Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2012-13

 

El alumno de Publicidad y Relaciones Públicas debe generar ideas eficaces para comunicar. En concreto, debe dominar la conceptualización (expresión icónica y verbal) y la visualización (composición) de las mismas. Debe mostrarse competente en la expresión e implementación de la estrategia creativa de comunicación concibiendo una acción comunicativa adaptada al público buscado, realizable en el entorno mediático existente, ajustada a un presupuesto y a un plazo y evaluable. Además debe ser capaz de ejecutar y/o supervisar todo el proceso de producción y realización de las ideas creativas.

En la Memoria del Título de Grado en Publicidad y RR.PP. de la UA (págs. 17-19) se enumera una serie de objetivos, reflejados a su vez en el Libro Blanco de los Títulos de Grado en Comunicación (Parte V, págs. 328-330). De todos los relacionados, la asignatura “Estrategia creativa y conceptualización” responde principalmente al siguiente:

- “El Título de Publicidad y Relaciones Públicas debe proporcionar un conocimiento exhaustivo de todos los elementos que conforman y se interrelacionan en el sistema de la comunicación, especialmente publicitaria y las relaciones públicas, para su aplicación a la realidad de las organizaciones y para el desarrollo de una actitud estratégica. Esta formación le capacitará para la toma de decisiones y la implementación de estrategias de comunicación coherentes, por medio de una creatividad eficaz, midiendo posteriormente sus resultados y extrayendo las conclusiones oportunas”.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
  • CGUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua catalana o llengua castellana) en l'àmbit de la seua disciplina.

 

Competències generals:>>Interpersonals

  • CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.
  • CG14 : Habilitats crítiques i autocrítiques.

 

Competències generals:>>Sistemàtiques

  • CG17 : Capacitat de crear noves idees (creativitat).

 

Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)

  • CES19 : Coneixement del disseny i desenvolupament de les estratègies de comunicació persuasiva.
  • CES24 : Estudi de les estratègies i processos encaminats a la creació, producció i realització de missatges publicitaris en els diferents suports i mitjans de comunicació.
  • CES25 : Coneixement del sistema de treball dels departaments creatius: redacció, adreça d'art i producció.

 

Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)

  • CE32 : Capacitat per a la creativitat i la innovació: capacitat per a evolucionar cap al desconegut, partint d'un coneixement sòlid del projecte i l'estratègia que cal seguir.
  • CE35 : Capacitat i habilitat per a donar forma creativa al missatge.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer i usar adequadament els recursos que possibiliten les noves tecnologies de la informació i la informació.
  • Utilitzar adequadament les normes ortogràfiques i gramaticals en el llenguaje oral i escrit.
  • Adquirir i implementar estratègies de col·laboració i habilitats que afavorisquen el treball cooperatiu i reconèixer les aportacions d'altres àmbits del saber com a factor enriquidor de l'exercici professional.
  • Emetre judicis i posicionar-se críticament davant les diverses situacions vitals i professionals, sense ometre la consideració crítica sobre les accions i opinions d'un mateix.
  • Planificar i desenvolupar accions innovadores tant en l'àmbit de coneixement com en la vida quotidiana.
  • Distingir els tipus d'estratègies creatives i les seues funcions.
  • Entendre les operacions bàsiques existents en qualsevol procés estratègic.
  • Conèixer les fases de l'estratègia publicitària.
  • Conèixer les característiques dels mitjans de comunicació des del punt de vista creatiu.
  • Conèixer el llenguatge propi de cada mitjà.
  • Adaptar les idees o els publicitaris als diversos mitjans i suports.
  • Conèixer la gestió coordinada dins del departament creatiu i amb els altres departaments de l'agència.
  • Potenciar la qualitat dels treballs coordinant les decisions sobre el contingut i la forma dels missatges.
  • Fer fluir la comunicació entre els departaments directament relacionats amb la creativitat.
  • Conèixer el context competitiu en el qual es produeix la comunicació i que s'especifica en l'estratègia.
  • Atrevir-se a transitar camins creatius desconeguts.
  • Generar idees innovadores que responguen als objectius.
  • Elegir les idees més eficaces.
  • Conèixer els processos que transformen una idea cognitiva en una idea de comunicació.
  • Conèixer els diversos recursos i gèneres creatius.
  • Elaborar missatges nous i adequats als objectius de la comunicació.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13

Despertar, entrenar y orientar el pensamiento estratégico-creativo en el alumnado.

Acompañar al alumnado en el proceso de aprendizaje.

 

 

;

Dades generals

Codi: 22520
Professor/a responsable:
TUR VIÑES, VICTORIA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,90
Crèdits pràctics: 1,50
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
    Crèdits teòrics: 0,9
    Crèdits pràctics: 1,5
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix