Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2016-17
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17
Context de l'assignatura per al curs 2016-17
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències específiques (CE)
- CE10 : Promoure la participació social i enfortir el grau de control de les persones sobre la pròpia salut pròpia i el compromís amb la de la col·lectivitat.
- CE11 : Fomentar la defensa de la salut mitjançant les tecnologies de la informació.
- CE12 : Identificar els determinants polítics i socials de la salut i aplicar els principis d'equitat i equitat en la salut en totes les polítiques.
- CE13 : Analitzar el principi de l'equitat amb relació a la classe social, el gènere, el grup ètnic i les discapacitats i afavorir una pràctica de la salut pública d'acord amb l'enfocament de drets humans.
- CE17 : Identificar les desigualtats socials, polítiques i econòmiques que influeixen en la distribució desigual de la salut de la població.
- CE18 : Descriure els principals problemes de salut internacional, els seus condicionants i els principis de gobernança global de la salut pública.
- CE8 : Avaluar, gestionar i comunicar els riscos per a la salut pública.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Reconéixer els processos migratoris com un determinant social de la salut de les poblacions.
- Distingir grups especialment vulnerables als processos migratoris per la condició de gènere, ètnia, classe social i edat, a més d'identificar l'efecte d'aquests processos en la seua salut.
- Valorar el rol dels serveis sanitaris per a garantir la salut de la població immigrant i identificar factors que impedisquen o potencien l'accés a aquests.
- Debatre sobre els diversos corrents teòrics feministes.
- Aplicar els nivells d'observació de gènere per al desenvolupament d'investigacions en salut des de la perspectiva de gènere.
- Reconéixer, des de la perspectiva de gènere, les limitacions de la informació sanitària en salut pública i de l'evidència científica sobre problemes de salut.
- Fer anàlisis epidemiològiques de les desigualtats en el desenvolupament i l'equitat de gènere i l'impacte que tenen en la salut.
- Identificar determinants de la generació de desigualtats en l'assistència sanitària, segons el sexe dels pacients, i eines d'ús i control.
- Valorar la comunicació de qüestions de salut, amb els mitjans com a eina professional de la salut pública.
- Conéixer les teories més importants que intenten explicar la interrelació dels mitjans amb les polítiques en curs.
- Desenvolupar habilitats estratègiques per a fer un pla de comunicació.
- Apreciar la necessitat d'influir en polítics i gestors, com a part del treball en defensa de la salut.
- Reconéixer les diferències en comunicació entre els diverses parts interessades (stakeholders) i la necessitat de plans de comunicació segmentats per a cada audiència.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17
Sense dades
;