Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2017-18

Esta asignatura se centra en la metodología de construcción de tests psicofísicos para la evaluación del sistema visual. Haciendo uso de los conocimientos sobre estructura y función del sistema visual adquiridos por el estudiante a lo largo del Grado de Óptica y Optometría, se aborda desde los problemas de diseño del método de medida, hasta la generación de los estímulos, la elaboración de los observadores patrón y el estudio de las prestaciones del test diseñado.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG11 : Habilitat d'aprenentatge per a continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CG12 : Habilitat d'adaptació a l'ambient canviant d'aquesta disciplina, sabent aplicar els coneixements adquirits i resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CG13 : Capacitat de creativitat.
  • CG14 : Motivació per la qualitat.
  • CG15 : Habilitat per a transferir resultats de recerca.
  • CG16 : Capacitat d'autonomia científica i tècnica.
  • CG17 : Capacitat per a mostrar informació de manera clara.
  • CG2 : Capacitat d'organització i planificació.
  • CG3 : Capacitat de comunicació oral i escrita (en la llengua nativa i en anglés) dels coneixements i les conclusions, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • CG4 : Capacitat de gestió de la informació i dels recursos disponibles.
  • CG5 : Capacitat de resoldre problemes, integrar coneixements i formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CG6 : Capacitat de treballar en equip amb iniciativa i esperit emprenedor.
  • CG7 : Capacitat per a treballar en un equip de caràcter interdisciplinari.
  • CG9 : Capacitat de raonament i extracció de conclusions.

 

Competències específiques (CE)

  • CE12 : Resolució del diagnòstic i les necessitats de compensació òptica o els tractaments visuals en grups de població diferents.
  • CE14 : Estructurar l'examen visual a les peculiaritats de cada cas clínic.
  • CE19 : Conèixer sistemes de prevenció i detecció d'anomalies visuals.
  • CE21 : Aplicar el coneixement de les diverses anomalies visuals a les manifestacions oftalmològiques i les malalties sistèmiques i oculars.
  • CE23 : Utilitzar els diversos mètodes d'exploració visual.
  • CE6 : Aconseguir les habilitats necessàries per a l'adquisició d'imatges i senyals en ciències de la salut.
  • CE7 : Conèixer les tècniques fonamentals de processament i anàlisi de dades. Saber analitzar i interpretar-ne els resultats.
  • CE8 : Aprendre la implementació de programes informàtics per a l'anàlisi i gestió eficient de dades.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que hau de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions i els coneixements propis, a més de les raons últimes que els sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

Competències transversals bàsiques

  • CT1 : Habilitats de comunicació oral i escrita en anglés.
  • CT2 : Habilitats relacionades amb les eines informàtiques i amb les tecnologies de la informació i la comunicació, a més de l'accés a bases de dades en línia (bibliografia científica, bases de patents i de legislació, etc.).
  • CT3 : Habilitats de comunicació oral i escrita en castellà. Capacitat d'elaboració i defensa de projectes.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conéixer les tècniques psicofísiques de mesura per al diagnòstic aplicat a la part neural del sistema visual.
  • Dominar els protocols per a la correcta administració dels tests psicofísics.
  • Adquirir els coneixements bàsics per al disseny personalitzat de tests.
  • Desenvolupar la capacitat d'interpretar els resultats obtinguts en les proves psicofísiques, mitjançant la comparativa amb un patró de normalitat.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18

  • Conocer las técnicas psicofísicas de medida para el diagnóstico aplicado a la parte neural del sistema visual.
  • Dominar los protocolos para la correcta administración de los tests psicofísicos.
  • Adquirir los conocimientos básicos para el diseño personalizado de tests. 
  • Desarrollar la capacidad de interpretar los resultados obtenidos en las pruebas psicofísicas, mediante la comparativa con un patrón de normalidad.

 

 

;

Dades generals

Codi: 37911
Professor/a responsable:
DE FEZ SAIZ, MARIA DOLORES
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,64
Crèdits pràctics: 0,56
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: ÒPTICA, FARMACOLOGIA I ANATOMIA
    Àrea: ÒPTICA
    Crèdits teòrics: 0,64
    Crèdits pràctics: 0,56
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix