29536 - SOCIOLOGIA DEL MÓN ÀRAB CONTEMPORANI (2011-12)
Datos generales
Código:29536 Profesor/a responsable: Sin datos Crdts. ECTS:6,00
Créditos teóricos:
1,80
Créditos prácticos:
0,60
Carga no presencial:
3,60
Departamentos con docencia
Dep.:
FILOLOGIES INTEGRADES Área:
ESTUDIS ÀRABS I ISLÀMICS Créditos teóricos: 1,8
Créditos prácticos: 0,6
Este dep. es responsable de la asignatura.
Este dep. es responsable del acta.
Competencias de la asignatura (verificadas por ANECA en grados y másteres oficiales)
Competències generals del títol (CG)
CG1 :
Habilitats d'obtenció i gestió de la informació que permeten l'aprenentatge al llarg de la vida.
CG10 :
Relacionar els estudis àrabs i islàmics amb la filologia i altres disciplines, així com treballar en un equip interdisciplinari en context nacional i internacional.
CG11 :
Apreciar la diversitat, el plurilingüisme i la multiculturalitat de la societat actual.
CG12 :
Respectar els drets fonamentals i potenciar els valors democràtics, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors propis d'una cultura de la pau.
CG2 :
Capacitat d'aplicar els coneixements adquirits en la pràctica.
CG3 :
Capacitat per a planificar i gestionar el temps.
CG4 :
Capacitat d'aprendre i treballar de manera autònoma i en equip.
CG5 :
Capacitat autocrítica que permeta la preocupació per la qualitat i la millora contínua.
CG6 :
Interpretar, analitzar, sintetitzar i avaluar la informació de forma científica i crítica.
CG7 :
Prendre decisions, resoldre problemes i adaptar-se a les noves situacions.
CG8 :
Generar noves idees, dissenyar i gestionar projectes amb iniciativa i esperit emprenedor.
CG9 :
Transmetre coneixements de la seua disciplina, elaborar i defensar arguments i exposar problemes i solucions davant d'un públic especialitzat o no especialitzat.
Competències específiques (CE)
CE1 :
Comprendre les teories clau de les disciplines vinculades amb els Estudis Àrabs i Islàmics i aplicar-les en la pràctica per a desembolicar-se adequadament en els diferents perfils professionals per als quals capacita el títol o emprendre estudis posteriors amb alt grau d'autonomia.
CE10 :
Conèixer l'espai originari de l'Islam, la seua expansió i els referents bàsics religiosos, evolució històrica i social en les societats islàmiques i en les d'acolliment, per a comprendre i interpretar els diferents materials culturals, literaris, artístics i filosòfics que són producte de la cultura islàmica.
CE11 :
Interpretar la història social i política del món àrab per a comprendre i interpretar el paper dels fenòmens socials i polítics en la construcció del pensament clàssic i contemporani.
CE5 :
Capacitat d'interpretar, produir i desenvolupar descriptiva i argumentativament documents acadèmics o informes tècnics relacionats amb els mitjans professionals per als quals capacita el títol.
CE9 :
Analitzar i interpretar textos i discursos històrics, geogràfics, religiosos, científics àrabs, utilitzant les tècniques d'anàlisis apropiades.
Competències transversals
CGUA2 :
Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
CGUA3 :
Ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.
Competencia exclusiva de la asignatura
Sin datos
Resultados de aprendizaje (Objetivos formativos)
Estudiar els trets estructurals de les societats àrabs, en l'època contemporània, comprenent-ne la varietat social, religiosa, ètnica i cultural, amb especial èmfasi en les minories socials i les qüestions de gènere.
Interpretar, analitzar i sintetitzar críticament les fonts bàsiques per a estudiar i interpretar els esdevenimets socials i emetre-hi judicis.
Emprar la terminologia bàsica de l'àmbit de la matèria, a més de les eines metodològiques pertinents i desenvolupar aptituds per a cercar informació i, després, explotar-la i interpretar-la críticament.
Capacitat d'exposar oralment i per escrit, de manera ordenada i organitzada, informació i idees, a més d'aportar hipòtesis de treball des d'una perspectiva crítica.
Promoure entre l'alumnat la necessitat del diàleg intercultural.
Objetivos específicos indicados por el profesorado para el curso 2011-12
Sin datos
Contenidos y bibliografía
Contenidos para el curso 2011-12
Sin datos
Enlaces relacionados
Sin datos
Bibliografía
Sin datos
Evaluación
Información provisional. Pendiente de aprobación.
Instrumentos y criterios de evaluación 2011-12
Sin datos
Fechas de pruebas de evaluación oficiales para el curso 2011-12