Competencies and objectives
- Course context for academic year 2012-13
- Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
- Learning outcomes (Training objectives)
- Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2012-13
Course context for academic year 2012-13
Esta asignatura es la segunda en la secuencia de Microeconomía y sigue a la asignatura Introducción a la Microeconomía del primer semestre de primer curso. Se encuadra dentro de la materia Análisis Económico.
El Análisis Económico moderno se divide en dos grandes campos de estudio: la microeconomía y la macroeconomía. La Microeconomía estudia el comportamiento de agentes económicos individuales, es decir, de cualquier individuo o entidad que desempeñe algún papel en el funcionamiento de la actividad económica. Los contenidos convencionales de la Microeconomía son: la teoría de los precios, del consumo y de la producción, el equilibrio competitivo, los mercados no competitivos, la eficiencia económica y la teoría del bienestar.
En la asignatura "Introducción a la Microeconomía" se analiza el comportamiento óptimo del consumidor y del productor, se estudian las curvas de demanda y oferta del mercado, y se analiza el equilibrio del mercado perfectamente competitivo. La asignatura "Microeconomía Intermedia" es la continuación del análisis microeconómico de los mercados. En ella se estudian los mercados no competitivos, la eficiencia económica y la teoría del bienestar.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
General Competences (CG)
- CG2 : Capacity to work in a team.
- CG3 : Capacity for self-learning.
- CG5 : Capacity to make decisions by putting theoretical knowledge into practice.
- CG8 : Analyse problems using critical reasoning, without prejudices, precisely and rigorously.
- CG9 : Capacity to synthesise.
General Competences acquired at University of Alicante (CGUA)
- CGUA1 : Read and communicate in a foreign language in a professional environment, especially in English.
- CGUA3 : Capacity for oral and written communication.
Specific Competences (CE)
- CE11 : Understand the most common strategic analysis tools for analysing companies in their context.
- CE15 : Prepare decision-making in companies and organisations, especially at operational and tactical level.
- CE3 : Use relevant computer records to evaluate the situation and possible evolution of a company.
- CE6 : Understand economic institutions as the result and application of theoretical or formal representations of how the economy works.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2012-13
No data
;