Competencies and objectives
- Course context for academic year 2016-17
- Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
- Learning outcomes (Training objectives)
- Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2016-17
Course context for academic year 2016-17
Esta asignatura está dedicada a presentar los ámbitos de aplicación más actuales de la robótica, prestando especial atención a los robots de servicio y los robots sociales, en contraste con los robots industriales clásicos y abordados en otras asignaturas del título. Se mostrarán, comentarán y debatirán distintas situaciones o tareas en las que se trata de introducir robots, así como las líneas de investigación más recientes. Además, se estudiarán los aspectos principales de las técnicas y tecnologías que permiten a los nuevos robots interaccionar con el entorno de una forma más completa que los robots industriales tradicionales, incluyendo la interacción con personas o la manipulación inteligente.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
UA Basic Transversal Competences
- CGUA1 : Foreign language skills.
General Competences:>>Instrumental
- CG4 : Apply new robotics and automation technologies to different business sectors, especially the industrial and service sectors, to improve their competitiveness.
- CG6 : Analyse, synthesise problems and make decisions.
General Competences:>>Interpersonal
- CG10 : Critical reasoning.
- CG7 : Work, plan, organise and supervise work in multidisciplinary teams.
- CG8 : Work in an international context.
- CG9 : Interpersonal relationship skills.
General Competences:>>Systematic
- CG14 : Capacity to adapt to new situations, promoting creativity and an entrepreneurial spirit.
Specific Competences:>>Robotics
- CERO7 : Understand the latest trends in robotics.
- CERO8 : Understand the characteristics and uses of industrial and service robotics.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2016-17
No data
;