Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2016-17

Siguiendo las recomendaciones de la QualityAssurance Agency forHigherEducation, este programa de estudios tiene la característica de ser un programa generalista que pretende ofrecer una visión amplia, analítica e integrada de la dirección y administración de empresas. De esta forma será posible que los alumnos que lo cursen tengan un conocimiento relevante y demostrable acerca de las organizaciones, el contexto externo en el que se encuentran y la forma de enfrentarse a él.
Los alumnos que finalicen el máster deben ser capaces de demostrar un conocimiento amplio y un entendimiento acerca de las organizaciones, del entorno en el que operan y la forma de enfrentarse a él, tal como hemos mencionado antes. Sin embargo, lo más importante es que los alumnos estén capacitados para identificar, responder y liderar cambios que demuestren que se posee una amplia capacidad para integrar decisiones relativas a las diferentes áreas de la organización.
De igual forma, el alumno debe desarrollar aquellas destrezas básicas que le permitan ser un buen directivo desde el punto de vista personal, de manera que además de tener competencias básicas en un área técnica concreta, también disponga de las habilidades para organizar su trabajo y el de los demás con eficacia.
Por este motivo en esta asignatura se identificarán cuáles son las competencias clave que debe poseer cualquier directivo dentro de las áreas de estudio clásico (internas, externas, de eficacia personal, etc.) y se trabajará con detenimiento en algunas de ellas.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG2 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG3 : Capacitat de raonament crític.
  • CG5 : Capacitat per a treball en equip i desenvolupar-hi amb eficàcia diversos rols, a més d'assumir funcions de lideratge si cal.
  • CG6 : Capacitat d'organitzar-se i d'organitzar el treball d'altres en els diversos àmbits empresarials.
  • CG7 : Tenir visió estratègica i innovadora.
  • CG8 : Prendre decisions i resoldre problemes en entorns complexos.
  • CG9 : Compromís ètic i responsabilitat social en el treball, respectant el medi ambient, coneixent i comprenent la importància del respecte als drets fonamentals, a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, a l'accessibilitat universal per a les persones amb discapacitat i al respecte als valors propis d'una cultura de pau i valors democràtics.

 

Competències específiques (CE)

  • CE4 : Capacitat de lideratge en la coordinació de les decisions i estratègies funcionals, de negoci i corporatives de l'empresa.
  • CE5 : Habilitat per a la millora contínua com a directiu, a través del desenvolupament de les destreses necessàries per a exercir la direcció efectiva d'equips de persones.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions pròpies, a més dels coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Saber diferenciar les habilitats necessàries per al desenvolupament efectiu de la direcció.
  • Comprendre les raons del comportament humà en el lloc de treball i el funcionament de la motivació en les persones.
  • Saber triar entre les possibles eines de motivació amb els col·laboradors.
  • Entendre la definició i identificar els components del lideratge.
  • Saber comunicar de manera efectiva en els diversos àmbits de representació empresarial.
  • Comprendre la naturalesa de la negociació i aplicar-n'hi algunes de les principals tècniques.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17

 Objetivos específicos

  • Identificar las áreas de mejora interna con vistas a desarrollar un plan estratégico personal.
  • Mejorar la capacidad de gestión del tiempo y de organizar el trabajo con eficacia.
  • Conocer las claves esenciales y saber aplicar estrategias para mejorar la capacidad de trabajo en equipo.
  • Comprender las claves para realizar presentaciones con eficacia.
  • Comprender las bases para una eficaz negociación
  • Identificar diferentes tipos de liderazgo y ser capaz de decidir cuál es el más adecuado para cada situación
  • Identificar las causas de desmotivación y saber diseñar estrategias que permitan mejorar la motivación del equipo.

 

 

 

 

;

Dades generals

Codi: 48200
Professor/a responsable:
SABATER SEMPERE, VICENTE
Crèdits ECTS: 5,00
Crèdits teòrics: 1,00
Crèdits pràctics: 1,00
Càrrega no presencial: 3,00

Departaments amb docència

  • Dep.: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Àrea: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Crèdits teòrics: 1
    Crèdits pràctics: 1
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix