Facultades y centros
Otros centros
Servicios administrativos
Servicios generales
Código:
32526
Profesor/a responsable:
LIMORTI PAYA, PAUL
Crdts. ECTS:
6,00
Créditos teóricos:
1,20
Créditos prácticos:
1,20
Carga no presencial:
3,60
L¿assignatura Iniciació a la Llengua Catalana II s¿ofereix com a matèria optativa en el catàleg d¿assignatures de segon curs. Tot i que es presenta com a llengua A, Iniciació a la Llengua Catalana II s¿imparteix com una llengua C o D amb l¿objectiu d¿adaptar l¿oferta obligatòria de la llengua A cooficial amb el castellà al context sociolingüístic de la Universitat d¿Alacant.
Aquesta assignatura, juntament amb Iniciació a la Llengua Catalana I conformen una oferta paral¿lela a les assignatures Llengua Catalana per a la Traducció I i II de primer i segon curs, respectivament. El requisit administratiu per a cursar les assignatures d¿Iniciació a la Llengua Catalana I i II és que l¿alumne/a no s'haja examinat de l'assignatura Valencià: Llengua i Literatura de segon de batxillerat en la prova d¿accés a la universitat. El perfil de l¿alumnat que es matricula en aquesta assignatura està format per una tipologia variada que inclou: alumnes de zones castellanoparlants de les comarques pròximes a la Universitat d¿Alacant que han demanat l¿exempció de l¿assignatura Valencià: Llengua i Literatura en algun moment de la seua escolarització (sol ser en batxillerat); alumnes estrangers establits al País Valencià que han estat exempts de l¿assignatura de Valencià: Llengua i Literatura en tots o en algun curs de secundària o batxillerat; alumnes provinents d¿altres comunitats autònomes; alumnes que han accedit al grau des d¿altres carreres o a través de la prova de majors de 25 anys; finalment, alumnes Erasmus que volen iniciar-se en el coneixement de la llengua catalana en un nivell A1.
L¿assignatura Iniciació a la Llengua Catalana II es planteja com una continuïtat de l¿assignatura de primer Iniciació a la Llengua Catalana I. De fet, la programació d¿aquestes assignatures segueix un format de curs complet dividit en dos quadrimestres. Una part dels materials curriculars serveix per als dos cursos.
Competències generals del títol (CG)
Sin datos
Objectiu general:
Objectius específics:
Objectius generals
Objectius específics
1. Objectius cognitius
2. Objectius instrumentals
3. Objectius actitudinals
Tema 1: Descripció física i psicològica de persones
Tema 2: Indicació de la presència o l¿absència. Demanar, permetre i prohibir
Tema 3: La narració en passat. Accions recents
Tema 4: La narració en futur. La predicció
Tema 5: Indicacions de lloc. Les instruccions
Tema 6: La descripció d¿objectes
Tema 7: Expressió d¿estats d¿anims i de salut
Tema 8: La comparació. Comparar fets presents i passats
Sin datos
DICCIONARI català-romanès, dictionar român-catalan | |
Autor(es): | Bojor, Florin I. |
Edición: | Barcelona : BONET GIRABET, Griselda, 2008; |
ISBN: | 978-84-88538-70-3 |
Categoría: | Sense especificar |
Criteris d'avaluació
1.Capacitat d'aprenentatge autònom
2.Capacitat per regular el discurs oral fent ús dels recursos comunicatius apresos segons el context comunicatiu
3.Capacitat de produir textos escrits adequats a la situació comunicativa, coherents i cohesionats del nivell exigit (B1)
4.Capacitat de comprendre textos orals i escrits del nivell exigit (B1)
5.Capacitat de reflexionar sobre les estructures gramaticals implicades en cada intercanvi comunicatiu
6.Capacitat de treball en grup
7.Puntualitat i diligència en l'elaboració i el lliurament dels treballs encomanats
Observacions
Descripción | Criterio | Tipo | Ponderación |
Exercicis d'expressió oral i escrita | El nivell de domini de l’expressió oral i escrita s’avaluarà de manera progressiva a través de les redaccions i de les pràctiques que es duran a terme a classe o a casa durant el quadrimestre i que es basaran en les tipologies de textos i en les situacions comunicatives treballades a l’aula.
|
ACTIVITATS D'AVALUACIÓ DURANT EL SEMESTRE | 15 |
Exercicis en format e-learning | Exercicis realitzats a través d’aula virtual, campus virtual o blog docent. |
ACTIVITATS D'AVALUACIÓ DURANT EL SEMESTRE | 10 |
Prova oral | El nivell de domini oral aconseguit s'avaluarà a través d'una conversa guiada i una lectura. Aquesta prova oral final es farà durant el període d¿exàmens escrits, a partir de textos lliurement triats pels alumnes. |
ACTIVITATS D'AVALUACIÓ DURANT EL SEMESTRE | 25 |
Prova escrita | L¿avaluació final d'una part dels continguts del curs es durà a terme a partir d¿un examen escrit que constarà de qüestions relatives als temes d¿ortografia, morfosintaxi i lèxic i d¿un o més exercicis d¿expressió escrita. |
EXAMEN FINAL | 50 |
Grupo | Semestre | Turno | Idioma | Matriculados |
---|---|---|---|---|
Gr. 1 (CLASSE TEÒRICA) : 1 | 2S | Vesprada | VAL | 53 |
Grupo | Semestre | Turno | Idioma | Matriculados |
---|---|---|---|---|
Gr. 1 (PRÀCTIQUES DE PROBLEMES / TALLER) : 1.1 | 2S | Vesprada | VAL | 53 |
Grupo | Semestre | Turno | Idioma | Matriculados |
---|---|---|---|---|
Gr. 1 (PRÀCTIQUES AMB ORDINADOR) : 1.1 | 2S | Vesprada | VAL | 53 |