Competencies and objectives
- Course context for academic year 2017-18
- Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
- Learning outcomes (Training objectives)
- Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2017-18
Course context for academic year 2017-18
La asignatura INTRODUCCIÓN A LA ESTADÍSTICA es la única asignatura de la materia básica 'Estadística' incluida en el grado de CRIMINOLOGÍA.Es una asignatura de duración cuatrimestral que se imparte en el segundo cuatrimestre del primer curso del grado de CRIMINOLOGÍA.
La finalidad principal de esta asignatura es familiarizar al estudiante con las herramientas básicas del análisis exploratorio de datos y su aplicación en el ámbito de la criminología, de tal manera que sean capaces de organizar, representar, analizar y resumir un conjunto de datos usando los métodos gráficos y numéricos más apropiados para cada tipo de situación, así como interpretar de forma rigurosa los resultados obtenidos.
Se pretende que el futuro criminólogo sea capaz de reconocer un problema estadístico bien definido y las herramientas estadísticas básicas para resolverlo directamente, o bien sea capaz de interaccionar con eficacia con un profesional de la estadística.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
General Competences (CG)
- CG.1 : Capacity to find, analyse and synthesise information.
- CG.3 : Capacity for self-learning and adapting to new situations.
- CG.4 : Capacity to take decisions, putting one's knowledge into practice and handling technical instruments.
- CG.5 : Capacity for criticism and self criticism.
General Competences acquired at University of Alicante (CGUA)
- CGUA.3 : Capacity for oral and written communication.
Specific Competences (CE)
- CE3 : Be able to extract and synthesise information from different sources, including: handling information and communication technologies, designing and applying appropriate research strategies for compiling data using quantitative and qualitative methods, and being able to apply basic statistical techniques to questions related to crime and victimisation when necessary.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2017-18
No data
;