Ficha asignatura

Universidad de Alicante. Página principal
Ficha de la asignatura: PSICOPATOLOGIA DEL COMPORTAMENT DELICTIU
Saltar idiomas
Castellano | Valencià | English
Saltar iconos
  • PDF
  • Imprimir
  • Inicio
Saltar cabecera
Universidad de Alicante. Página principal
Ficha de la asignatura

18521 - PSICOPATOLOGIA DEL COMPORTAMENT DELICTIU (2011-12)

Codi18521
Crdts. ECTS.6


Departaments i àrees
DepartamentsÀreaDept. respon.Respon. acta
PSICOLOGIA DE LA SALUTPERSONALITAT, EVALUACIÓ I TRACTAMENTS PSICOLÒGICS
PSICOLOGIA DE LA SALUTPSICOLOGIA BÀSICA


Estudis en què s'imparteix
GRAU EN CRIMINOLOGIA


Context de l'assignatura (2011-12)
Sense dades


Professor/a responsable
Sense dades


Professorat (2011-12)
Sense dades


Matriculats (2011-12)
Sense dades


Grups de matrícula (2011-12)
Sense grups


Consulta gràfica d'horari
   Més informacióFeu clic ací


Horari (2011-12)
Sense horari


Competències de l'assignatura

GRAU EN CRIMINOLOGIA

Competències generals del títol (CG)
  • CG.1: Capacitat per a la recerca, l'anàlisi i la síntesi de la informació.
  • CG.2: Capacitat per a treballar en equip: col·laborar amb els altres i contribuir a un projecte comú.
  • CG.3: Capacitat d'aprenentatge autònom i adaptació a situacions noves.
  • CG.4: Capacitat per a la presa de decisions, aplicant els coneixements a la pràctica i el maneig d'instruments tècnics.
  • CG.5: Capacitat per a la crítica i l'autocrítica.

Competències generals de la UA (CGUA)
  • CGUA.2: Habilitat en l'ús de les tecnologies de la informació i les comunicacions en el seu exercici professional.
  • CGUA.3: Capacitat de comunicació oral i escrita.

Competències específiques (CE)
  • CE1: Ser capaç de descriure els conceptes fonamentals en l'àmbit de la psicologia, la sociologia, el dret i les ciències naturals que són necessaris per a analitzar d'una forma global el fenomen criminal i la desviació.
  • CE2: Ser capaç de descriure les aproximacions teòriques fonamentals al fet delictiu, a la victimització i a les respostes davant del crim i la desviació.
  • CE3: Ser capaç d'extraure i sintetitzar informació de diferents fonts ¿incloent-hi la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació¿, de dissenyar i aplicar estratègies d'investigació apropiades per a la recopilació de dades usant mètodes quantitatius i qualitatius, i ser capaç d'aplicar tècniques bàsiques estadístiques, quan siga necessari, sobre qüestions relatives al crim i a la victimització.
  • CE5: Ser capaç de proporcionar una explicació analítica de la diversitat i desigualtat social, com també de les seues conseqüències en relació amb el fet delictiu, la victimització i les respostes davant del crim i la desviació.
  • CE8: Ser capaç d'argumentar i descriure diferents punts de vista i de sotmetre'ls a debat de manera lògicament coherent i de presentar conclusions en un format acadèmic apropiat sobre qüestions de política criminal, victimització, criminalització i respostes davant el crim i la desviació, així com sobre la percepció i interpretació que en fan els mitjans de comunicació, l'opinió pública i els informes oficials.
  • CE9: Ser capaç d'elaborar estratègies de prevenció en l'àmbit criminològic, victimològic, de la marginalitat, etc., garantint la seguretat ciutadana, els drets fonamentals i la resolució de conflictes socials.
  • CE10: Ser capaç d'explicar i resumir la informació empírica i els resultats de la investigació sobre el crim, la victimització i les respostes davant del delicte i la desviació, i de valorar la metodologia usada (identificar què metodologia és la més apropiada, els seus principis ètics, els seus resultats, etc.).
  • CE11: Ser capaç d'elaborar un informe criminològic.


Objetius formatius
  • Analitzar el concepte de salut mental i les grans síndromes psicopatològics.
  • Descriure la relació entre trastorns de la personalitat i conducta delictiva.
  • Conèixer la relació entre malaltia mental i conducta delictiva.
  • Examinar els determinants psicopatològics dels trastorns de personalitat, trastorns mentals, trastorns per abús de substàncies tòxiques i altres delinqüents.
  • Introduir l'estudi dels aspectes psicopatològics de l'agressió sexual, el mobbing,  el bullying, el cyberbulling, la violència de gènere i la violència terrorista.
  • Conèixer els models, tècniques i tractaments psicològics més eficaços en la intervenció davant del comportament delictiu.


Objectius de l'assignatura / competències (2011-12)
Sense dades


Continguts. Breu descripció

Conceptes bàsics de psicopatologia. Relació entre diferents dimensions de personalitat i delicte. Trastorns de personalitat i delicte. Trastorns per abús de substàncies i delicte. Malaltia mental i delicte. Avaluació del comportament criminal: Tècniques, procediments i instruments diagnòstics. Tractaments psicològics més eficaços en la intervenció davant del comportament delictiu.



Continguts teòrics i pràctics (2011-12)
Sense dades


Tipus d'activitats (2011-12)
Activitat docentMetodologiaHores presencialsHores no presencials
CLASSE TEÒRICA350
SEMINARI / TEÒRIC I PRÀCTIC100
PRÀCTIQUES DE PROBLEMES7,50
PRÀCTIQUES AMB ORDINADOR7,50
TOTAL600


Desenvolupament setmanal orientatiu de les activitats (2011-12)
Sense dades


Sistema general d'avaluació

En coherència amb les competències i els resultats d'aprenentatge que es pretén avaluar, les assignatures integrants d'aquesta matèria utilitzaran diversos instruments individuals o grupals d'avaluació, segons corresponga, que seran especificats en les guies docents de totes les assignatures:

  • Proves objectives (orals/escrites)
  • Proves de resposta curta (orals/escrites)
  • Proves d'assaig (orals/escrites)
  • Proves d'execució (orals/escrites o mitjançant simulacions)
  • Llistes de comprovació (check list)
  • Mapes conceptuals
  • Anàlisi i comentaris de textos
  • Assajos
  • Resolució de casos problema o supòsits pràctics
  • Suports documentals professionals
  • Projectes
  • Memòries i informes
  • Portafolis (carpeta d'aprenentatge)
  • Quaderns de notes
  • Diaris
  • Exposicions orals
  • Observació sistemàtica de simulacions, entrevistes, visites, treball en grup o en equip, etc.
  • Autoavaluació de l'estudiant
  • Avaluació per parelles

Avaluació contínua i, si escau, examen final. L'examen final no podrà tenir un valor superior al 50%. L'avaluació contínua podrà tenir un valor, segons corresponga, del 50% al 100% de la nota final.



Instruments i criteris d'avaluació (2011-12)
Sense dades


Dates d'exàmens oficials (2011-12)
Informació no disponible en aquests moments.


Enllaços relacionats
Sense dades


Bibliografia
No hi ha llibres recomanats en aquesta assignatura per a aquest any acadèmic.
Aquest document pot utilitzar-se com documentació de referència d'aquesta assignatura per a la sol·licitud de reconeixement de crèdits en altres estudis. Per a la seua plena validesa ha d'estar segellat pel centre en el qual s'ha cursat l'assignatura o pel departament responsable de la seua docència


Document per a la sol·licitud de reconeixement de crèdits en altres estudis


Saltar pie
Servicio de informática
Saltar estándares
Condiciones de uso - Accesibilidad - Info Legal - © Universidad de Alicante 1996-2009