Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2017-18
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
Context de l'assignatura per al curs 2017-18
This is a second optional course in macroeconomic theory. The other two courses are Advanced Macroeconomics I and Topics in Advanced Macroeconomics.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Capacitat per a fer treball de recerca.
- CG2 : Capacitat per a la recerca de dades (naturals i experimentals) i anàlisis d'aquesta informació.
- CG3 : Capacitat d'aplicar teoria econòmica per a representar situacions reals.
- CG4 : Capacitat de treball en equip.
- CG5 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
- CG6 : Compromís ètic i responsabilitat social en el treball, respectant el medi ambient, coneixent i comprenent la importància del respecte als drets fonamentals, a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, a l'accessibilitat universal per a les persones amb discapacitat i al respecte als valors propis d'una cultura de pau i valors democràtics.
- CG7 : Analitzar els problemes amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
- CG8 : Capacitat de síntesi.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Capacitat de llegir raonadament i d'avaluar de manera crítica articles d'investigació en economia, i copsar-ne les contribucions essencials i les debilitats.
- CE2 : Capacitat d'entendre com s'han resolt en cada cas els problemes tècnics als quals s'han hagut d'enfrontar els autors dels articles d'investigació.
- CE3 : Capacitat de realitzar proves de proposicions i teoremes.
- CE4 : Capacitat de comprendre i replicar les anàlisis empíriques i els experiments de simulació en què es basen les conclusions presentades en els articles d'investigació d'altres autors.
- CE5 : Capacitat de plantejar problemes econòmics rellevants de manera precisa, i de donar resposta adequada a aquests problemes utilitzant les tècniques apreses en els diferents cursos, sustentant-se, si el seu estudi ho requereix, en anàlisis teòriques, empíriques o de simulació.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Ser capaç de llegir raonadament i avaluar de manera crítica articles d'investigació en macroeconomia, captar-ne les contribucions essencials i les febleses i, a més, entendre de quina manera s'han resolt en cada cas els problemes tècnics amb què s'han hagut d'enfrontar els autors.
- Aprendre a fer proves de proposicions i teoremes.
- Ser capaç de comprendre i replicar les anàlisis empíriques i els experiments de simulació, en què es basen les conclusions presentades en els articles d'investigació d'altres autors.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
This course studies computational approaches for solving dynamic economic models. It has three parts. It provides a background in computational techniques, describes numerical methods for solving dynamic economic models and shows applications from the recent literature that represent challenges to computational methods. First, we study models with a finite, large number of state variables (e.g., large scale models of international trade, new Keynesian economies) and show how to solve these models using Smolyak, ergodic-set and perturbation methods. Second, we analyze models with a continuum of state variables and show how to treat these models with Krusell-Smith and other methods. Third, we discuss applications of numerical methods to dynamic games including the models with time-inconsistency. Finally, we survey the recent development in software and hardware including GPUs, parallel computing and supercomputers. The programming languages are MATLAB, DYNARE and C.
;