Competencies and objectives
- Course context for academic year 2017-18
- Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
- Learning outcomes (Training objectives)
- Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2017-18
Course context for academic year 2017-18
Esta asignatura pertenece a la materia de Física que se dicta en el primer año del módulo básico. Tiene como objetivo general promover el desarrollo de la capacidad de análisis y el pensamiento crítico de los alumnos y pone énfasis en la resolución práctica de problemas. Al dictarse en el primer semestre no hay asignaturas previas a las que dé continuidad, pero guarda estrecha relación con todas las asignaturas del módulo básico en el primer semestre: matemáticas, química, biología, geología. Se nutre de las matemáticas para desarrollar mejor sus contenidos y brinda el marco necesario para que el alumno pueda comprender mejor los fenómenos estudiados en química, biología o geología. También sirve cómo base para las asignaturas de física II, operaciones básicas de laboratorio y química del segundo semestre y para, en el caso del grado de Química, la asignatura de ciencias de materiales del 4 año y para, en el caso del grado de Geología, la asignatura de geofísica y prospección geofísica del tercer año.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
Generic Degree Course Competences
- CG1 : Develop the capacity for analysis, synthesis and critical reasoning.
- CG3 : Solve problems effectively.
Specific Competences:>>Theoretical
- CE21 : Understand and apply the basic concepts of physics.
Specific Competences:>>Ability
- CE25 : Solve qualitative and quantitative problems using previously developed models
- CE26 : Recognise and analyse new problems and plan strategies to solve them
- CE28 : Recognise and implement good scientific measurement and experimentation practices.
- CE35 : Interpret data obtained from laboratory observation and measurement.
- CE36 : Prepare, present and defend scientific reports both in writing and orally in front of an audience.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2017-18
;