Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2014-15
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2014-15
Context de l'assignatura per al curs 2014-15
La asignatura de Fenómenos de Transporte es básica (CORE) dentro de la Ingeniería Química. En ella se estudian desde el punto de vista teórico y práctico la transferenia a nivel microscópico de la Cantidad de Movimiento, el Calor y la Materia. Esto permite a un ingeniero químico diseñar con detalle fenómenos de transferencia.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Capacitat per a aplicar el mètode científic i els principis de l'enginyeria i l'economia, per a formular i resoldre problemes complexos en processos, equips, instal·lacions i serveis, en els quals la matèria experimente canvis de composició, estat o contingut energètic, característics de la indústria química i d'altres sectors relacionats, entre els quals hi ha el farmacèutic, biotecnològic, energètic, alimentari, mediambiental o de materials.
- CG5 : Saber establir models matemàtics i desenvolupar-los mitjançant la informàtica apropiada, com a base científica i tecnològica per al disseny de nous productes, processos, sistemes i serveis, i per a optimitzar-ne d'altres ja desenvolupats.
Competències específiques (CE)
- CE2 : Dissenyar productes, processos, sistemes i serveis de la indústria química, a més d'optimitzar-ne d'altres ja desenvolupats, prenent com a base tecnològica les diverses àrees de l'enginyeria química, comprensives de processos i fenòmens de transport, operacions de separació i enginyeria de les reaccions químiques, nuclears, electroquímiques i bioquímiques.
- CE4 : Tenir habilitat per a solucionar problemes que són poc familiars, incompletament definits, i tenen especificacions en competència, considerant-ne els possibles mètodes de solució (inclosos els més innovadors) i seleccionant el més apropiat, a més de poder corregir la posada en pràctica i avaluar les diverses solucions de disseny.
Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)
- CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
- CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
Competències transversals bàsiques
- CT2 : Ser capaç d'usar eines informàtiques i tecnologies de la informació.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Saber identificar el mecanisme de transport de matèria, energia i quantitat de moviment que té lloc en un procés.
- Saber establir les condicions inicials o contorn.
- Saber plantejar i resoldre problemes de transport de quantitat de moviment, conducció de calor o difusió en una, dos o tres dimensions, en estat estacionari i no estacionari.
- Saber resoldre els problemes analíticament o numèrica.
- Saber descriure diversos models de flux turbulent.
- Saber plantejar i resoldre problemes de transport convectiu de calor o matèria en una, dos o tres dimensions, en estat estacionari i no estacionari.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2014-15
Los objetivos específicos de la asignatura a lo largo de este curso coincidirán con los formativos de la asignatura relacionados en
el apartado anterior
;