Código:20522 Profesor/a responsable: Sin datos Crdts. ECTS:6,00
Créditos teóricos:
0,00
Créditos prácticos:
2,40
Carga no presencial:
3,60
Departamentos con docencia
Dep.:
EXPRESSIÓ GRÀFICA I CARTOGRAFIA Área:
PROJECTES ARQUITECTÒNICS Créditos teóricos: 0
Créditos prácticos: 2,4
Este dep. es responsable de la asignatura.
Este dep. es responsable del acta.
CG26 :
Habilitat per a integrar sabers i disciplines diferents. Capacitat d'entendre la dimensió múltiple dels problemes en els quals s'intervé, i habilitat per a seleccionar i incorporar-hi els arguments més eficaços.
CG37 :
Habilitat per a emprendre estratègies i processos d'aprenentatge autònoms. Capacitat de generar processos d'autoaprenentatge que, de manera autònoma, complementen l'aprenentatge reglat.
CG41 :
Habilitat per a dissenyar i gestionar propostes que incorporen responsabilitat social i mediambiental. Capacitat per a entendre el compromís amb l'entorn social i físic que impliquen els processos de transformació d'aquest entorn.
Competències transversals pròpies:>>sistèmiques de capacitat emprenedora
CG51 :
Habilitat per a operar des del risc i en entorns impredictibles. Capacitat d'iniciativa i esperit emprenedor per a identificar situacions de risc i aconseguir espais d'oportunitat.
Competències transversals pròpies:>>sistèmiques de lideratge
CG57 :
Habilitat per a la planificació i el compliment d'objectius des del compromís ètic. Capacitat per a organitzar les nostres accions en seqüències eficaces i gratificants, tendents a la consecució d'objectius que incorporen una reflexió ètica i sostenible.
Competències específiques:>>bloc propedèutic
CE6 :
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme de les tècniques d'aixecament gràfic en totes les seues fases, des del dibuix d'anotacions a la restitució científica.
Competències específiques:>>Bloc Projectual
CE34 :
Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de projectes bàsics i d'execució, croquis i avantprojectes.
CE37 :
Aptitud per a elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans.
CE41 :
Aptitud per a resoldre el condicionament ambiental passiu, incloent l'aïllament tèrmic i acústic, el control climàtic, el rendiment energètic i la il·luminació natural.
GRAU EN FONAMENTS DE L'ARQUITECTURA
Competències generals del títol (CG)
CG-1 :
Conèixer la història i les teories de l'arquitectura, així com les arts, tecnologies i ciències humanes relacionades amb aquesta.
CG-2 :
Conèixer el paper de les belles arts com a factor que pot influir en la qualitat de la concepció arquitectònica.
CG-3 :
Conèixer l'urbanisme i les tècniques aplicades en el procés de planificació.
CG-4 :
Comprendre els problemes de la concepció estructural, de construcció i d'enginyeria vinculats als projectes d'edificis, a més de les tècniques de resolució d'aquests.
CG-5 :
Conèixer els problemes físics, les diverses tecnologies i la funció dels edificis, per tal de dotar-los de condicions internes de comoditat i protecció dels factors climàtics.
CG-6 :
Conèixer les indústries, organitzacions, normatives i procediments per a plasmar els projectes en edificis i integrar els plànols en la planificació.
CG-7 :
Comprendre les relacions entre les persones i els edificis i entre aquests i l'entorn, a més de la necessitat de relacionar els edificis i els espais situats entre aquests en funció de les necessitats i de l'escala humanes.
Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)
CB 1 :
Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
CB 2 :
Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
CB 3 :
Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
CB 4 :
Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat o no especialitzat.
CB 5 :
Que els estudiants hagen desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
CT-12 :
Habilitat per al raonament crític. Capacitat de confrontar línies argumentals diverses, sistematitzant el dubte sobre qualsevol afirmació presentada.
CT-16 :
Habilitat per a manejar informació complexa. Capacitat per a operar en entorns complexos i a partir de situacions d'incertesa.
Competències transversals bàsiques de la UA
CT-2 :
Capacitat d'expressió. Capacitat d'exposició oral i escrita.
CT-5 :
Capacitat de fer front a situacions reals en arquitectura. Capacitat d'afrontar, projectar i resoldre problemes reals demanats per la societat en l'àmbit de l'arquitectura.
CT-20 :
Habilitat per a integrar els diversos sabers i disciplines. Capacitat d'entendre la dimensió múltiple dels problemes en què s'intervé i habilitat per a seleccionar i incorporar els arguments més eficaços.
CT-26 :
Habilitat per a emprendre estratègies i processos d'aprenentatge autònoms. Capacitat de generar processos d'autoaprenentatge que, de manera autònoma, complementen l'aprenentatge reglat.
CT-28 :
Habilitat per a dissenyar i gestionar propostes que incorporen responsabilitat social i mediambiental. Capacitat per a entendre el compromís amb l'entorn social i físic que impliquen els processos de transformació d'aquest.
Competències transversals pròpies:>>sistèmiques de capacitat emprenedora
CT-31 :
Motivació per la recerca i el difícil art de la innovació. Habilitat per a relacionar-se amb allò desconegut i entendre els mecanismes per a intervenir eficaçment en la construcció del futur.
Competències específiques:>>Bloc Projectual
CE-34T :
Aptitud per a suprimir barreres arquitectòniques.
CE-35T :
Aptitud per a resoldre el condicionament ambiental passiu, incloent-hi l'aïllament tèrmic i acústic, el control climàtic, el rendiment energètic i la il·luminació natural.
CE-37T :
Capacitat per a concebre, practicar i desenvolupar projectes bàsics i d'execució, croquis i avantprojectes.
CE-39T :
Capacitat per a concebre, practicar i desenvolupar la direcció d'obres.
CE-40T :
Capacitat per a elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans.
CE-41T :
Capacitat per a intervenir en el patrimoni construït, a més de conservar-lo, restaurar-lo i rehabilitar-lo.
CE-42T :
Capacitat per a exercir la crítica arquitectònica.
CE-43T :
Capacitat per a realitzar projectes de seguretat, evacuació i protecció en immobles.
CE-48 :
Coneixement adequat de les teories generals de la forma, la composició i els tipus arquitectònics.
CE-50 :
Coneixement adequat dels mètodes d'estudi dels processos de simbolització, les funcions pràctiques i l'ergonomia.
CE-51 :
Coneixement adequat dels mètodes d'estudi de les necessitats socials, la qualitat de vida, l'habitabilitat i els programes bàsics d'habitatge.
CE-52 :
Coneixement adequat de l'ecologia, la sostenibilitat i els principis de conservació de recursos energètics i mediambientals.
CE-53 :
Coneixement adequat de les tradicions arquitectòniques, urbanístiques i paisatgístiques de la cultura occidental, a més dels seus fonaments tècnics, climàtics, econòmics, socials i ideològics.
CE-54 :
Coneixement adequat de l'estètica, la teoria i la història de les belles arts i les arts aplicades.
CE-55 :
Coneixement adequat de la relació entre els patrons culturals i les responsabilitats socials de l'arquitecte.
CE-56 :
Coneixement adequat de les bases de l'arquitectura vernacla.
CE-57 :
Coneixement adequat de la sociologia, la teoria, l'economia i la història urbanes.
Competencia exclusiva de la asignatura
Sin datos
Resultados de aprendizaje (Objetivos formativos)
Aptitud per a crear projectes arquitectònics que satisfacen alhora les exigències estètiques i les tècniques.
Coneixement adequat de la història i les teories de l'arquitectura, les arts, la tecnologia i les ciències humanes relacionades.
Capacitat per a comprendre les relacions entre les persones i els edificis i entre aquests i l'entorn, a més de la necessitat de relacionar els edificis i els espais situats entre aquests, en funció de les necessitats i l'escala humanes.
Objetivos específicos indicados por el profesorado para el curso 2011-12
Sin datos
Contenidos y bibliografía
Contenidos para el curso 2011-12
Sin datos
Enlaces relacionados
Sin datos
Bibliografía
Sin datos
Evaluación
Información provisional. Pendiente de aprobación.
Instrumentos y criterios de evaluación 2011-12
Sin datos
Fechas de pruebas de evaluación oficiales para el curso 2011-12