Ficha asignatura

Universidad de Alicante. Página principal
Ficha de la asignatura: LITERATURA I CINEMA EN PAÏSOS DE PARLA ANGLESA
Saltar idiomas
Castellano | Valencià | English
Saltar iconos
  • PDF
  • Imprimir
  • Inicio
Saltar cabecera
Universidad de Alicante. Página principal
Ficha de la asignatura

GUIA DOCENT
31059 - LITERATURA I CINEMA EN PAÏSOS DE PARLA ANGLESA (2011-12)

Codi31059
Crdts. ECTS.6


Departaments i àrees
DepartamentsÀreaDept. respon.Respon. acta
FILOLOGIA ANGLESAFILOLOGIA ANGLESA


Estudis en què s'imparteix
GRAU EN FILOLOGIA CATALANA
GRAU EN ESPANYOL: LLENGUA I LITERATURES
GRAU EN ESTUDIS FRANCESOS
GRAU EN ESTUDIS ANGLESOS
GRAU EN ESTUDIS ÀRABS I ISLÀMICS


Context de l'assignatura (2011-12)
Sense dades


Professor/a responsable
Sense dades


Professorat (2011-12)
Sense dades


Matriculats (2011-12)
Sense dades


Grups de matrícula (2011-12)
Sense grups


Consulta gràfica d'horari
   Més informacióFeu clic ací


Horari (2011-12)
Sense horari


Competències de l'assignatura

GRAU EN FILOLOGIA CATALANA

Competències generals del títol (CG)
  • CG1: Capacitat de dominar les teories, perspectives i conceptualitzacions clau per a la construcció del marc teòric de les disciplines lingüístiques i literàries aplicades a la llengua i a la literatura catalanes com a expert en la matèria i en els diferents perfils professionals.
  • CG2: Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-lo amb la funció de l'individu en la societat.
  • CG3: Capacitat de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
  • CG4: Capacitat per a gestionar i per a usar els recursos aportats per les tecnologies de la informació i la comunicació i per a aplicar-los a les indústries de la llengua i la literatura.
  • CG5: Ser capaç de conèixer les principals etapes, moviments, autors i obres de la literatura de la segona llengua.

Competències generals de la UA (CGUA)
  • CGUA2: Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
  • CGUA3: Ser capaç d'una comunicació efectiva i un coneixement lingüístic en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua castellana o llengua catalana) en l'àmbit de la seua disciplina.

Competències específiques (CE)
  • CE1: Capacitat per a comunicar-se en llengua catalana en situacions comunicatives (orals i escrites) per a fer viable una comunicació fluida en els mitjans professionals i acadèmics en què l'alumne exercirà la seua activitat, tenint en compte el coneixement de la realitat històrica, social, institucional, cultural i artística de l'àmbit propi.
  • CE2: Capacitat per a conèixer les característiques morfològiques, sintàctiques, fonètiques i lexicosemàntiques per a utilitzar, transmetre i aplicar els coneixements a l'anàlisi, la comprensió i la producció del català en les manifestacions orals i escrites.
  • CE9: Capacitat per a identificar els corrents de la crítica literària, les seues categories, conceptes i nomenclatura com un element clau per al desenvolupament de la capacitat crítica i analítica del text (literari, cinematogràfic, publicitari), en tant que manifestació creativa i reflex del context sociocultural.
  • CE11: Ser capaç de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi; formular hipòtesis+B1782 de treball, demostrar-les amb arguments i arribar a conclusions, així com també reconèixer i aplicar la coherència textual (estructura del text, distribució de les idees, progressió de la informació, utilització de paraules clau), de manera que es desenvolupe explicativament i argumentativament qualsevol contingut relacionat amb la llengua i la literatura catalana, i poder així aconseguir el paper de coneixedor, transmissor i assessor dels coneixements adquirits.

GRAU EN ESPANYOL: LLENGUA I LITERATURES

Competències genèriques de grau
  • CG2: Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-ho amb la funció de l'individu en la societat.
  • CG3: Ser capaç de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.

Competències genèriques de la UA
  • CUA1: Comprendre i expressar-se en un idioma diferent dels oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.
  • CUA2: Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.

Competències específiques (CE):

    conceptuals
    • CC5: Capacitat per a comunicar en la llengua de l'especialitat (espanyol) i en una segona llengua en situacions orals i escrites per a fer viable la comunicació fluida en els mitjans professionals i acadèmics en els quals l'alumne exercirà la seua activitat en el futur.
    • CC15: Coneixement de les principals etapes, moviments, autors i obres de la literatura de la segona llengua.
    • CC16: Adquisició del nivell B1 del MCER en una segona llengua.

    Competències específiques (CE):

      procedimentals
      • CP19: Capacitat per a identificar els corrents crítics literaris, les seues categories, conceptes i nomenclatura, com a eina fonamental per a desenvolupar la capacitat d'anàlisi i crítica del text (literari, cinematogràfic, publicitari, etc.) en tant manifestació creativa i reflex del context sociocultural.
      • CP20: Capacitat per a utilitzar els recursos i materials pertinents (repertoris bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, edicions crítiques, traduccions i TIC) com un aprendiente autònom capaç de controlar el propi procés d'aprenentatge i de progressar-hi de manera independent.

      Competències específiques (CE):

        actitudinals
        • CA22: Ser capaç de valorar i aprofitar el plurilingüisme i la multiculturalitat com a agent social partícip en la construcció d'una societat plural i tolerant a partir de la pròpia configuració multicultural del món hispànic.
        • CA23: Ser capaç de mostrar una actitud crítica i autocrítica en el procés d'aprenentatge.
        • CA24: Capacitat per a mostrar compromís social amb la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.


Objetius formatius
  • Consolidar els coneixements actius i passius d'anglés amb la lectura, el visionament i la interpretació crítica de textos literaris i les adaptacions cinematogràfiques d'aquests, a més d'elaborar treballa supervisadament.
  • Ser capaç d'utilitzar eines bàsiques en TIC de tractament d'imatges per a segmentar textos audiovisuals, analitzar-ne els diversos plans i l'edició d'aquests, a més de plasmar les conclusions obtingudes apropiadament per a poder deixar-les en la xarxa a la disposició dels altres companys.
  • Determinar les parts constitutives dels conceptes bàsics que formen la matèria de literatura anglesa i literatura nord-americana i les relacions amb el cinema, a més de construir unitats complexes de pensament a partir d'idees independents, fonamentant-se en els trets comuns.
  • Establir relacions d'aplicació pràctica bidireccional entre els conceptes abstractes adquirits i l'espai significatiu dels textos literaris i cinematogràfics subjectes a anàlisis i interpretació.
  • Ser capaç de negar-se a admetre raonaments aliens provinents de posicions d'autoritat sense sotmetre'ls a judici personal, i actuar igualment amb les idees pròpies: tractant-les com si foren d'altres.
  • Adquirir la convicció que el perspectivisme que dóna el treball en grup contribueix a millorar els resultats i evitar l'abstracció obsessiva en les idees pròpies, cosa que pot conduir a l'error.
  • Ser capaç d'emprendre tasques i projectes sense supervisió o impuls extern constants i debatre'n els resultats de manera objectiva i equilibrada.
  • Distingir períodes en el desenvolupament de la literatura i el cinema anglesos i nord-americans, situar-hi autors i textos específics i definir-ne les característiques principals. 
  • Adquirir coneixement de la història i cultura angleses i nord-americanes del segle XX en els aspectes vinculats a l'evolució del llenguatge cinematogràfic.
  • Conèixer els mètodes i les tècniques d'anàlisi literària i cinematogràfica desenvolupats en les cultures anglesa i nord-americana.
  • Ser capaç de posar en marxa i desenvolupar processos de cerca i ordenació d'informació, a més de fer síntesis a partir de dades referents als autors i textos literaris i cinematogràfics estudiats.
  • Analitzar críticament textos, o fragments de textos, amb un mètode ordenat i coherent i determinar-ne les característiques formals i la relació amb l'establiment de la gamma de significats hipotètics admissibles.


Objectius de l'assignatura / competències (2011-12)
Sense dades


Continguts. Breu descripció

Conceptes bàsics de la sintaxi fílmica i la seua vinculació a l'anàlisi crítica literària. L'evolució del pla cinematogràfic a partir del teatre filmat. El gènere literari cinematogràfic. El concepte d'autoria. La teoria de la recepció. La novel·la i la seua adaptació cinematogràfica. El teatre i la seua adaptació cinematogràfica.



Continguts teòrics i pràctics (2011-12)
Sense dades


Tipus d'activitats (2011-12)
Activitat docentMetodologiaHores presencialsHores no presencials
CLASSE TEÒRICA4567,5
PRÀCTIQUES DE PROBLEMES1522,5
TOTAL6090


Desenvolupament setmanal orientatiu de les activitats (2011-12)
Sense dades


Sistema general d'avaluació

Avaluació contínua: 50 % - 70 %

-Assistència a classe, participació en exposicions, debats, execució programada de treballs, etc.

-Proves d'execució.

 Prova final: 30 % - 50 %

-Proves d'execució.



Instruments i criteris d'avaluació (2011-12)
Sense dades


Dates d'exàmens oficials (2011-12)
Informació no disponible en aquests moments.


Enllaços relacionats
Sense dades


Bibliografia
Mostra: Tots Bibliografia bàsica solament
No hi ha llibres recomanats en aquesta assignatura per a aquest any acadèmic.
(*3) Aquests apartats fan referència a la pertinença de l'obra per a l'assignatura, no a la qualitat de l'obra.
Aquest document pot utilitzar-se com documentació de referència d'aquesta assignatura per a la sol·licitud de reconeixement de crèdits en altres estudis. Per a la seua plena validesa ha d'estar segellat pel centre en el qual s'ha cursat l'assignatura o pel departament responsable de la seua docència


Document per a la sol·licitud de reconeixement de crèdits en altres estudis



Document amb tota la informació de la Guia Docent


Saltar pie
Servicio de informática
Saltar estandares
Condiciones de uso - Accesibilidad - Info Legal - © Universidad de Alicante 1996-2009