Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2016-17

Innovación en la comunicación significa cambio en modelos de relación de la industria creativa con sus públicos:

  • Maneras de Relacionarse: Comunicación de proximidad, dinámica conversacional y eventos experienciales
  • Modelos de comunicación persuasiva en Relaciones Públicas
  • Adentrarse en la cuarta cultura
  • Aprovechar los avances de la neurociencia 
  • Aprovechar el avance de las TIC sin olvidar que detrás de ellas están las personas y entender la INNOVACIÓN SOCIAL Y LA APROPIACIÓN SOCIAL DE LA CIENCIA Y LA TECNOLOGÍA.
  • Modelos innovadores en medios de información y comunicación. El nuevo periodismo.
  • Nuevas tendencias en comunicación global y en comunicación publicitaria:

comunicación 360º, comunicación viral (BuzzMk), comunicación móvil (la mensajería como instrumento de com.), street and ambient  communication,  advertainment , advergaming, comunicación experimental,  tryvertising, advertorial, artvertising. Merchandising. Comunicación 2.0: Community management

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències específiques (CE)

  • CS15 : Capacitat i habilitat per a crear, aplicar i auditar el pla de comunicació.
  • CS5 : Capacitat i habilitat per a utilitzar el pensament creatiu, idear, conèixer i detectar tendències emergents en l'àmbit de la comunicació de les indústries creatives.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

1r: Identificar les possibilitats d'innovació comunicativa en les organitzacions de les indústries culturals.
2n: Potenciar el sorgiment d'idees i el reconeixement d'aquestes com a innovadores.
3r: Familiaritzar-se amb les últimes tendències en comunicació.
4t: Projectar una acció comunicativa híbrida de noves tendències.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17

  • INTRODUCIR EL CONCEPTO DE INNOVACÓN DESDE DIFERENTES ARISTAS: Filosófica, Económica y de negocio, Relacional Conversacional.
  • ASOCIAR INNOVACIÓN TECNOLÓGICA CON INNOVACIÓN SOCIAL: Apropiación social de la ciencia en la tecnología.
  • APLICAR LOS CONOCIMIENTOS SOBRE INNOVACIÓN A LA COMUNICACIÓN: Aplicación en la industria de Relaciones Públicas y Eventos
  • Aplicación en la industria periodística, Aplicación en industria de publicitaria.

OBJETIVO TRANSVERSAL:

COCREAR CONTENIDOS, EXPERIENCIAS CON VOSOTROS PARA ALCANZAR COMPETENCIAS PROFESIONALES EN LOS DIFERENTES CAMINOS QUE CADA UNO DESEE ANDAR

 

 

;

Dades generals

Codi: 43604
Professor/a responsable:
PALLARES MAIQUES, MARIA JOSE
Crèdits ECTS: 5,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 1,40
Càrrega no presencial: 3,00

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 1,4
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix