Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2016-17

Aquest mòdul pertany a l’itinerari A, “Aplicacions i investigació en el context cultural i educatiu”, del bloc 2 del màster, i té caràcter optatiu.
Els continguts generals d'aquest mòdul es vinculen als conceptes i els procediments que cal desenvolupar en l’àmbit de l’ensenyament de les llengües en contextos multilingües, per a utilitzar instruments adequats als contextos concrets i dominar els continguts que permeten triar el material més adequat, adaptar-lo a un context concret i elaborar un material que responga a les necessitats del docent i de l'alumnat.
Aquests continguts, majoritàriament es concretaran en el context de l’educació secundària i d'adults dins del marc normatiu actual, principalment en relació al currículum de l'ESO i del Batxillerat.
Els continguts particulars es concreten en els que descrivim a continuació i a cadascun es dedica 2 crèdits.
– Els continguts per a l’ensenyament i aprenentatge de llengües en contextos plurilingües pretenen que l'estudiant conega i) els condicionaments sociolingüístics i psicolingüísticos implicats, especialment, en l’ensenyament i aprenentatge de la llengua catalana en situacions de contacte de llengües i de cultures; ii) les metodologies de l’ensenyament del valencià com varietat minoritzada: anàlisis de programes educatius, mètodes, disseny de materials curriculars, etc.
– Els continguts conceptuals aplicats a l’ensenyament per a adolescents i per a adults treballen els factors que configuren el currículum educatiu en relació a l’ensenyament secundària i en el context de l’ensenyament d'adults: els procedimentals, la elaboració de programacions didàctiques en contextos concrets i els criteris d’avaluació en relació als objectius i els continguts.
– L’aplicació dels tecnologies a l’ensenyament lingüístiques i literàries desenvolupa continguts descriptius i de valoració dels plataformes, eines i programes utilitzats; continguts instrumentals de i) anàlisi de les necessitats educatives en cada context per a l’elecció de l'element / instrument adequat, ii) anàlisi dels elements / instruments per a la correcta selecció dels que ajuden a aconseguir els objectius programats i iii) adequació dels tecnologies a l'objectiu d'aprenentatge concret.
– L’avaluació i selecció de materials educatius treballa continguts conceptuals que capaciten al futur professor a reconèixer la metodologia triada en materials educatius concrets, l'objectiu real d'aprenentatge i els continguts treballats així com l'alumne modele que el material requereix. Es complementa amb els instrumentals de selecció i adaptació del material triat al context concret.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

General Competences (CG)

  • 1 : Ability to apply the knowledge acquired and solve problems in new or little-known settings within broader (or multidisciplinary) contexts related to one's area of study.
  • 2 : Ability to integrate linguistic and cultural knowledge of this field of study to face the complexity of giving opinions on the basis of information, being incomplete or limited, includes reflections on the social and ethical responsibilities associated with the application of one's knowledge and opinions, from a gender perspective.
  • 3 : Know how to communicate conclusions concerning linguistic and literary culture consultancy, and the knowledge and reasons upholding them, to specialist and non-specialist audiences clearly and unambiguously.
  • 4 : Possess the learning skills that allow one to continue progressing in the study of linguistic and literary culture consultancy in a way that is mainly self-guided and autonomous.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2016-17

No data

 

 

;

General

Code: 40406
Lecturer responsible:
BALDAQUI ESCANDELL, JOSEP MARIA
Credits ECTS: 10,00
Theoretical credits: 2,00
Practical credits: 2,00
Distance-base hours: 6,00

Departments involved

  • Dept: CATALAN STUDIES
    Area: CATALAN STUDIES
    Theoretical credits: 2
    Practical credits: 2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught