Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2016-17

Dado al gran avance producido en el desarrollo de instrumentos en atención y diagnóstico visual, el óptico optometrista cada vez mas tiene que manejar instrumentación avanzada de la que es necesario interpretar resultados y conocer su funcionamiento y principio ópticos. En este sentido esta asignatura versa son el funcionamiento y aplicaciones de dichos instrumentos.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG11 : Habilitat d'aprenentatge per a continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CG12 : Habilitat d'adaptació a l'ambient canviant d'aquesta disciplina, sabent aplicar els coneixements adquirits i resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CG13 : Capacitat de creativitat.
  • CG14 : Motivació per la qualitat.
  • CG15 : Habilitat per a transferir resultats de recerca.
  • CG16 : Capacitat d'autonomia científica i tècnica.
  • CG17 : Capacitat per a mostrar informació de manera clara.
  • CG2 : Capacitat d'organització i planificació.
  • CG3 : Capacitat de comunicació oral i escrita (en la llengua nativa i en anglés) dels coneixements i les conclusions, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • CG4 : Capacitat de gestió de la informació i dels recursos disponibles.
  • CG5 : Capacitat de resoldre problemes, integrar coneixements i formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CG6 : Capacitat de treballar en equip amb iniciativa i esperit emprenedor.
  • CG7 : Capacitat per a treballar en un equip de caràcter interdisciplinari.
  • CG9 : Capacitat de raonament i extracció de conclusions.

 

Competències específiques (CE)

  • CE19 : Conèixer sistemes de prevenció i detecció d'anomalies visuals.
  • CE22 : Aplicar els coneixements d'òptica a l'ús d'elements i instruments òptics més avançats i interpretar-ne els resultats.
  • CE35 : Comprendre els fonaments òptics en què es basen els instruments utilitzats en l'atenció i el diagnòstic visual.
  • CE36 : Aprendre les bases i les tècniques òptiques que sustenten els mètodes avançats d'avaluació de la funció visual i els recents avanços de la instrumentació utilitzada en el camp de la visió.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que hau de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions i els coneixements propis, a més de les raons últimes que els sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

Competències transversals bàsiques

  • CT1 : Habilitats de comunicació oral i escrita en anglés.
  • CT2 : Habilitats relacionades amb les eines informàtiques i amb les tecnologies de la informació i la comunicació, a més de l'accés a bases de dades en línia (bibliografia científica, bases de patents i de legislació, etc.).
  • CT3 : Habilitats de comunicació oral i escrita en castellà. Capacitat d'elaboració i defensa de projectes.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Adquirir els coneixements necessaris per a comprendre els instruments i equips disponibles actualment en l'atenció i diagnòstic visual.
  • Conéixer els principis òptics en què es basen aquests instruments.
  • Adquirir els coneixements per a determinar l'instrument més apropiat per a investigar els casos que es presenten en la pràctica clínica.
  • Saber interpretar les dades i imatges obtingudes a través d'aquests instruments.
  • Conéixer els últims progressos en el desenvolupament de nous instruments òptics per a atendre, diagnosticar i investigar el sistema visual.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17

- Conocer los avances en los instrumentos que se utilizan en la práctica clínica, tanto en el análisis del segmento anterior como el posterior, así como otros instrumentos optométricos utilizados para el análisis de la calidad de imagen del ojo o de otras características del mismo

- Conocer los estudios sobre el desarrollo de nuevo instrumentos ópticos.

- Conocer las nuevas aplicaciones de los instrumentos ópticos utilizados en la práctica optométrica

 

 

;

Dades generals

Codi: 37905
Professor/a responsable:
GARCIA LLOPIS, CELIA
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,72
Crèdits pràctics: 0,48
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: ÒPTICA, FARMACOLOGIA I ANATOMIA
    Àrea: ÒPTICA
    Crèdits teòrics: 0,72
    Crèdits pràctics: 0,48
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix