Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guías docentes
 

27517 - GESTIÓ DE LA QUALITAT (2011-12)

Datos generales  

Código: 27517
Profesor/a responsable:
ARAGONES LLORET, ANTONIO MARIA
Crdts. ECTS: 6,00
Créditos teóricos: 1,20
Créditos prácticos: 1,20
Carga no presencial: 3,60

Departamentos con docencia

Estudios en los que se imparte



Competencias y objetivos

Contexto de la asignatura para el curso 2011-12

Cada día es más amplio el conflicto entre los recursos disponibles para la Atención Socio Sanitaria y las demandas de los ciudadanos en materia de salud; estamos de acuerdo que en su conjunto este sistema sanitario, no está totalmente adaptado a la realidad económica, social y demográfica entre otros factores.

 

Por más, que sea un problema complejo, la transformación de dicho sistema es posible como ya han demostrado proyectos puestos en marcha y con gran éxito por cierto; no vamos a plantear en los contenidos de la asignatura, un modelo perfecto ya que este no es el objetivo; pero si que vamos a aportar una serie de ideas para que esa transformación sea dinámica y eficiente, sobre todo en estos momentos, donde las transferencias en materia de Sanidad a todas las Comunidades Autónomas ya son una realidad.

 

Es nuestro propósito el valorar aquellas tendencias que puedan afectar a los cambios en los servicios públicos en España , desde una triple óptica; el desarrollo del estado de bienestar, la descentralización territorial y la adaptación del sistema socio sanitario a una cultura empresarial que aporte nuevos aires a este sector.

 

 

Competencias de la asignatura (verificadas por ANECA en grados y másteres oficiales)

Competències específiques (CE)

  • E37 : Adquirir coneixements bàsics sobre toxicologia i el fenomen tòxic.
  • E38 : Conèixer les principals bases de dades i fonts d''informació sobre les propietats toxicològiques de substàncies químiques.
  • E39 : Identificar els diferents tipus de substàncies tòxiques presents en els aliments i els seus riscos.
  • E40 : Avaluar l''exposició a través de la dieta a una determinada substància química.
  • E41 : Conèixer, comprendre i aplicar el procés d'avaluació dels regs tòxics de les substàncies químiques.
  • E42 : Aplicar el procés administratiu com a eina de gestió en un servei de dietètica i nutrició.
  • E43 : Adquirir les habilitats pertinents per a treballar en equip com a unitat en les unitats en què s'estructuren de manera unidisciplinària o multidisciplinària els professionals i altre personal relacionat amb l'avaluació diagnòstica i tractaments en dietètica i nutrició.
  • E44 : Conèixer els aspectes bàsics del sistema sanitari espanyol relacionats amb la gestió dels serveis de salut, fonamentalment els que estan relacionats amb factors nutricionals.
  • E45 : Saber quins canals de comunicació interna o externa s'han d'implantar en tota organització perquè el servei de nutrició aconseguisca l'objectiu que tots els professionals coneguen els seus projectes.
  • E46 : Conèixer els sistemes d'acreditació d'implantació de circuits de qualitat.
  • E47 : Diferenciar entre qualitat real i qualitat percebuda.

 

Competències generals del títol (CG):>>Mòdul de ciències dels aliments

  • 13 : Conèixer els sistemes de producció i els processos bàsics en l'elaboració, transformació i conservació dels principals aliments.
  • 16 : Conèixer la microbiologia, parasitologia i toxicologia dels aliments.

 

Competències generals del títol (CG):>>Mòdul d'higiene, seguretat alimentària i gestió de qualitat

  • 18 : Elaborar, aplicar, avaluar i mantenir pràctiques adequades d'higiene, seguretat alimentària i sistemes de control de riscos, aplicant-hi la legislació vigent.
  • 19 : Participar en el disseny, organització i gestió dels diferents serveis d'alimentació.
  • 20 : Col·laborar en la implantació de sistemes de qualitat.
  • 21 : Avaluar, controlar i gestionar aspectes de la traçabilitat en la cadena alimentària.
  • 22 : Conèixer els aspectes relacionats amb l'economia i gestió de les empreses alimentàries.
  • 23 : Assessorar científicament i tècnicament sobre els productes alimentaris i el seu desenvolupament. Avaluar el compliment d'aquest assessorament.
  • 24 : Participar en els equips empresarials de màrqueting social, publicitat i al·legacions saludables.
  • 25 : Col·laborar en la protecció del consumidor en el marc de la seguretat alimentària.

 

Competencia exclusiva de la asignatura

Sin datos

Resultados de aprendizaje (Objetivos formativos)

  • Formar l'alumnat en coneixements per a dur a terme amb èxit la planificació, organització, gestió i avaluació dels serveis de dietètica.
  • Analitzar la funció estratègica dels recursos humans en centres i serveis de dietètica.
  • Conèixer tots els aspectes polítics, socials, legals i econòmics implicats en el sistema sanitari.
  • Adquirir els coneixements essencials per a saber gestionar, dins dels principis de l'administració i direcció empresarial.
  • Adquirir les aptituds i destreses necessàries per al correcte lideratge en la gestió dels serveis de dietètica i nutrició.
  • Usar eficienment les tècniques i metodologies més comunes en la gestió de serveis de dietètica i nutrició.
  • Ser capaç d'implantar el procés de canvi, treballant en equip i en situacions d'incertesa.
  • Tenir coneixements, habilitats i aptituds per a prendre decisions informades en l'àmbit de l'organització.

Objetivos específicos indicados por el profesorado para el curso 2011-12

Sin datos


Contenidos y bibliografía

Contenidos para el curso 2011-12

Sin datos

 

Enlaces relacionados

Sin datos

 

Bibliografía

Sin datos

Evaluación

Instrumentos y criterios de evaluación 2011-12

Sin datos

 

Fechas de pruebas de evaluación oficiales para el curso 2011-12

Convocatoria Fecha Hora Grupo - Aula(s) asignada(s) Observaciones
(C3) Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals 08/06/2012 12:00 - 15:00 A1/0-11P 
A1/0-12P 
(JUL) Període extraordinari de juliol 10/07/2012 11:30 - 14:30 A1/1-30M 

 

 



Profesorado

ARAGONES LLORET, ANTONIO MARIA
Profesor/a responsable

  • CLASSE TEÒRICA: Grupos:
    • 1
  • PRÀCTIQUES DE PROBLEMES / TALLER: Grupos:
    • D
  • PRÀCTIQUES AMB ORDINADOR: Grupos:
    • D

CASABONA MARTINEZ, MARIA ISABEL

  • CLASSE TEÒRICA: Grupos:
    • 1
  • PRÀCTIQUES DE PROBLEMES / TALLER: Grupos:
    • B
    • C
  • PRÀCTIQUES AMB ORDINADOR: Grupos:
    • C

GARCIA AGUILAR, JOSE FRANCISCO

  • CLASSE TEÒRICA: Grupos:
    • 1
  • PRÀCTIQUES DE PROBLEMES / TALLER: Grupos:
    • D
  • PRÀCTIQUES AMB ORDINADOR: Grupos:
    • D

LILLO CRESPO, MANUEL

  • CLASSE TEÒRICA: Grupos:
    • 1
  • PRÀCTIQUES DE PROBLEMES / TALLER: Grupos:
    • B
    • C
  • PRÀCTIQUES AMB ORDINADOR: Grupos:
    • B

MONTANER LOSADA, JUAN MARTIN

  • CLASSE TEÒRICA: Grupos:
    • 1

PAZOS MORENO, JOSE MANUEL

  • CLASSE TEÒRICA: Grupos:
    • 1
  • PRÀCTIQUES DE PROBLEMES / TALLER: Grupos:
    • A
  • PRÀCTIQUES AMB ORDINADOR: Grupos:
    • A

REUS LOPEZ, MARIA LUCIA

  • PRÀCTIQUES DE PROBLEMES / TALLER: Grupos:
    • D
  • PRÀCTIQUES AMB ORDINADOR: Grupos:
    • D

 

Grupos

CLASSE TEÒRICA

Grupo Semestre Turno Idioma Matriculados
Gr. 1 (CLASSE TEÒRICA) : GRUPO 1 2S Matí CAS 68


PRÀCTIQUES DE PROBLEMES / TALLER

Grupo Semestre Turno Idioma Matriculados
Gr. A (PRÀCTIQUES DE PROBLEMES / TALLER) : GRUPO A: PRÁCTICAS DE PROBLEMAS 2 Matí CAS 15
Gr. B (PRÀCTIQUES DE PROBLEMES / TALLER) : GRUPO B: PRÁCTICAS DE PROBLEMAS 2Q Matí CAS 19
Gr. C (PRÀCTIQUES DE PROBLEMES / TALLER) : GRUPO C: PRÁCTICAS DE PROBLEMAS 2Q Matí CAS 18
Gr. D (PRÀCTIQUES DE PROBLEMES / TALLER) : GRUPO D: PRÁCTICAS DE PROBLEMAS 2Q Matí CAS 16


PRÀCTIQUES AMB ORDINADOR

Grupo Semestre Turno Idioma Matriculados
Gr. A (PRÀCTIQUES AMB ORDINADOR) : GRUPO A: PRÁCTICAS DE ORDENADOR 2Q Matí CAS 15
Gr. B (PRÀCTIQUES AMB ORDINADOR) : GRUPO B: PRÁCTICAS DE ORDENADOR 2Q Matí CAS 19
Gr. C (PRÀCTIQUES AMB ORDINADOR) : GRUPO C: PRÁCTICAS DE ORDENADOR 2Q Matí CAS 18
Gr. D (PRÀCTIQUES AMB ORDINADOR) : GRUPO D: PRÁCTICAS DE ORDENADOR 2Q Matí CAS 16




Horarios

CLASSE TEÒRICA

Grupo Fecha inicio Fecha fin Día Hora inicio Hora fin Aula
1 30/01/2012 03/02/2012 MIE 08:00 10:00 A1/1-29M  
1 30/01/2012 03/02/2012 VIE 08:00 10:00 A1/1-29M  
1 06/02/2012 10/02/2012 MAR 08:00 10:00 A1/1-29M  
1 06/02/2012 10/02/2012 JUE 08:00 10:00 A1/1-29M  
1 13/02/2012 17/02/2012 MAR 08:00 10:00 A1/1-29M  
1 13/02/2012 17/02/2012 MIE 08:00 10:00 A1/1-29M  
1 13/02/2012 17/02/2012 JUE 08:00 10:00 A1/1-29M  
1 27/02/2012 02/03/2012 MIE 08:00 10:00 A1/1-29M  
1 12/03/2012 16/03/2012 MIE 08:00 10:00 A1/1-29M  
1 26/03/2012 30/03/2012 MIE 08:00 10:00 A1/1-29M  
1 02/04/2012 06/04/2012 MIE 08:00 10:00 A1/1-29M  
1 23/04/2012 27/04/2012 MIE 08:00 10:00 A1/1-29M  
1 07/05/2012 11/05/2012 MIE 08:00 10:00 A1/1-29M  
1 14/05/2012 18/05/2012 MIE 08:00 10:00 A1/1-29M  
1 21/05/2012 25/05/2012 MIE 08:00 10:00 A1/1-29M  

PRÀCTIQUES DE PROBLEMES / TALLER

Grupo Fecha inicio Fecha fin Día Hora inicio Hora fin Aula
A 06/03/2012 06/03/2012 MAR 15:30 18:30 A1/1-35P  
A 13/03/2012 13/03/2012 MAR 15:30 18:30 A1/1-35P  
A 08/05/2012 08/05/2012 MAR 15:30 18:30 0026PB015  
A 17/05/2012 17/05/2012 JUE 15:30 18:30 0026PB015  
A 22/05/2012 22/05/2012 MAR 15:30 18:30 0026PB015  
B 29/02/2012 29/02/2012 MIE 15:30 18:30 A1/1-35P  
B 16/03/2012 16/03/2012 VIE 15:30 18:30 A1/1-35P  
B 02/04/2012 02/04/2012 LUN 15:30 18:30 0026PB015  
B 17/04/2012 17/04/2012 MAR 15:30 18:30 0026PB015  
B 21/05/2012 21/05/2012 LUN 15:30 18:30 0026PB015  
C 09/03/2012 09/03/2012 VIE 15:30 18:30 A1/1-35P  
C 30/03/2012 30/03/2012 VIE 15:30 18:30 0026PB015  
C 30/04/2012 30/04/2012 LUN 15:30 18:30 0026PB015  
C 11/05/2012 11/05/2012 VIE 15:30 18:30 0026PB015  
C 15/05/2012 15/05/2012 MAR 15:30 18:30 0026PB015  
D 05/03/2012 05/03/2012 LUN 15:30 18:30 A1/1-35P  
D 27/03/2012 27/03/2012 MAR 15:30 18:30 0026PB015  
D 03/04/2012 03/04/2012 MAR 15:30 17:00 0026PB068  
D 03/04/2012 03/04/2012 MAR 17:00 18:30 0026PB068  
D 07/05/2012 07/05/2012 LUN 15:30 18:30 0026PB015  
D 14/05/2012 14/05/2012 LUN 15:30 18:30 0026PB015  

PRÀCTIQUES AMB ORDINADOR

Grupo Fecha inicio Fecha fin Día Hora inicio Hora fin Aula
A 16/02/2012 16/02/2012 JUE 16:00 19:00 A1/1-43S  
A 07/03/2012 07/03/2012 MIE 16:00 19:00 A1/1-43S  
A 21/03/2012 21/03/2012 MIE 16:00 19:00 A1/1-43S  
A 29/03/2012 29/03/2012 JUE 16:00 19:00 A1/1-43S  
A 23/05/2012 23/05/2012 MIE 16:00 19:00 CS/S005  
B 14/02/2012 14/02/2012 MAR 16:00 19:00 A1/1-33P  
B 28/02/2012 28/02/2012 MAR 16:00 19:00 A1/1-33P  
B 04/04/2012 04/04/2012 MIE 16:00 19:00 A1/1-42S  
B 26/04/2012 26/04/2012 JUE 16:00 19:00 A1/1-42S  
B 24/05/2012 24/05/2012 JUE 16:00 19:00 A1/1-42S  
C 21/02/2012 21/02/2012 MAR 16:00 19:00 A1/1-33P  
C 01/03/2012 01/03/2012 JUE 16:00 19:00 A1/1-43S  
C 18/04/2012 18/04/2012 MIE 16:00 19:00 A1/1-43S  
C 03/05/2012 03/05/2012 JUE 16:00 19:00 A1/1-42S  
C 09/05/2012 09/05/2012 MIE 16:00 19:00 A1/1-33P  
D 23/02/2012 23/02/2012 JUE 16:00 19:00 A1/1-43S  
D 14/03/2012 14/03/2012 MIE 16:00 19:00 A1/1-43S  
D 24/04/2012 24/04/2012 MAR 16:00 19:00 A1/1-34P  
D 10/05/2012 10/05/2012 JUE 16:00 19:00 A1/1-34P  
D 16/05/2012 16/05/2012 MIE 16:00 19:00 A1/1-34P