Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guías docentes
 

31557 - ESPANYOL PROFESSIONAL (2011-12)

Datos generales  

Código: 31557
Profesor/a responsable:
Sin datos
Crdts. ECTS: 6,00
Créditos teóricos: 1,20
Créditos prácticos: 1,20
Carga no presencial: 3,60

Departamentos con docencia

Estudios en los que se imparte



Competencias y objetivos

Información provisional. Pendiente de aprobación.

Contexto de la asignatura para el curso 2011-12

Sin datos

 

 

Competencias de la asignatura (verificadas por ANECA en grados y másteres oficiales)

Competències genèriques de grau

  • CG1 : Ser capaç de dominar les teories, perspectives i conceptualitzacions clau per a la construcció del marc teòric de les disciplines lingüístiques i literàries aplicades a la llengua espanyola i a la seua literatura com a expert en aquesta matèria i en els diferents perfils professionals.
  • CG2 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-ho amb la funció de l'individu en la societat.
  • CG3 : Ser capaç de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.

 

Competències genèriques de la UA

  • CUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
  • CUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament de manera oral i per escrit en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.

 

Competències específiques (CE):>>conceptuals

  • CC10 : Conèixer les característiques pragmàtic-textuals i discursives de la Llengua espanyola per a ser capaç d'utilitzar, transmetre i aplicar aquests coneixements a l'anàlisi, la comprensió i la producció de l'espanyol en les seues manifestacions orals i escrites.
  • CC11 : Ser capaç d'identificar i analitzar les variants de registre, diatòpiques i diastràtiques de la llengua espanyola com a individu integrant d'una comunitat lingüística diversa geogràfica, social i culturalment, reconeixent el valor i la riquesa d'aquesta variació com a patrimoni de tots els parlants de l'espanyol.
  • CC5 : Capacitat per a comunicar en la llengua de l'especialitat (espanyol) i en una segona llengua en situacions orals i escrites per a fer viable la comunicació fluida en els mitjans professionals i acadèmics en els quals l'alumne exercirà la seua activitat en el futur.
  • CC7 : Conèixer les característiques morfosintàctiques de la llengua espanyola per a ser capaç d'utilitzar, transmetre i aplicar aquests coneixements a l'anàlisi, la comprensió i la producció de l'espanyol en les seues manifestacions orals i escrites.
  • CC8 : Conèixer les característiques fonètiques i fonològiques, de la Llengua espanyola per a ser capaç d'utilitzar, transmetre i aplicar aquests coneixements a l'anàlisi, la comprensió i la producció de l'espanyol en les seues manifestacions orals i escrites.
  • CC9 : Conèixer les característiques lexicosemàntiques de la llengua espanyola per a ser capaç d'utilitzar, transmetre i aplicar aquests coneixements a l'anàlisi, la comprensió i la producció de l'espanyol en les seues manifestacions orals i escrites.

 

Competències específiques (CE):>>procedimentals

  • CP18 : Ser capaç d'utilitzar el model estàndard de la llengua espanyola, així com els mecanismes de creació i innovació lèxica com a membre actiu d'una societat en constant evolució, per a adequar la llengua espanyola a les necessitats comunicatives dels seus parlants.
  • CP20 : Capacitat per a utilitzar els recursos i materials pertinents (repertoris bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, edicions crítiques, traduccions i TIC) com un aprendiente autònom capaç de controlar el propi procés d'aprenentatge i de progressar-hi de manera independent.
  • CP21 : Ser capaç de desenvolupar explicativa i argumentativament els continguts teòrics i pràctics de la llengua i la literatura espanyola en el paper de coneixedor i transmissor així com assessorar oralment i per escrit en relació amb el coneixement adquirit.

 

Competències específiques (CE):>>actitudinals

  • CA22 : Ser capaç de valorar i aprofitar el plurilingüisme i la multiculturalitat com a agent social partícip en la construcció d'una societat plural i tolerant a partir de la pròpia configuració multicultural del món hispànic.
  • CA23 : Ser capaç de mostrar una actitud crítica i autocrítica en el procés d'aprenentatge.
  • CA24 : Capacitat per a mostrar compromís social amb la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.

 

Competencia exclusiva de la asignatura

Sin datos

Resultados de aprendizaje (Objetivos formativos)

Conceptuals

  • Conèixer les estratègies cognitivocomunicatives emprades en les diverses situacions professionals.
  • Definir i concretar què és un llenguatge professional a partir del concepte de varietat lingüística.
  • Diferenciar entre discurs general i discurs professional.
  • Caracteritzar el text d'especialitat des del punt de vista textual, lèxic i pragmàtic.
  • Determinar el grau d'especialització d'un text dins de l'àmbit professional.
  • Adquirir les tècniques, els mètodes i els recursos per a desenvolupar la competència comunicativa necessària amb la finalitat de moure's de manera efectiva i adequada en els diversos contextos professionals i acadèmics.
  • Conèixer els gèneres textuals de l'àmbit acadèmic i professional.
  • Adquirir i dominar els recursos lingüístics orals i escrits (textuals, sintàctics, lèxics i morfològics) de diversos àmbits professionals.
  • Reconèixer la unitat terminològica com a pròpia del discurs professional.
  • Conèixer els materials i les fonts de documentació per a redactar textos científics i acadèmics en espanyol.
  • Utilitzar les eines i els recursos informàtics que faciliten l'anàlisi lingüística de l'espanyol professional i acadèmic.

Procedimentals

  • Utilitzar amb propietat la terminologia lingüística relacionada amb els llenguatges d'especialitat.
  • Ser capaç de distingir els trets que caracteritzen els textos de l'àmbit general dels textos especialitzats.
  • Seleccionar els exemples que millor s'ajusten als plantejaments teòrics revisats.
  • Crear corpus textuals per a poder fer determinades anàlisis lingüístiques, que contribuïsquen a la recerca de l'espanyol professional.
  • Transmetre els coneixements adquirits a interlocutors experts i no experts en la matèria segons la situació comunicativa.
  • Produir textos adequats, coherents i cohesionats d'acord amb els models textuals de l'espanyol professional.
  • Aplicar els coneixements teòrics a l'anàlisi d'enunciats reals (orals i escrits), en l'espanyol de l'àmbit professional.
  • Crear repertoris bibliogràfics actualitzats sobre les llengües d'especialitat, principalment de l'espanyol.
  • Emprar els corpus orals i escrits de l'espanyol en línia.
  • Analitzar, a partir de textos reals, diverses situacions comunicatives que requereixen l'ús de determinades tècniques comunicatives.
  • Emprar programes informàtics de tractament de textos.
  • Cercar exemples que complisquen uns requisits establits i elaborar una base de dades per a l'aplicació de recerques lingüístiques.

Actitudinals

  • Tenir una actitud flexible i comprensiva davant la diversitat de teories i mètodes de la lingüística actual.
  • Mantenir una actitud constant de voluntat d'aprenentatge.
  • Mostrar interès per integrar interdisciplinarment  els coneixements metalingüístics adquirits.
  • Desenvolupar una actitud crítica davant la problemàtica teòrica i pràctica que envolta l'estudi de l'espanyol professional i acadèmic.
  • Demostar responsabilitat en les tasques individuals amb una actuació activa i dinàmica.
  • Exposar les idees i reflexions amb ordre, coherència i claredat.
  • Complir els compromisos adquirits en el treball col·laboratiu de forma activa i dinàmica.
  • Compartir i transmetre en l'activitat professional valors socials i culturals concordes amb la diversitat de l'espanyol.
  • Crear i promoure les condicions perquè es produïsca un aprenentatge col·laboratiu en un grup o classe.
  • Estar capacitat per a l'actualització permanent mitjançant la cerca de materials i recursos relacionats amb la llengua espanyola.

Objetivos específicos indicados por el profesorado para el curso 2011-12

Sin datos


Contenidos y bibliografía

Contenidos para el curso 2011-12

Sin datos

 

Enlaces relacionados

Sin datos

 

Bibliografía

Sin datos

Evaluación

Información provisional. Pendiente de aprobación.

Instrumentos y criterios de evaluación 2011-12

Sin datos

 

Fechas de pruebas de evaluación oficiales para el curso 2011-12

Sin datos

 

 



Profesorado

 

Grupos

Sin datos

Horarios

Sin datos