GUÍA DOCENTE
LENGUA CATALANA PARA LA EDUCACIÓN INFANTIL  ( 2011-12 )

Datos Generales

Código17105
Crdts. ECTS.6


Departamentos y Áreas
DepartamentosÁreaCréditos teóricos presencialesCréditos prácticos presencialesDpto. Respon.Respon. Acta
FILOLOGÍA CATALANAFILOLOGIA CATALANA1,21,2


Estudios en los que se imparte
GRADO EN MAESTRO EN EDUCACIÓN INFANTIL


Contexto de la asignatura para el curso 2011-12

 


Aquesta assignatura pretén augmentar la competència lingüística i comunicativa en català. Això implica el domini de la varietat estàndard en àmbits formals i acadèmics i la producció i l’anàlisi reflexiva i crítica de diferents tipus de textos i gèneres, tant orals com escrits (especialment acadèmics) per a un nivell B2 del MECR. És una assignatura del primer curs (3 crèdits teòrics i 3 crèdits pràctics) per a l’Educació Infantil. Aquesta assignatura proveeix una formació bàsica i fonamental per a les futures tasques professionals en què el català estiga involucrat (docència en Educació Infantil/Primària). Està directament relacionada amb la resta d’assignatures que hi ha dins l’itinerari per a aconseguir la Capacitació Docent en Valencià o el Diploma de Mestre de Valencià.


 



Profesor/a responsable
Sin Datos


Profesores (2011-12)
Grupo Profesor/a
TEORÍA DE 171051MAESTRE BROTONS, ANTONI
PROFESOR/A CONTRATADO/A DOCTOR/A
 2BAILE LOPEZ, EDUARDO
PROFESOR/A CONTRATADO/A DOCTOR/A LOU
 3JORDÁ PASCUAL, RAFEL
PROFESOR/A ASOCIADO/A LOU
 4AMOROS SANTO, FRANCISCO JOSE
PROFESOR/A ASOCIADO/A LOU
 5VAÑO TUDELA, JOSE
 6JORDÁ PASCUAL, RAFEL
PROFESOR/A ASOCIADO/A LOU
 7GINER FONTERIZ, FRANCESC XAVIER
PROFESOR/A ASOCIADO/A LOU
PRÀCTIQUES DE PROBLEMES DE 171051BELTRAN CALVO, VICENT
PROFESOR/A TITULAR DE UNIVERSIDAD
 2BAILE LOPEZ, EDUARDO
PROFESOR/A CONTRATADO/A DOCTOR/A LOU
 3JORDÁ PASCUAL, RAFEL
PROFESOR/A ASOCIADO/A LOU
 4AMOROS SANTO, FRANCISCO JOSE
PROFESOR/A ASOCIADO/A LOU
 5VAÑO TUDELA, JOSE
 6JORDÁ PASCUAL, RAFEL
PROFESOR/A ASOCIADO/A LOU
 7GINER FONTERIZ, FRANCESC XAVIER
PROFESOR/A ASOCIADO/A LOU




 
Horario y Matrícula

Matriculados en grupos principales (2011-12)
Grupo (*)Número
GRUPO 1 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA): TEORÍA DE 17105 83
GRUPO 2 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA): TEORÍA DE 17105 77
GRUPO 3 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA): TEORÍA DE 17105 64
GRUPO 4 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE): TEORÍA DE 17105 80
GRUPO 5 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE): TEORÍA DE 17105 87
GRUPO 6 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE): TEORÍA DE 17105 54
GRUPO 7 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE): TEORÍA DE 17105 54
GRUPO 1 DESDOBLE (VALENCIANO-MAÑANA): TEORÍA DE 17105 0
GRUPO 2 DESDOBLE (VALENCIANO-MAÑANA): TEORÍA DE 17105 0
GRUPO 4 DESDOBLE (VALENCIANO-TARDE): TEORÍA DE 17105 0
GRUPO 5 DESDOBLE (VALENCIANO-TARDE): TEORÍA DE 17105 0
TOTAL 499


Grupos de matricula (2011-12)
Grupo (*)SemestreTurnoIdiomaDistribución
1  (PRÀCTIQUES DE PROBLEMES DE 17105) 1er. M VAL desde NIF - hasta NIF -
1  (TEORÍA DE 17105) 1er. M VAL desde NIF A hasta NIF Z
2  (TEORÍA DE 17105) 1er. M VAL desde NIF A hasta NIF Z
2  (PRÀCTIQUES DE PROBLEMES DE 17105) 1er. M VAL desde NIF - hasta NIF -
3  (TEORÍA DE 17105) 1er. M VAL desde NIF A hasta NIF Z
3  (PRÀCTIQUES DE PROBLEMES DE 17105) 1er. M VAL desde NIF - hasta NIF -
4  (PRÀCTIQUES DE PROBLEMES DE 17105) 1er. T VAL desde NIF - hasta NIF -
4  (TEORÍA DE 17105) 1er. T VAL desde NIF A hasta NIF Z
5  (TEORÍA DE 17105) 1er. T VAL desde NIF A hasta NIF Z
5  (PRÀCTIQUES DE PROBLEMES DE 17105) 1er. T VAL desde NIF - hasta NIF -
6  (PRÀCTIQUES DE PROBLEMES DE 17105) 1er. T VAL desde NIF - hasta NIF -
6  (TEORÍA DE 17105) 1er. T VAL desde NIF A hasta NIF Z
7  (PRÀCTIQUES DE PROBLEMES DE 17105) 1er. T VAL desde NIF - hasta NIF -
7  (TEORÍA DE 17105) 1er. T VAL desde NIF A hasta NIF Z
8  (PRÀCTIQUES DE PROBLEMES DE 17105) 1er. M VAL desde NIF - hasta NIF -
8  (TEORÍA DE 17105) 1er. M VAL desde NIF A hasta NIF Z
9  (TEORÍA DE 17105) 1er. M VAL desde NIF A hasta NIF Z
9  (PRÀCTIQUES DE PROBLEMES DE 17105) 1er. M VAL desde NIF - hasta NIF -
10  (TEORÍA DE 17105) 1er. T VAL desde NIF A hasta NIF Z
10  (PRÀCTIQUES DE PROBLEMES DE 17105) 1er. T VAL desde NIF - hasta NIF -
11  (TEORÍA DE 17105) 1er. T VAL desde NIF A hasta NIF Z
11  (PRÀCTIQUES DE PROBLEMES DE 17105) 1er. T VAL desde NIF - hasta NIF -
(*) 1:GRUPO 1 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) 1:GRUPO 1 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) 2:GRUPO 2 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) 2:GRUPO 2 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) 3:GRUPO 3 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) 3:GRUPO 3 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) 4:GRUPO 4 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) 4:GRUPO 4 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) 5:GRUPO 5 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) 5:GRUPO 5 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) 6:GRUPO 6 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) 6:GRUPO 6 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) 7:GRUPO 7 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) 7:GRUPO 7 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) 8:GRUPO 1 DESDOBLE (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) 8:GRUPO 1 DESDOBLE (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) 9:GRUPO 2 DESDOBLE (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) 9:GRUPO 2 DESDOBLE (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) 10:GRUPO 4 DESDOBLE (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) 10:GRUPO 4 DESDOBLE (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) 11:GRUPO 5 DESDOBLE (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) 11:GRUPO 5 DESDOBLE (VALENCIANO-TARDE) - VAL


Consulta Gráfica de Horario
   Más informaciónPincha aquí


Horario (2011-12)
ModoGrupo (*)Día inicioDía finDíaHora inicioHora finAula 
CLASE TEÓRICA 1 19/09/2011 12/01/2012 L 10:30 12:30 A3/0005 
  2 19/09/2011 12/01/2012 L 08:00 10:00 A3/0009 
  3 19/09/2011 12/01/2012 L 10:30 12:30 A3/0013 
  4 19/09/2011 12/01/2012 L 19:00 21:00 A3/0005 
  5 19/09/2011 12/01/2012 L 17:00 19:00 A3/0009 
  6 19/09/2011 12/01/2012 L 19:00 21:00 A3/0013 
  7 19/09/2011 12/01/2012 L 17:00 19:00 A1/0-01G 
  8 19/09/2011 12/01/2012 L 10:30 12:30
  9 19/09/2011 12/01/2012 L 08:00 10:00
  10 19/09/2011 12/01/2012 L 19:00 21:00
  11 19/09/2011 12/01/2012 L 17:00 19:00
PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER 1 19/09/2011 25/09/2011 J 10:30 12:30 GB/INF2 
  1 26/09/2011 06/10/2011 J 10:30 12:30 A3/0005 
  1 13/10/2011 13/10/2011 J 10:30 12:30 A3/0005 
  1 20/10/2011 20/10/2011 J 10:30 12:30 A3/0005 
  1 27/10/2011 03/11/2011 J 10:30 12:30 A3/0005 
  1 10/11/2011 10/11/2011 J 10:30 12:30 A3/0005 
  1 17/11/2011 17/11/2011 J 10:30 12:30 A3/0005 
  1 24/11/2011 24/11/2011 J 10:30 12:30 A3/0005 
  1 01/12/2011 08/12/2011 J 10:30 12:30 A3/0005 
  1 15/12/2011 15/12/2011 J 10:30 12:30 A3/0005 
  1 22/12/2011 22/12/2011 J 10:30 12:30 A3/0005 
  1 12/01/2012 12/01/2012 J 10:30 12:30 0023PB001 
  2 19/09/2011 25/09/2011 J 08:00 10:00 GB/INF2 
  2 26/09/2011 06/10/2011 J 08:00 10:00 A3/0009 
  2 13/10/2011 13/10/2011 J 08:00 10:00 A3/0009 
  2 20/10/2011 20/10/2011 J 08:00 10:00 A3/0009 
  2 27/10/2011 03/11/2011 J 08:00 10:00 A3/0009 
  2 10/11/2011 10/11/2011 J 08:00 10:00 A3/0009 
  2 17/11/2011 17/11/2011 J 08:00 10:00 A3/0009 
  2 24/11/2011 24/11/2011 J 08:00 10:00 A3/0009 
  2 01/12/2011 08/12/2011 J 08:00 10:00 A3/0009 
  2 15/12/2011 15/12/2011 J 08:00 10:00 A3/0009 
  2 22/12/2011 22/12/2011 J 08:00 10:00 A3/0009 
  2 12/01/2012 12/01/2012 J 08:00 10:00 0023PB001 
  3 19/09/2011 25/09/2011 J 10:30 12:30 A1/1-46I 
  3 26/09/2011 06/10/2011 J 10:30 12:30 A3/0013 
  3 13/10/2011 13/10/2011 J 10:30 12:30 A3/0013 
  3 20/10/2011 20/10/2011 J 10:30 12:30 A3/0013 
  3 27/10/2011 03/11/2011 J 10:30 12:30 A3/0013 
  3 10/11/2011 10/11/2011 J 10:30 12:30 A3/0013 
  3 17/11/2011 17/11/2011 J 10:30 12:30 A3/0013 
  3 24/11/2011 24/11/2011 J 10:30 12:30 A3/0013 
  3 01/12/2011 08/12/2011 J 10:30 12:30 A3/0013 
  3 15/12/2011 15/12/2011 J 10:30 12:30 A3/0013 
  3 22/12/2011 22/12/2011 J 10:30 12:30 A3/0013 
  3 12/01/2012 12/01/2012 J 10:30 12:30 0023PB003 
  4 19/09/2011 25/09/2011 J 19:00 21:00 GB/INF1 
  4 26/09/2011 06/10/2011 J 19:00 21:00 A3/0005 
  4 13/10/2011 13/10/2011 J 19:00 21:00 A3/0005 
  4 20/10/2011 20/10/2011 J 19:00 21:00 A3/0005 
  4 27/10/2011 03/11/2011 J 19:00 21:00 A3/0005 
  4 10/11/2011 10/11/2011 J 19:00 21:00 A3/0005 
  4 17/11/2011 17/11/2011 J 19:00 21:00 A3/0005 
  4 24/11/2011 24/11/2011 J 19:00 21:00 A3/0005 
  4 01/12/2011 08/12/2011 J 19:00 21:00 A3/0005 
  4 15/12/2011 15/12/2011 J 19:00 21:00 A3/0005 
  4 22/12/2011 22/12/2011 J 19:00 21:00 A3/0005 
  4 12/01/2012 12/01/2012 J 19:00 21:00 0023PB003 
  5 19/09/2011 25/09/2011 J 17:00 19:00 GB/INF4 
  5 26/09/2011 06/10/2011 J 17:00 19:00 A3/0009 
  5 13/10/2011 13/10/2011 J 17:00 19:00 A3/0009 
  5 20/10/2011 20/10/2011 J 17:00 19:00 A3/0009 
  5 27/10/2011 03/11/2011 J 17:00 19:00 A3/0009 
  5 10/11/2011 10/11/2011 J 17:00 19:00 A3/0009 
  5 17/11/2011 17/11/2011 J 17:00 19:00 A3/0009 
  5 24/11/2011 24/11/2011 J 17:00 19:00 A3/0009 
  5 01/12/2011 08/12/2011 J 17:00 19:00 A3/0009 
  5 15/12/2011 15/12/2011 J 17:00 19:00 A3/0009 
  5 22/12/2011 22/12/2011 J 17:00 19:00 A3/0009 
  5 12/01/2012 12/01/2012 J 17:00 19:00 0023PB003 
  6 19/09/2011 25/09/2011 J 19:00 21:00 A3/INF2 
  6 26/09/2011 06/10/2011 J 19:00 21:00 A3/0013 
  6 13/10/2011 13/10/2011 J 19:00 21:00 A3/0013 
  6 20/10/2011 20/10/2011 J 19:00 21:00 A3/0013 
  6 27/10/2011 03/11/2011 J 19:00 21:00 A3/0013 
  6 10/11/2011 10/11/2011 J 19:00 21:00 A3/0013 
  6 17/11/2011 17/11/2011 J 19:00 21:00 A3/0013 
  6 24/11/2011 24/11/2011 J 19:00 21:00 A3/0013 
  6 01/12/2011 08/12/2011 J 19:00 21:00 A3/0013 
  6 15/12/2011 15/12/2011 J 19:00 21:00 A3/0013 
  6 22/12/2011 22/12/2011 J 19:00 21:00 A3/0013 
  6 12/01/2012 12/01/2012 J 19:00 21:00 0023PB004 
  7 19/09/2011 25/09/2011 J 17:00 19:00 A3/INF2 
  7 26/09/2011 06/10/2011 J 17:00 19:00 A2/0D24 
  7 13/10/2011 13/10/2011 J 17:00 19:00 A1/0-01G 
  7 20/10/2011 20/10/2011 J 17:00 19:00 A1/0-01G 
  7 27/10/2011 03/11/2011 J 17:00 19:00 A2/0D24 
  7 10/11/2011 10/11/2011 J 17:00 19:00 A2/0D03 
  7 17/11/2011 17/11/2011 J 17:00 19:00 A1/0-01G 
  7 24/11/2011 24/11/2011 J 17:00 19:00 A2/0D03 
  7 01/12/2011 08/12/2011 J 17:00 19:00 A1/0-01G 
  7 15/12/2011 15/12/2011 J 17:00 19:00 A1/0-01G 
  7 22/12/2011 22/12/2011 J 17:00 19:00 A1/0-01G 
  7 12/01/2012 12/01/2012 J 17:00 19:00 0024PB005 
  9 19/09/2011 22/12/2011 J 08:00 10:00
  10 19/09/2011 22/12/2011 J 19:00 21:00
  11 19/09/2011 22/12/2011 J 17:00 19:00
(*) CLASE TEÓRICA
 1: GRUPO 1 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER
 1: GRUPO 1 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) CLASE TEÓRICA
 2: GRUPO 2 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER
 2: GRUPO 2 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) CLASE TEÓRICA
 3: GRUPO 3 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER
 3: GRUPO 3 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) CLASE TEÓRICA
 4: GRUPO 4 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER
 4: GRUPO 4 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) CLASE TEÓRICA
 5: GRUPO 5 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER
 5: GRUPO 5 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) CLASE TEÓRICA
 6: GRUPO 6 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER
 6: GRUPO 6 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) CLASE TEÓRICA
 7: GRUPO 7 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER
 7: GRUPO 7 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) CLASE TEÓRICA
 8: GRUPO 1 DESDOBLE (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER
 8: GRUPO 1 DESDOBLE (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) CLASE TEÓRICA
 9: GRUPO 2 DESDOBLE (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER
 9: GRUPO 2 DESDOBLE (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) CLASE TEÓRICA
 10: GRUPO 4 DESDOBLE (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER
 10: GRUPO 4 DESDOBLE (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) CLASE TEÓRICA
 11: GRUPO 5 DESDOBLE (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER
 11: GRUPO 5 DESDOBLE (VALENCIANO-TARDE) - VAL




 
Competencias y Objetivos

Competencias de la asignatura según memoria verificada por ANECA

GRADO EN MAESTRO EN EDUCACIÓN INFANTIL

Competencias Generales del Título (CG)
  • CG1: Compromiso ético. Mostrar actitudes coherentes con las concepciones éticas y deontológicas, a la vez que respetando y fomentando los valores democráticos, la igualdad de género, la no-discriminación de personas con discapacidad, la equidad y el respeto a los derechos humanos. Capacidad de crítica y autocrítica constructiva.
  • CG2: Capacidad de aprendizaje y responsabilidad. Tomar conciencia del propio proceso de aprendizaje y autorregularlo. Capacidad de buscar, usar e integrar la información. Mostrar interés por aprender a lo largo de la vida y actualizar las propias competencias y los puntos de vista profesionales, de forma autónoma, orientada o dirigida según las necesidades de cada momento. Velar por un crecimiento emocional equilibrado.
  • CG6: Capacidad creativa y emprendedora. Formular, diseñar y gestionar proyectos innovadores para dar respuesta a las necesidades detectadas. Buscar e integrar nuevos conocimientos y actitudes en experiencias tanto internacionales como del propio territorio con el fin de emprender cambios de forma creativa en las prácticas profesionales.
  • CG9: Capacidad comunicativa. Comprender y expresarse oralmente y por escrito en las lenguas oficiales de la Comunidad Valenciana y una lengua extranjera, con incorporación de todos los elementos visuales y auditivos, disponibles y necesarios en cada caso, con el fin de comunicarse de forma eficaz y eficiente en diferentes entornos y para diferentes funciones.
  • CG10: Uso de las tecnologías de la información y de la comunicación. Comprender y valorar las funciones de las tecnologías de la información y de la comunicación cada vez más diversificadas y saberlas usar adecuadamente en la vida cotidiana.

Competencias específicas (CE)
  • CE1: Aplicar los elementos propios de las áreas de los currículos de Infantil vigentes, con criterios de coherencia: fines, competencias, objetivos, contenidos y criterios de evaluación.
  • CE8: Abordar con eficacia situaciones de aprendizaje de lenguas en contextos multiculturales y multilingües. Seleccionar los recursos educativos más adecuados para cada situación.
  • CE9: Reconocer las implicaciones educativas de las tecnologías de la información y la comunicación y, en particular, de la televisión en la primera infancia.
  • CE12: Asumir que el ejercicio de la función docente se tiene que ir perfeccionando y adaptando a los cambios científicos, pedagógicos, tecnológicos, sociales y culturales a lo largo de la vida.


Objetivos formativos
  • Comprender y analizar el contexto sociolingüístico, relacionándolo con los programas de educación bilingüe.
  • Desarrollar una expresión oral que supere la limitada en un nivel de lengua estándar.
  • Expresarse por escrito con dominio adecuado de la normativa morfosintáctica trabajada en el curso.
  • Escribir al dictado un texto de un nivel mediano (B2-C1) de dificultad con un máximo de un seis por ciento de errores ortográficos.
  • Comprender y utilizar el léxico propio de un nivel de lengua estándar.
  • Comprender y utilizar el léxico propio del ámbito de la Educación Infantil.
  • Tomar conciencia de la diversidad lingüística y producir textos en qué se escoja adecuadamente la variedad.
  • Conocer y utilizar los recursos de aprendizaje y autoaprendizaje y materiales de apoyo para el trabajo de la lengua catalana (diccionarios, gramáticas, programas informáticos, etc.).
  • Tomar hábito y gusto por la lectura de obras escritas en catalán.


Objetivos específicos aportados por el profesorado para el curso 2011-12

 

L’alumnat ha d’assolir el nivell B2 en català del MECR, que es concreta en:

1. Expressar-se clarament i sense fer la impressió d’haver de limitar el que vol dir. 

2. Tenir un repertori lingüístic suficient per a poder fer descripcions clares, expressar el seu punt de vista i desenvolupar una argumentació. 

3. Tenir una bona quantitat de vocabulari tant sobre temes relatius a la seua especialitat com sobre temes més generals.

4. Variar la formulació per tal d’evitar repeticions freqüents.

5. Tenir un bon domini gramatical; encara que es poden cometre equivocacions ocasionals o errors no sistemàtics i petites faltes sintàctiques, però seran rares i sovint es corregiran retrospectivament.

6. Adquirir una pronunciació i una entonació clares i naturals.

7. Produir un escrit continu, clar i intel·ligible que seguisca les convencions de la composició i de l’organització textual.

8. Expressar-se de manera apropiada en situacions diverses i evitar errors greus de formulació.

9. Comunicar-se amb espontaneïtat i fer-ho sovint amb una fluïdesa i una facilitat d’expressió remarcables, fins i tot en discursos complexos i llargs.

10. Utilitzar amb eficàcia una gran varietat de connectors per a indicar clarament les relacions entre les idees.

11. Escriure textos clars i detallats sobre una extensa gamma de temes relacionats amb la seua àrea d’interés.

12. Sintetitzar i avaluar la informació i els arguments procedents de fonts diverses.

13. Comprendre el llenguatge oral estàndard, cara a cara o vehiculat a través de mitjans de comunicació, tant si es tracta de converses com de discursos sobre temes familiars i no familiars relacionats amb la vida personal, social, acadèmica o professional. 

14. Llegir amb un alt grau d’autonomia, adaptar l’estil i la velocitat de lectura a diferents textos i objectius i utilitzar les referències convenients de manera selectiva.

15. Tenir un vocabulari de lectura ampli i actiu, tot i que hi haja alguna dificultat amb les expressions poc freqüents.

16. Utilitzar la llengua amb fluïdesa, correcció i eficàcia en una gamma extensa de temes d’ordre general, educatiu, professional i relatius al temps lliure, i indicar clarament les relacions entre les idees.

17. Comunicar-se espontàniament amb un bon domini gramatical sense que faça la impressió que ha de limitar el que vol dir i utilitzar un grau de formalitat adaptat a les circumstàncies.

 





 
Contenidos

Contenidos para el curso 2011-12

 


Bloc I: El català: què, qui, com, on, per què. 


- Nocions generals sobre el català. El valencià


- Llengües minoritzades: bilingüisme, diglòssia, substitució, normalització


- Variació en la llengua. L’estàndard


- Normes d’ús i drets lingüístics


 


Bloc II: Habilitats lingüístiques: escriure, parlar, llegir, escoltar i interactuar


- Escriure...


- Parlar...


- Llegir...


- Escoltar...


- Interacció comunicativa...


- Les propietats dels textos:


Que s’entenga i que estiga organitzat: coherència i cohesió; que s’adapte al context i a la correcció: adequació


- Els tipus de textos (expositius, instructius, conversacionals,  descriptius, narratius, argumentatius, retòrics, predictius)


 


Bloc III: Habilitats lingüístiques i correcció: la normativa


- Fonètica


- Ortografia


- Flexió nominal


- Articles


- Demostratius, possessius i quantificadors


- Pronoms febles


- Relatius i interrogatius


- Flexió verbal


- Preposicions, conjuncions, connectors


- Lèxic 


 


Bloc IV: Recursos d’autoaprenentatge per a l’Educació Infantil.


- Tècniques per a l’aprenentatge autònom de la llengua. Les TIC 


- Les TIC. Recursos d’aula


- Estratègies per a l’aprenentatge continuat de la llengua. Internet i cerca d’informació


- Tècniques de documentació. Recursos bibliogràfics


- La literatura. L’hàbit lector en el/la mestre/a d’Educació Infantil


- L’aprenentatge col·laboratiu (TAC). El tàndem com a recurs d’autoaprenentatge de la interacció comunicativa


 





 
Plan de aprendizaje

Tipos de actividades (2011-12)
Actividad docenteMetodologíaHoras presencialesHoras no presenciales
CLASE TEÓRICA

 

Dominar un contingut no és un fi en si mateix. El fet que el temari estiga distribuït per continguts contribueix al desenvolupament intel·lectual i a la preparació professional de l’alumnat. La selecció del contingut proporciona oportunitats de desenvolupar habilitats intel·lectuals d’un nivell elevat, com ara, el raonament, la resolució de problemes, el pensament crític i la creativitat. 

Tot i que la distribució dels continguts siga lineal es treballarà, en realitat, d’una manera circular. L’exposició dels temes no serà necessàriament seqüencial, distribuint continguts segons l’orde del programa, sinó que hi haurà repeticions de conceptes, procediments i actituds, que es perfilaran a mesura que avancem en l’assignatura. 

Les reflexions sobre les exposicions teòriques i les pràctiques de l’apartat b) s’arreplegaran en el portfolio de l’assignatura.

 

300
PRÁCTICAS DE PROBLEMAS / TALLER

 

Les activitats de les classes pràctiques consisteixen a elaborar textos escrits i a practicar textos orals. De més a més, també s’inclouen pràctiques d’informàtica i activitats de tàndems lingüístics.

 

300
TOTAL600


Desarrollo semanal orientativo de las actividades (2011-12)
SemanaUnidadDescripción trabajo presencialHoras presencialesDescripción trabajo no presencialHoras no presenciales
1-16Totes

Assistència i participació en les classes teoricopràctiques.

60

Estudi i tasca autònoma.

Tutories.

Pràctiques de tàndem.

Redacció i revisió del portfoli.

90
TOTAL60 90




 
Evaluación

Instrumentos y Criterios de Evaluación 2011-12

 

En cas que no s’aprove la primera convocatòria (gener), per a la segona (juliol), l’alumnat que haja seguit l’avaluació formativa presencial haurà de realitzar una prova que tindrà un valor del 100% de la nota final que eixirà de la suma del 50% d’una prova oral i del 50% d’una prova escrita. 

 

La falta d’assistència a classe en més d’un 20% conduirà a l’alumnat a ser avaluat com a no presencial. L’alumnat que opte per aquesta modalitat no presencial i, per tant, que per motius justificats no assistisca regularment a classe haurà de fer un examen final específic, que constarà d’una prova oral i d’una prova escrita i, a més, haurà de lliurar una pràctica oral i una altra d’escrita específiques, amb les quals haurà de demostrar el grau de consecució de les competències, els objectius i els continguts (teòrics i pràctics) de l’assignatura. Cal tenir en compte que les proves finals d’aquesta modalitat tindran un format diferent i més extens que la prova final de la modalitat presencial.

Per a més indicacions, cal mirar la guia docent completa de l'assignatura que trobareu penjada en el Campus Virtual.

 

TipoCriterioDescripciónPonderación
ACTIVIDADES DE EVALUACIÓN DURANTE EL SEMESTRE

 

- Activitats escrites:

10% portafoli

15% pràctiques escrites

 

- Activitats orals:

10% ressenya oral

15% pràctiques orals

 

Avaluació contínua50
EXAMEN FINAL

 

25% prova escrita

25% prova oral de tàndems o finals

 

prova escrita i prova oral50
TOTAL100


Fechas de exámenes oficiales para el curso 2011-12
ConvocatoriaGrupo (*)fechaHora inicioHora finAula(s) asignada(s)Observ:
Periodo extraordinario de julio 7 06/07/2012 17:30 20:30 A2/0D13 
A2/0D14 
A2/0E11 
Examen oral día 18/07/2012 17:30 a 20:30h. Aulas CS/S006, CS/S005, CS/S007, CS/S008. Edificio Ciencias Sociales
Periodo extraordinario de julio 6 06/07/2012 17:30 20:30 A2/0E11 
A2/0D13 
A2/0D14 
Examen oral día 18/07/2012 17:30 a 20:30h. Aulas CS/S006, CS/S005, CS/S007, CS/S008. Edificio Ciencias Sociales
Periodo extraordinario de julio 5 06/07/2012 17:30 20:30 A2/0D14 
A2/0D13 
A2/0E11 
Examen oral día 18/07/2012 17:30 a 20:30h. Aulas CS/S006, CS/S005, CS/S007, CS/S008. Edificio Ciencias Sociales
Periodo extraordinario de julio 4 06/07/2012 17:30 20:30 A2/0D14 
A2/0E11 
A2/0D13 
Examen oral día 18/07/2012 17:30 a 20:30h. Aulas CS/S006, CS/S005, CS/S007, CS/S008. Edificio Ciencias Sociales
Periodo extraordinario de julio 3 06/07/2012 08:30 11:30 A2/0D13 
A2/0D14 
Examen oral día 18/07/2012 9-12h Aulas CS/S006, CS/S005, CS/S007. Edificio Ciencias Sociales.
Periodo extraordinario de julio 2 06/07/2012 08:30 11:30 A2/0D13 
A2/0D14 
Examen oral día 18/07/2012 9-12h Aulas CS/S006, CS/S005, CS/S007. Edificio Ciencias Sociales.
Periodo extraordinario de julio 1 06/07/2012 08:30 11:30 A2/0D14 
A2/0D13 
Examen oral día 18/07/2012 9-12h Aulas CS/S006, CS/S005, CS/S007. Edificio Ciencias Sociales.
Periodo ordinario para asignaturas de primer semestre 7 16/01/2012 18:00 21:00 A2/0D01 
A2/0D03 
A2/0D02 
A2/0D04 
16/01 Examen escrito, 18/01 Examen oral
Periodo ordinario para asignaturas de primer semestre 7 18/01/2012 15:00 20:00 CS/S002 
CS/S006 
CS/S005 
CS/S001 
16/01 Examen escrito, 18/01 Examen oral
Periodo ordinario para asignaturas de primer semestre 6 16/01/2012 18:00 21:00 A2/0D02 
A2/0D04 
A2/0D03 
A2/0D01 
16/01 Examen escrito, 18/01 Examen oral
Periodo ordinario para asignaturas de primer semestre 6 18/01/2012 15:00 20:00 CS/S005 
CS/S002 
CS/S006 
CS/S001 
16/01 Examen escrito, 18/01 Examen oral
Periodo ordinario para asignaturas de primer semestre 5 16/01/2012 18:00 21:00 A2/0D02 
A2/0D03 
A2/0D01 
A2/0D04 
16/01 Examen escrito, 18/01 Examen oral
Periodo ordinario para asignaturas de primer semestre 5 18/01/2012 15:00 20:00 CS/S001 
CS/S002 
CS/S005 
CS/S006 
16/01 Examen escrito, 18/01 Examen oral
Periodo ordinario para asignaturas de primer semestre 4 16/01/2012 18:00 21:00 A2/0D02 
A2/0D04 
A2/0D01 
A2/0D03 
16/01 Examen escrito, 18/01 Examen oral
Periodo ordinario para asignaturas de primer semestre 4 18/01/2012 15:00 20:00 CS/S005 
CS/S002 
CS/S001 
CS/S006 
16/01 Examen escrito, 18/01 Examen oral
Periodo ordinario para asignaturas de primer semestre 3 16/01/2012 09:00 12:00 A2/0D13 
A2/0D12 
A2/0D11 
16/01 Examen escrito, 18/01 Examen oral
Periodo ordinario para asignaturas de primer semestre 3 18/01/2012 09:00 14:00 CS/S002 
CS/S001 
CS/S008 
CS/S009 
16/01 Examen escrito, 18/01 Examen oral
Periodo ordinario para asignaturas de primer semestre 2 16/01/2012 09:00 12:00 A2/0D13 
A2/0D11 
A2/0D12 
16/01 Examen escrito, 18/01 Examen oral
Periodo ordinario para asignaturas de primer semestre 2 18/01/2012 09:00 14:00 CS/S002 
CS/S009 
CS/S001 
CS/S008 
16/01 Examen escrito, 18/01 Examen oral
Periodo ordinario para asignaturas de primer semestre 1 16/01/2012 09:00 12:00 A2/0D11 
A2/0D12 
A2/0D13 
16/01 Examen escrito, 18/01 Examen oral
Periodo ordinario para asignaturas de primer semestre 1 18/01/2012 09:00 14:00 CS/S001 
CS/S009 
CS/S002 
CS/S008 
16/01 Examen escrito, 18/01 Examen oral
** La franja horaria asociada al examen solo hace referencia a la reserva del aula y no a la duración del propio examen **
(*) 1:GRUPO 1 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) 1:GRUPO 1 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) 2:GRUPO 2 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) 2:GRUPO 2 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) 3:GRUPO 3 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) 3:GRUPO 3 INFANTIL (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) 4:GRUPO 4 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) 4:GRUPO 4 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) 5:GRUPO 5 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) 5:GRUPO 5 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) 6:GRUPO 6 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) 6:GRUPO 6 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) 7:GRUPO 7 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) 7:GRUPO 7 INFANTIL (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) 8:GRUPO 1 DESDOBLE (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) 8:GRUPO 1 DESDOBLE (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) 9:GRUPO 2 DESDOBLE (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) 9:GRUPO 2 DESDOBLE (VALENCIANO-MAÑANA) - VAL
(*) 10:GRUPO 4 DESDOBLE (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) 10:GRUPO 4 DESDOBLE (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) 11:GRUPO 5 DESDOBLE (VALENCIANO-TARDE) - VAL
(*) 11:GRUPO 5 DESDOBLE (VALENCIANO-TARDE) - VAL




 
Bibliografía y Enlaces

Enlaces relacionados
Sin Datos


Bibliografía
No existen libros recomendados en esta asignatura para este año académico.
(*3) Estos apartados hacen referencia a la pertenencia de la obra para la asignatura, no a la calidad de la misma.


 
Documentación para imprimir

Este documento puede utilizarse como documentación de referencia de esta asignatura para la solicitud de reconocimiento de créditos en otros estudios.


Documento para la solicitud de reconocimiento de créditos en otros estudios.



Documento con toda la información de la Guía Docente



Versión impresa reducida