31059 - LITERATURA I CINEMA EN PAÏSOS DE PARLA ANGLESA (2011-12)
Datos generales
Código:31059 Profesor/a responsable: Sin datos Crdts. ECTS:6,00
Créditos teóricos:
1,20
Créditos prácticos:
1,20
Carga no presencial:
3,60
Departamentos con docencia
Dep.:
FILOLOGIA ANGLESA Área:
FILOLOGIA ANGLESA Créditos teóricos: 1,8
Créditos prácticos: 0,6
Este dep. es responsable de la asignatura.
Este dep. es responsable del acta.
Competencias de la asignatura (verificadas por ANECA en grados y másteres oficiales)
GRAU EN FILOLOGIA CATALANA
Competències generals del títol (CG)
CG1 :
Capacitat de dominar les teories, perspectives i conceptualitzacions clau per a la construcció del marc teòric de les disciplines lingüístiques i literàries aplicades a la llengua i a la literatura catalanes com a expert en la matèria i en els diferents perfils professionals.
CG2 :
Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-lo amb la funció de l'individu en la societat.
CG3 :
Capacitat de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
CG4 :
Capacitat per a gestionar i per a usar els recursos aportats per les tecnologies de la informació i la comunicació i per a aplicar-los a les indústries de la llengua i la literatura.
CG5 :
Ser capaç de conèixer les principals etapes, moviments, autors i obres de la literatura de la segona llengua.
Competències generals de la UA (CGUA)
CGUA2 :
Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
CGUA3 :
Ser capaç d'una comunicació efectiva i un coneixement lingüístic en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua castellana o llengua catalana) en l'àmbit de la seua disciplina.
Competències específiques (CE)
CE1 :
Capacitat per a comunicar-se en llengua catalana en situacions comunicatives (orals i escrites) per a fer viable una comunicació fluida en els mitjans professionals i acadèmics en què l'alumne exercirà la seua activitat, tenint en compte el coneixement de la realitat històrica, social, institucional, cultural i artística de l'àmbit propi.
CE11 :
Ser capaç de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi; formular hipòtesis+B1782 de treball, demostrar-les amb arguments i arribar a conclusions, així com també reconèixer i aplicar la coherència textual (estructura del text, distribució de les idees, progressió de la informació, utilització de paraules clau), de manera que es desenvolupe explicativament i argumentativament qualsevol contingut relacionat amb la llengua i la literatura catalana, i poder així aconseguir el paper de coneixedor, transmissor i assessor dels coneixements adquirits.
CE2 :
Capacitat per a conèixer les característiques morfològiques, sintàctiques, fonètiques i lexicosemàntiques per a utilitzar, transmetre i aplicar els coneixements a l'anàlisi, la comprensió i la producció del català en les manifestacions orals i escrites.
CE9 :
Capacitat per a identificar els corrents de la crítica literària, les seues categories, conceptes i nomenclatura com un element clau per al desenvolupament de la capacitat crítica i analítica del text (literari, cinematogràfic, publicitari), en tant que manifestació creativa i reflex del context sociocultural.
GRAU EN ESPANYOL: LLENGUA I LITERATURES
Competències genèriques de grau
CG2 :
Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-ho amb la funció de l'individu en la societat.
CG3 :
Ser capaç de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
Competències genèriques de la UA
CUA1 :
Comprendre i expressar-se en un idioma diferent dels oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.
CUA2 :
Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
Competències específiques (CE):>>conceptuals
CC15 :
Coneixement de les principals etapes, moviments, autors i obres de la literatura de la segona llengua.
CC16 :
Adquisició del nivell B1 del MCER en una segona llengua.
CC5 :
Capacitat per a comunicar en la llengua de l'especialitat (espanyol) i en una segona llengua en situacions orals i escrites per a fer viable la comunicació fluida en els mitjans professionals i acadèmics en els quals l'alumne exercirà la seua activitat en el futur.
Competències específiques (CE):>>procedimentals
CP19 :
Capacitat per a identificar els corrents crítics literaris, les seues categories, conceptes i nomenclatura, com a eina fonamental per a desenvolupar la capacitat d'anàlisi i crítica del text (literari, cinematogràfic, publicitari, etc.) en tant manifestació creativa i reflex del context sociocultural.
CP20 :
Capacitat per a utilitzar els recursos i materials pertinents (repertoris bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, edicions crítiques, traduccions i TIC) com un aprendiente autònom capaç de controlar el propi procés d'aprenentatge i de progressar-hi de manera independent.
Competències específiques (CE):>>actitudinals
CA22 :
Ser capaç de valorar i aprofitar el plurilingüisme i la multiculturalitat com a agent social partícip en la construcció d'una societat plural i tolerant a partir de la pròpia configuració multicultural del món hispànic.
CA23 :
Ser capaç de mostrar una actitud crítica i autocrítica en el procés d'aprenentatge.
CA24 :
Capacitat per a mostrar compromís social amb la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.
Competencia exclusiva de la asignatura
Sin datos
Resultados de aprendizaje (Objetivos formativos)
Consolidar els coneixements actius i passius d'anglés amb la lectura, el visionament i la interpretació crítica de textos literaris i les adaptacions cinematogràfiques d'aquests, a més d'elaborar treballa supervisadament.
Ser capaç d'utilitzar eines bàsiques en TIC de tractament d'imatges per a segmentar textos audiovisuals, analitzar-ne els diversos plans i l'edició d'aquests, a més de plasmar les conclusions obtingudes apropiadament per a poder deixar-les en la xarxa a la disposició dels altres companys.
Determinar les parts constitutives dels conceptes bàsics que formen la matèria de literatura anglesa i literatura nord-americana i les relacions amb el cinema, a més de construir unitats complexes de pensament a partir d'idees independents, fonamentant-se en els trets comuns.
Establir relacions d'aplicació pràctica bidireccional entre els conceptes abstractes adquirits i l'espai significatiu dels textos literaris i cinematogràfics subjectes a anàlisis i interpretació.
Ser capaç de negar-se a admetre raonaments aliens provinents de posicions d'autoritat sense sotmetre'ls a judici personal, i actuar igualment amb les idees pròpies: tractant-les com si foren d'altres.
Adquirir la convicció que el perspectivisme que dóna el treball en grup contribueix a millorar els resultats i evitar l'abstracció obsessiva en les idees pròpies, cosa que pot conduir a l'error.
Ser capaç d'emprendre tasques i projectes sense supervisió o impuls extern constants i debatre'n els resultats de manera objectiva i equilibrada.
Distingir períodes en el desenvolupament de la literatura i el cinema anglesos i nord-americans, situar-hi autors i textos específics i definir-ne les característiques principals.
Adquirir coneixement de la història i cultura angleses i nord-americanes del segle XX en els aspectes vinculats a l'evolució del llenguatge cinematogràfic.
Conèixer els mètodes i les tècniques d'anàlisi literària i cinematogràfica desenvolupats en les cultures anglesa i nord-americana.
Ser capaç de posar en marxa i desenvolupar processos de cerca i ordenació d'informació, a més de fer síntesis a partir de dades referents als autors i textos literaris i cinematogràfics estudiats.
Analitzar críticament textos, o fragments de textos, amb un mètode ordenat i coherent i determinar-ne les característiques formals i la relació amb l'establiment de la gamma de significats hipotètics admissibles.
Objetivos específicos indicados por el profesorado para el curso 2011-12
Sin datos
Contenidos y bibliografía
Contenidos para el curso 2011-12
Sin datos
Enlaces relacionados
Sin datos
Bibliografía
Sin datos
Evaluación
Información provisional. Pendiente de aprobación.
Instrumentos y criterios de evaluación 2011-12
Sin datos
Fechas de pruebas de evaluación oficiales para el curso 2011-12