Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2017-18
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
Context de l'assignatura per al curs 2017-18
Asignatura que introduce conceptos básicos en Física y Quimica para nivelar al alumnado en esas materias.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències específiques (CE)
- CE01 : Adquirir els coneixements i les habilitats necessàries per a seguir futurs estudis de doctorat en nanociència i nanotecnologia.
- CE02 : Havent estudiat una àrea de coneixement (física, per exemple), ser capaç de comunicar-se i interaccionar científicament amb col·legues d'altres àrees de coneixement (química, per exemple), en la resolució de problemes plantejats per la nanociència i la nanotecnologia molecular.
- CE03 : Conèixer els fonaments de física de l'estat sòlid i de química supramolecular necessaris en nanociència molecular.
- CE04 : Conèixer les aproximacions metodològiques utilitzades en nanociència.
Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)
- CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que hau de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
- CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
- CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
L'objectiu d'aquesta assignatura és assegurar una homogeneïtat en els coneixements bàsics de química i física necessaris per a la nanociència, independentment de la formació prèvia de l'alumnat. Normalment els i les estudiants procedeixen de graus científics o tecnològics, com ara biologia, bioquímica o enginyeria química, a més de química o física, en què els continguts i objectius d'aquest curs es poden haver obtingut en nivells molt diferents. Es plantegen aquests objectius:
1. Obtindre o demostrar la capacitat d'usar el llenguatge bàsic de l'estructura i enllaç químics de les molècules, tant inorgàniques com orgàniques, incloent-hi les interaccions moleculars no enllaçades.
2. Obtindre o demostrar la capacitat d'usar el llenguatge bàsic de la química teòrica i computacional en relació amb l'objectiu anterior.
3. Obtindre o demostrar el coneixement bàsic del càlcul de propietats termodinàmiques, a partir de conceptes estadístics.
4. Obtindre o demostrar la capacitat d'usar el llenguatge bàsic de l'estructura i enllaç en estat sòlid.
5. Obtindre o demostrar la capacitat d'usar el llenguatge bàsic de l'estructura electrònica en estat sòlid.
6. Obtindre o demostrar la capacitat d'usar el llenguatge bàsic de l'òptica física, en relació amb la interacció entre la radiació electromagnètica i el sòlid.
7. Obtindre o demostrar la capacitat d'usar el llenguatge bàsic de les propietats elèctriques i magnètiques.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
Adquirir conceptos fundamentales de la Física y la Química para aprovechar con éxito el resto de asignaturas del máster.
;