Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2016-17

El alumno aprenderá los aspectos fundamentales conceptuales y de diseño de las tecnologías más habituales de carácter físico, químico y biológico empleadas para el tratamiento de aguas, así como las tecnologías avanzadas y las nuevas tecnologías emergentes basadas en membranas. Se realizan ejercicios numéricos y prácticas de laboratorio sobre algunas de estas operaciones.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

General Competences (CG)

  • CG1 : Capacity to synthesis and analyse different sources of information critically.
  • CG2 : Capacity to work in a team, as well as lead, plan and supervise multidisciplinary and multicultural research and work groups. Motivated by quality.
  • CG3 : Capacity to apply the knowledge acquired and understand complex, multidimensional problems. Ability to adapt to new situations.
  • CG4 : Capacity to process, interpret and present data by using qualitative and quantitative analysis techniques.
  • CG5 : Capacity to communicate with experts in other fields.
  • CG6 : Research skills. Initiative and entrepreneurial spirit. Capacity to identify and value emerging technologies.
  • CG7 : Know how to obtain bibliographic and technical information and understand English terminology relating to the subjects.
  • CG9 : Sensitive to environmental topics and the conservation of natural resources.

 

Specific Competences (CE)

  • CE17 : Ability to evaluate different management alternatives from an all-embracing, multidisciplinary approach and choose the most efficient in the framework of sustainable development.
  • CE8 : Understand conventional and advanced water treatment technologies, including new membrane technologies and the capacity to select them according to raw and treated water quality and possible management scenarios.

 

Basic Competences and Competences included under the Spanish Qualifications Framework for Higher Education (MECES)

  • CB1 : Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos Máster Universitario en Gestión Sostenible y Tecnologías del Agua de la Universidad de Alicante Página 32 de 126 dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio.
  • CB2 : Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios.
  • CB3 : Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones (y los conocimientos y razones últimas que las sustentan) a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades.
  • CB4 : Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2016-17

Conocimiento de las tecnologías convencionales y avanzadas, y de las nuevas tecnologías de membranas, para el tratamiento del agua, y capacidad para su selección en función de la calidad del agua bruta y tratada, y de los posibles escenarios de gestión.

 

 

;

General

Code: 37610
Lecturer responsible:
BOLUDA BOTELLA, NURIA
Credits ECTS: 9,00
Theoretical credits: 1,38
Practical credits: 1,90
Distance-base hours: 5,72

Departments involved

  • Dept: CHEMICAL ENGINEERING
    Area: CHEMICAL ENGINEERING
    Theoretical credits: 1,38
    Practical credits: 1,9
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught