Ficha asignatura

Universidad de Alicante. Página principal
Ficha de la asignatura: PROJECTES ARQUITECTÒNICS 4
Saltar idiomas
Castellano | Valencià | English
Saltar iconos
  • PDF
  • Imprimir
  • Inicio
Saltar cabecera
Universidad de Alicante. Página principal
Ficha de la asignatura

GUIA DOCENT
20522 - PROJECTES ARQUITECTÒNICS 4 (2011-12)

Codi20522
Crdts. ECTS.6


Departaments i àrees
DepartamentsÀreaDept. respon.Respon. acta
EXPRESSIÓ GRÀFICA I CARTOGRAFIAPROJECTES ARQUITECTÒNICS


Estudis en què s'imparteix
GRAU EN ARQUITECTURA


Context de l'assignatura (2011-12)
Sense dades


Professor/a responsable
Sense dades


Professorat (2011-12)
Sense dades


Requisits d'avaluació

GRAU EN ARQUITECTURA

Haver superat totes les següents assignatures:
      PROJECTES ARQUITECTÒNICS 3


Matriculats (2011-12)
Sense dades


Grups de matrícula (2011-12)
Sense grups


Consulta gràfica d'horari
   Més informacióFeu clic ací


Horari (2011-12)
Sense horari


Competències de l'assignatura

GRAU EN ARQUITECTURA

Competències transversals pròpies:

    instrumentals metodològiques
    • CG26: Habilitat per a integrar sabers i disciplines diferents. Capacitat d'entendre la dimensió múltiple dels problemes en els quals s'intervé, i habilitat per a seleccionar i incorporar-hi els arguments més eficaços.

    Competències transversals pròpies:

      interpersonals individuals
      • CG37: Habilitat per a emprendre estratègies i processos d'aprenentatge autònoms. Capacitat de generar processos d'autoaprenentatge que, de manera autònoma, complementen l'aprenentatge reglat.

      Competències transversals pròpies:

        interpersonals socials
        • CG41: Habilitat per a dissenyar i gestionar propostes que incorporen responsabilitat social i mediambiental. Capacitat per a entendre el compromís amb l'entorn social i físic que impliquen els processos de transformació d'aquest entorn.

        Competències transversals pròpies:

          sistèmiques de capacitat emprenedora
          • CG51: Habilitat per a operar des del risc i en entorns impredictibles. Capacitat d'iniciativa i esperit emprenedor per a identificar situacions de risc i aconseguir espais d'oportunitat.

          Competències transversals pròpies:

            sistèmiques de lideratge
            • CG57: Habilitat per a la planificació i el compliment d'objectius des del compromís ètic. Capacitat per a organitzar les nostres accions en seqüències eficaces i gratificants, tendents a la consecució d'objectius que incorporen una reflexió ètica i sostenible.

          Competències específiques:

            bloc propedèutic
            • CE6: Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme de les tècniques d'aixecament gràfic en totes les seues fases, des del dibuix d'anotacions a la restitució científica.

            Competències específiques:

              bloc projectual
              • CE34: Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de projectes bàsics i d'execució, croquis i avantprojectes.
              • CE37: Aptitud per a elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans.
              • CE41: Aptitud per a resoldre el condicionament ambiental passiu, incloent l'aïllament tèrmic i acústic, el control climàtic, el rendiment energètic i la il·luminació natural.

            GRAU EN FONAMENTS DE L'ARQUITECTURA

            Competències generals del títol (CG)
            • CG-1: Conèixer la història i les teories de l'arquitectura, així com les arts, tecnologies i ciències humanes relacionades amb aquesta.
            • CG-2: Conèixer el paper de les belles arts com a factor que pot influir en la qualitat de la concepció arquitectònica.
            • CG-3: Conèixer l'urbanisme i les tècniques aplicades en el procés de planificació.
            • CG-4: Comprendre els problemes de la concepció estructural, de construcció i d'enginyeria vinculats als projectes d'edificis, a més de les tècniques de resolució d'aquests.
            • CG-5: Conèixer els problemes físics, les diverses tecnologies i la funció dels edificis, per tal de dotar-los de condicions internes de comoditat i protecció dels factors climàtics.
            • CG-6: Conèixer les indústries, organitzacions, normatives i procediments per a plasmar els projectes en edificis i integrar els plànols en la planificació.
            • CG-7: Comprendre les relacions entre les persones i els edificis i entre aquests i l'entorn, a més de la necessitat de relacionar els edificis i els espais situats entre aquests en funció de les necessitats i de l'escala humanes.

            Competències transversals bàsiques de la UA
            • CT-2: Capacitat d'expressió. Capacitat d'exposició oral i escrita.
            • CT-5: Capacitat de fer front a situacions reals en arquitectura. Capacitat d'afrontar, projectar i resoldre problemes reals demanats per la societat en l'àmbit de l'arquitectura.

            Competències transversals pròpies:

              instrumentals cognitives
              • CT-12: Habilitat per al raonament crític. Capacitat de confrontar línies argumentals diverses, sistematitzant el dubte sobre qualsevol afirmació presentada.
              • CT-16: Habilitat per a manejar informació complexa. Capacitat per a operar en entorns complexos i a partir de situacions d'incertesa.

              Competències transversals pròpies:

                instrumentals metodològiques
                • CT-20: Habilitat per a integrar els diversos sabers i disciplines. Capacitat d'entendre la dimensió múltiple dels problemes en què s'intervé i habilitat per a seleccionar i incorporar els arguments més eficaços.

                Competències transversals pròpies:

                  interpersonals individuals
                  • CT-26: Habilitat per a emprendre estratègies i processos d'aprenentatge autònoms. Capacitat de generar processos d'autoaprenentatge que, de manera autònoma, complementen l'aprenentatge reglat.

                  Competències transversals pròpies:

                    interpersonals socials
                    • CT-28: Habilitat per a dissenyar i gestionar propostes que incorporen responsabilitat social i mediambiental. Capacitat per a entendre el compromís amb l'entorn social i físic que impliquen els processos de transformació d'aquest.

                    Competències transversals pròpies:

                      sistèmiques de capacitat emprenedora
                      • CT-31: Motivació per la recerca i el difícil art de la innovació. Habilitat per a relacionar-se amb allò desconegut i entendre els mecanismes per a intervenir eficaçment en la construcció del futur.

                    Competències específiques:

                      bloc projectual
                      • CE-34T: Aptitud per a suprimir barreres arquitectòniques.
                      • CE-35T: Aptitud per a resoldre el condicionament ambiental passiu, incloent-hi l'aïllament tèrmic i acústic, el control climàtic, el rendiment energètic i la il·luminació natural.
                      • CE-37T: Capacitat per a concebre, practicar i desenvolupar projectes bàsics i d'execució, croquis i avantprojectes.
                      • CE-39T: Capacitat per a concebre, practicar i desenvolupar la direcció d'obres.
                      • CE-40T: Capacitat per a elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans.
                      • CE-41T: Capacitat per a intervenir en el patrimoni construït, a més de conservar-lo, restaurar-lo i rehabilitar-lo.
                      • CE-42T: Capacitat per a exercir la crítica arquitectònica.
                      • CE-43T: Capacitat per a realitzar projectes de seguretat, evacuació i protecció en immobles.
                      • CE-48: Coneixement adequat de les teories generals de la forma, la composició i els tipus arquitectònics.
                      • CE-50: Coneixement adequat dels mètodes d'estudi dels processos de simbolització, les funcions pràctiques i l'ergonomia.
                      • CE-51: Coneixement adequat dels mètodes d'estudi de les necessitats socials, la qualitat de vida, l'habitabilitat i els programes bàsics d'habitatge.
                      • CE-52: Coneixement adequat de l'ecologia, la sostenibilitat i els principis de conservació de recursos energètics i mediambientals.
                      • CE-53: Coneixement adequat de les tradicions arquitectòniques, urbanístiques i paisatgístiques de la cultura occidental, a més dels seus fonaments tècnics, climàtics, econòmics, socials i ideològics.
                      • CE-54: Coneixement adequat de l'estètica, la teoria i la història de les belles arts i les arts aplicades.
                      • CE-55: Coneixement adequat de la relació entre els patrons culturals i les responsabilitats socials de l'arquitecte.
                      • CE-56: Coneixement adequat de les bases de l'arquitectura vernacla.
                      • CE-57: Coneixement adequat de la sociologia, la teoria, l'economia i la història urbanes.

                    Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)
                    • CB 1: Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
                    • CB 2: Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
                    • CB 3: Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
                    • CB 4: Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat o no especialitzat.
                    • CB 5: Que els estudiants hagen desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.


Objetius formatius


Objectius de l'assignatura / competències (2011-12)
Sense dades


Continguts. Breu descripció

Els programes desenvoluparan uns continguts basats en l'epígraf “El projecte d'arquitectura com una experiència col·lectiva… cap a la innovació social”.

Els temes proposats plantejaran entendre el projecte d'arquitectura com a instrument de mesurament i intervenció en la ciutat:

Exigeix entendre la cultura del projecte com un recorregut en el qual cada projecte es presenta com la concreció contingent d'una investigació personal i té a veure amb els anteriors i amb els successius. Aquesta cultura del projecte es fa com a construcció de coneixement i de futur.

Exigeix establir vincles i relacions entre la ciutat com a exterioritat i el seu món particular. Obsessions públiques vs. obsessions privades.

Exigeix passar de la descripció al diàleg amb les arquitectures o els mons amb els quals estableix relació. Dialogar amb agents multidisciplinaris implica ser capaç de mesurar els conceptes que donen origen a la seua arquitectura i situar-se respecte d'ells. Significa separar-se o no d'un determinat treball per divergències en la seua construcció conceptual, en el camí que es faça, etc.

Al llarg del curs s'introduirà l'alumne en la comprensió i l'exercici de la gestió del coneixement arquitectònic, disseny de contextos teòrics, descobriment (rigor de la fantasia), cultura del projecte.



Continguts teòrics i pràctics (2011-12)
Sense dades


Tipus d'activitats (2011-12)
Activitat docentMetodologiaHores presencialsHores no presencials
CLASSE TEÒRICA00
PRÀCTIQUES DE CARTOGRAFIA / MAPES6090
TOTAL6090


Desenvolupament setmanal orientatiu de les activitats (2011-12)
Sense dades


Sistema general d'avaluació


Instruments i criteris d'avaluació (2011-12)
Sense dades


Dates d'exàmens oficials (2011-12)
Informació no disponible en aquests moments.


Enllaços relacionats
Sense dades


Bibliografia
No hi ha llibres recomanats en aquesta assignatura per a aquest any acadèmic.
Aquest document pot utilitzar-se com documentació de referència d'aquesta assignatura per a la sol·licitud de reconeixement de crèdits en altres estudis. Per a la seua plena validesa ha d'estar segellat pel centre en el qual s'ha cursat l'assignatura o pel departament responsable de la seua docència


Document per a la sol·licitud de reconeixement de crèdits en altres estudis


Saltar pie
Servicio de informática
Saltar estándares
Condiciones de uso - Accesibilidad - Info Legal - © Universidad de Alicante 1996-2009