Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2011-12

 

Aquesta assignatura pretén augmentar la competència lingüística i comunicativa en català. Això implica el domini de la varietat estàndard en àmbits formals i acadèmics i la producció i l’anàlisi reflexiva i crítica de diferents tipus de textos i gèneres, tant orals com escrits (especialment acadèmics) per a un nivell B2 del MECR. És una assignatura del primer curs (3 crèdits teòrics i 3 crèdits pràctics) per a l’Educació Infantil. Aquesta assignatura proveeix una formació bàsica i fonamental per a les futures tasques professionals en què el català estiga involucrat (docència en Educació Infantil/Primària). Està directament relacionada amb la resta d’assignatures que hi ha dins l’itinerari per a aconseguir la Capacitació Docent en Valencià o el Diploma de Mestre de Valencià.

 

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

General Competences (CG)

  • CG1 : Ethical commitment. Demonstrate attitudes that are coherent with deontological and ethical conceptions, while respecting and promoting democratic values, gender equality, non-discrimination of the disabled, equity and respect for human rights. Capacity for constructive criticism and self-criticism.
  • CG10 : Use information and communication technologies. Understand and value the ever more diversified functions of information and communication technologies and know how to use them appropriately in daily life.
  • CG2 : Capacity to learn and accept responsibility. Be aware of the learning process itself and self-regulate it. Capacity to find, use and integrate information. Show interest in learning throughout one's life and update one's professional competences and points of view, autonomously, focused according to the needs of the moment. Ensure balanced emotional growth.
  • CG6 : Capacity for creativity and entrepreneurship. Formulate, design and manage innovative projects to answer the needs detected. Find and integrate new knowledge and attitudes in national and international experiences to make creative changes to professional practices.
  • CG9 : Capacity for communication. Understand and express oneself both orally and in writing in the official languages of the Region of Valencia and one foreign language, including all available visual and auditory elements needed in each case, communicating effectively and efficiently in different contexts and for different purposes.

 

Specific Competences (CE)

  • CE1 : Apply the elements dealt with in current children's education syllabus coherently: goals, competences, aims, content and evaluation criteria.
  • CE12 : Understand that teaching involves continuous improvement and adapting to scientific, pedagogical, technological, social and cultural changes throughout one's lifetime.
  • CE8 : Deal effectively with language learning situations in multicultural and multilingual contexts. Select the most appropriate educational resources for each situation.
  • CE9 : Recognise the educational implications of information and communications technologies and, in particular, of television in early childhood.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2011-12

 

L’alumnat ha d’assolir el nivell B2 en català del MECR, que es concreta en:

1. Expressar-se clarament i sense fer la impressió d’haver de limitar el que vol dir. 

2. Tenir un repertori lingüístic suficient per a poder fer descripcions clares, expressar el seu punt de vista i desenvolupar una argumentació. 

3. Tenir una bona quantitat de vocabulari tant sobre temes relatius a la seua especialitat com sobre temes més generals.

4. Variar la formulació per tal d’evitar repeticions freqüents.

5. Tenir un bon domini gramatical; encara que es poden cometre equivocacions ocasionals o errors no sistemàtics i petites faltes sintàctiques, però seran rares i sovint es corregiran retrospectivament.

6. Adquirir una pronunciació i una entonació clares i naturals.

7. Produir un escrit continu, clar i intel·ligible que seguisca les convencions de la composició i de l’organització textual.

8. Expressar-se de manera apropiada en situacions diverses i evitar errors greus de formulació.

9. Comunicar-se amb espontaneïtat i fer-ho sovint amb una fluïdesa i una facilitat d’expressió remarcables, fins i tot en discursos complexos i llargs.

10. Utilitzar amb eficàcia una gran varietat de connectors per a indicar clarament les relacions entre les idees.

11. Escriure textos clars i detallats sobre una extensa gamma de temes relacionats amb la seua àrea d’interés.

12. Sintetitzar i avaluar la informació i els arguments procedents de fonts diverses.

13. Comprendre el llenguatge oral estàndard, cara a cara o vehiculat a través de mitjans de comunicació, tant si es tracta de converses com de discursos sobre temes familiars i no familiars relacionats amb la vida personal, social, acadèmica o professional. 

14. Llegir amb un alt grau d’autonomia, adaptar l’estil i la velocitat de lectura a diferents textos i objectius i utilitzar les referències convenients de manera selectiva.

15. Tenir un vocabulari de lectura ampli i actiu, tot i que hi haja alguna dificultat amb les expressions poc freqüents.

16. Utilitzar la llengua amb fluïdesa, correcció i eficàcia en una gamma extensa de temes d’ordre general, educatiu, professional i relatius al temps lliure, i indicar clarament les relacions entre les idees.

17. Comunicar-se espontàniament amb un bon domini gramatical sense que faça la impressió que ha de limitar el que vol dir i utilitzar un grau de formalitat adaptat a les circumstàncies.

 

 

 

;

General

Code: 17105
Lecturer responsible:
MONTSERRAT BUENDIA, SANDRA
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: CATALAN STUDIES
    Area: CATALAN STUDIES
    Theoretical credits: 1,2
    Practical credits: 1,2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught