Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2016-17
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17
Context de l'assignatura per al curs 2016-17
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Adquirir la capacitat per a aplicar els coneixements a la resolució dels problemes i necessitats de salut de la població.
- CG2 : Adquirir la capacitat de cerca documental, anàlisi i síntesi de la informació, i de redacció dels informes necessaris per a l'exercici de les funcions de salut pública.
- CG3 : Adquirir l'habilitat per a desenvolupar i mantenir aprenentatge autònom i formació contínua.
- CG4 : Tenir la capacitat de treballar en equip i amb la població en la resolució de problemes de salut de la comunitat.
Competències específiques (CE)
- CE14 : Analitzar les dades d'estudis poblacionals en salut pública.
- CE3 : Aplicar els fonaments dels mètodes estadístics, epidemiològics i qualitatius aplicats a problemes i necessitats de salut.
- CE7 : Planificar un estudi aplicant els fonaments i mètodes de la recerca en salut pública.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Definir el concepte i les aplicacions més comunes de l'epidemiologia, a més dels conceptes d'associació estadística i causal.
- Descriure les mesures de freqüència, efecte i impacte potencial, a més de l'ús correcte d'aquestes mesures.
- Descriure els tipus bàsics de dissenys epidemiològics observacionals i experimentals, i indicar-ne la correcta aplicabilitat.
- Diferenciar els errors més comuns comesos en estudis epidemiològics.
- Fer l'anàlisi bàsica d'un conjunt de dades epidemiològiques, valorant la possible validesa de l'anàlisi mateix i de les dades tractades.
- Explicar el concepte de variable de confusió i de modificació d'efecte a nivell bàsic.
- Descriure les principals característiques de les proves diagnòstiques i dels índexs de concordança d'observacions clíniques.
- Descriure les característiques d'un programa de detecció precoç.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17
Sense dades
;