Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2011-12
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
Context de l'assignatura per al curs 2011-12
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències genèriques de grau
- CG1 : Desenvolupar la capacitat d'anàlisi, síntesi i raonament crític.
- CG4 : Demostrar capacitat de treball en equip.
- CG5 : Comprometre's amb l'ètica, els valors d'igualtat i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
- CG8 : Adquirir una preocupació permanent per la qualitat i el medi ambient i la prevenció de riscos laborals.
- CG9 : Demostrar habilitat per a transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Competències específiques:>>de coneixement
- CE12 : Relacionar el fonament de les tècniques analítiques (electroquímiques, òptiques...) i les seues aplicacions.
- CE16 : Aplicar la metrologia als processos químics, incloent-hi la gestió de qualitat.
- CE17 : Conèixer i aplicar els mètodes matemàtics i estadístics per a validar models a partir de dades experimentals i optimitzar processos químics.
- CE18 : Relacionar les propietats macroscòpiques amb les d'àtoms i molècules individuals, incloent macromolècules (naturals i sintètiques), polímers, col·loides i altres materials.
- CE19 : Identificar l'estructura i reactivitat de les principals classes de biomoléculas i la química dels principals processos biològics.
- CE5 : Aplicar els principis i procediments utilitzats en l'anàlisi química per a determinar, identificar, i caracteritzar compostos químics
- CE7 : Conèixer les lleis de la cinètica del canvi químic i les seues aplicacions, incloent-hi la catàlisi i els mecanismes de reacció.
- CE8 : Estudiar els elements químics i els seus compostos, la seua distribució en la natura, obtenció, estructura, reactivitat i aplicacions.
Competències específiques:>>d'habilitat
- CE24 : Demostrar el coneixement i comprensió dels fets essencials, conceptes, principis i teories relacionades amb les àrees de la química
- CE26 : Reconèixer i analitzar nous problemes i planejar estratègies per a solucionar-los.
- CE27 : Interpretar, avaluar i sintetitzar dades i informació química.
- CE28 : Reconèixer i implementar bones pràctiques científiques de mesurament i experimentació.
- CE29 : Processar i computar dades en relació amb informació química.
- CE30 : Utilitzar amb seguretat reactius, instruments i dispositius d'aplicació en química.
- CE31 : Dur a terme procediments estàndards de laboratoris implicats en treballs analítics i sintètics, en relació amb sistemes orgànics i inorgànics.
- CE32 : Utilitzar instrumentació química estàndard per a identificació, quantificació, separació i determinació estructural.
- CE37 : Valorar els riscos en l'ús de substàncies químiques i procediments de laboratori, així com gestionar adequadament els residus que es generen.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Descriure els components principals dels aliments, destacant-ne els aspectes nutritius i la qualitat alimentària.
- Descriure i utilitzar mètodes comuns d'anàlisi d'aliments.
- Descriure les principals alteracions que pateixen els aliments i distingir les desitjables de les que cal evitar.
- Conèixer els factors que incideixen en les alteracions dels aliments.
- Conèixer l'efecte de les diverses propietats dels aliments sobre l'acceptació del consumidor i l'ús de l'aliment en la indústria.
- Conèixer la normativa vigent en matèria de qualitat d'aliments.
- Avaluar els problemes que, en un aliment concret, poden originar els tractaments previs i proposar-hi diverses solucions.
- Determinar les propietats que han de caracteritzar els aliments abans del processament d'aquests.
- Descriure els efectes de la conservació química dels aliments.
- Conèixer els principals additius alimentaris i l'ús que se'n fa.
- Enumerar i descriure els principals processos d'envasament i l'efecte en els aliments.
- Avaluar els problemes que poden originar els envasos i proposar-hi solucions alternatives.
- Conèixer les formes de reciclatge dels residus de les indústries agroalimentàries.
- Avaluar els diversos tractaments de conservació dels aliments.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
Sense dades
;