Facultades y centros
Otros centros
Servicios administrativos
Servicios generales
Código:
40406
Profesor/a responsable:
BALDAQUI ESCANDELL, JOSEP MARIA
Crdts. ECTS:
10,00
Créditos teóricos:
2,00
Créditos prácticos:
2,00
Carga no presencial:
6,00
Aquest mòdul pertany a l’itinerari A, “Aplicacions i investigació en el context cultural i educatiu”, del bloc 2 del màster, i té caràcter optatiu.
Els continguts generals d'aquest mòdul es vinculen als conceptes i els procediments que cal desenvolupar en l’àmbit de l’ensenyament de les llengües en contextos multilingües, per a utilitzar instruments adequats als contextos concrets i dominar els continguts que permeten triar el material més adequat, adaptar-lo a un context concret i elaborar un material que responga a les necessitats del docent i de l'alumnat.
Aquests continguts, majoritàriament es concretaran en el context de l’educació secundària i d'adults dins del marc normatiu actual, principalment en relació al currículum de l'ESO i del Batxillerat.
Els continguts particulars es concreten en els que descrivim a continuació i a cadascun es dedica 2 crèdits.
– Els continguts per a l’ensenyament i aprenentatge de llengües en contextos plurilingües pretenen que l'estudiant conega i) els condicionaments sociolingüístics i psicolingüísticos implicats, especialment, en l’ensenyament i aprenentatge de la llengua catalana en situacions de contacte de llengües i de cultures; ii) les metodologies de l’ensenyament del valencià com varietat minoritzada: anàlisis de programes educatius, mètodes, disseny de materials curriculars, etc.
– Els continguts conceptuals aplicats a l’ensenyament per a adolescents i per a adults treballen els factors que configuren el currículum educatiu en relació a l’ensenyament secundària i en el context de l’ensenyament d'adults: els procedimentals, la elaboració de programacions didàctiques en contextos concrets i els criteris d’avaluació en relació als objectius i els continguts.
– L’aplicació dels tecnologies a l’ensenyament lingüístiques i literàries desenvolupa continguts descriptius i de valoració dels plataformes, eines i programes utilitzats; continguts instrumentals de i) anàlisi de les necessitats educatives en cada context per a l’elecció de l'element / instrument adequat, ii) anàlisi dels elements / instruments per a la correcta selecció dels que ajuden a aconseguir els objectius programats i iii) adequació dels tecnologies a l'objectiu d'aprenentatge concret.
– L’avaluació i selecció de materials educatius treballa continguts conceptuals que capaciten al futur professor a reconèixer la metodologia triada en materials educatius concrets, l'objectiu real d'aprenentatge i els continguts treballats així com l'alumne modele que el material requereix. Es complementa amb els instrumentals de selecció i adaptació del material triat al context concret.
Competencias Generales del Título (CG)
Sin datos
1. Conéixer les característiques de l’ensenyament per a adolescents i ensenyament per a adults.
2. Aplicar les noves tecnologies (TIC) en l’ensenyament lingüisticoliteràri.
3. Aplicar la metodologia de l’ensenyament / aprenentatge de llengües en contextos plurilingües a situacions educatives pròpies del context valencià.
4. Aplicar estratègies d’avaluació i selecció de materials educatius, pensant sobretot en el context valencià.
5. Elaborar materials curriculars per a l’ensenyament de la llengua i de la literatura en contextos plurilingües.
Sin datos
Sin datos
Bilingüisme i educació | |
Autor(es): | SIGUAN SOLER, Miquel; VILA I MENDIBURU, Ignasi (coord.) |
Edición: | Barcelona : Universitat Oberta de Catalunya , 1998; |
ISBN: | 978-84-8256-673-3 |
Categoría: | Sin especificar |
Fonaments per a un ensenyament comunicatiu del llenguatge | |
Autor(es): | LOMAS GARCÍA, Carlos...[et al.] |
Edición: | Barcelona : Graó, 2015; |
ISBN: | 978-84-9980-584-9 |
Categoría: | Básico |
Components i organització d'una unitat amb un tractament integrat de llengua i continguts en una L2 | |
Autor(es): | Pascual Granell, Vicent |
Edición: | - : -, 0; |
ISBN: | - |
Categoría: | Sin especificar |
Ensenyar i aprendre llengües en un model educatiu plurilingüe | |
Autor(es): | Pereña, Mònica |
Edición: | Barcelona : Horsori , 2016; |
ISBN: | 978-84-15212-93-5 |
Categoría: | Básico |
La pràctica educativa : com ensenyar | |
Autor(es): | Zabala, Antoni |
Edición: | Barcelona : Graó, 1995; |
ISBN: | 84-7827-116-3 |
Categoría: | Sin especificar |
L'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura inicials | |
Autor(es): | Fons, Montserrat |
Edición: | - : -, 0; |
ISBN: | - |
Categoría: | Sin especificar |
El tractament de les llengües en un model d`educació plurilingüe per al sistema educatiu valencià | |
Autor(es): | Pascual Granell, Vicent |
Edición: | València : Conselleria de Cultura, Educació i Esport, 2006; |
ISBN: | 978-84-482-4144-5 |
Categoría: | Básico |
Ensenyar llengua | |
Autor(es): | Cassany, Daniel |
Edición: | Barcelona : Graó, 2002; |
ISBN: | 978-84-7827-048-4 |
Categoría: | Sin especificar |
Marc europeu comú de referència per a les llengües : aprendre, ensenyar, avaluar | |
Autor(es): | Council of Europe, Departament de Política Lingüística |
Edición: | Barcelona : Generalitat de Catalunya, 2003; |
ISBN: | 84-393-6159-9 |
Categoría: | Sin especificar |
Ensenyar amb la boca tancada | |
Autor(es): | FINKEL, Donald; Finkel |
Edición: | València : Universitat de València, 2008; |
ISBN: | 9788437072678 |
Categoría: | Sin especificar |
Los materiales de aprendizaje en contextos educativos virtuales | |
Autor(es): | SANGRÁ I MORER, Albert |
Edición: | Barcelona : UOC, 2006; |
ISBN: | 978-84-9788-379-5 |
Categoría: | Sin especificar |
Children's literature and computer-based teaching | |
Autor(es): | Unsworth, Len |
Edición: | Maidenhead (England) : Open University Press, 2005; |
ISBN: | 978-0-335-21636-9 |
Categoría: | Sin especificar |
Guia d`usos lingüístics. V.1 aspectes gramaticals | |
Autor(es): | Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana |
Edición: | València : Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana, 2002; |
ISBN: | 84-370-5344-7 |
Categoría: | Sin especificar |
Usos educatius dels blogs : recursos, orientacions i experiències per a docents | |
Autor(es): | Balagué Puxan, Francesc |
Edición: | Barcelona : UOC, 2008; |
ISBN: | 978-84-9788-694-9 |
Categoría: | Sin especificar |
Fundamentos de educación bilingüe y bilingüismo | |
Autor(es): | Colin Baker ; asesora académica, Ofelia García |
Edición: | Madrid : -, 1997; |
ISBN: | 84-376-1522-4 |
Categoría: | Sin especificar |
Materiales curriculares: cómo elaborarlos, seleccionarlos y usarlos | |
Autor(es): | Parcerisa Aran, Artur |
Edición: | Barcelona : Graó, 1996; |
ISBN: | 978-84-7827-147-4 |
Categoría: | Sin especificar |
El tractament integrat de les llengües | |
Autor(es): | Guasch, Oriol (coord.) |
Edición: | Barcelona : Graó, 2010; |
ISBN: | 978-84-7827-991-3 |
Categoría: | Sin especificar |
Cómo valorar la calidad de la enseñanza basada en las TIC: pautas e instrumentos de análisis | |
Autor(es): | BARBERÁ, Elena...[et al.] |
Edición: | Barcelona : Graó, 2008; |
ISBN: | 9788478275304 |
Categoría: | Sin especificar |
Ordinadors a les aules : la clau és la metodologia | |
Autor(es): | ADELL SEGURA, Jordi...[et al.] |
Edición: | Barcelona : Graó, 2010; |
ISBN: | 978-84-7827-932-6 |
Categoría: | Sin especificar |
10 idees clau: la competència lectora segons PISA: reflexions i orientacions didàctiques | |
Autor(es): | ZAYAS HERNANDO, Felipe |
Edición: | Barcelona : Graó, 2013; |
ISBN: | 978-84-9980-475-0 |
Categoría: | Básico |
Sistema d’avaluació de l’assignatura:
L'assignatura seguirà un procés d'avaluació formativa (continua), que tindrà en compte:
a) La realització de les activitats formatives en les classes teòriques i pràctiques. Es correspondrà amb el 40 % de la nota final de l’assignatura.
b) L’assistència i participació a les classes teòriques i pràctiques, que es correspondrà amb el 10% de la nota final de l’assignatura. Els professors valoraran l’assistència a classe i la participació dels estudiants en les diferents activitats formatives realitzades durant el període lectiu.
c) La realització d’un treball sota la tutela i supervisió d’un dels professors de l’assignatura es correspondrà amb el 50 % de la nota final de l’assignatura.
- Per a aprovar, caldrà cursar tots els continguts de l'assignatura. Com a excepció, es podrà aprovar si no és cursa un dels continguts de l'assignatura amb les condicions següents: a) Ha de ser per causa justificada (s'haurà de justificar al coordinador de l'assignatura) i; b) la mitjana de la resta de notes ha de ser igual o superior a 5.
- Totes les activitats formatives són recuperables.
Descripción | Criterio | Tipo | Ponderación |
ACTIVIDADES DE EVALUACIÓN DURANTE EL SEMESTRE | 50 | ||
ACTIVIDADES DE EVALUACIÓN DURANTE EL SEMESTRE | 40 | ||
ACTIVIDADES DE EVALUACIÓN DURANTE EL SEMESTRE | 10 |
Sin datos
Grupo | Semestre | Turno | Idioma | Matriculados |
---|---|---|---|---|
Gr. 1 (CLASE TEÓRICA) : 1 | AN | Tarde | VAL | 0 |
Grupo | Semestre | Turno | Idioma | Matriculados |
---|---|---|---|---|
Gr. 1 (SEMINARIO / TEÓRICO-PRÁCTICO / TALLER) : 1 | AN | Tarde | VAL | 0 |
Sin datos