Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2016-17

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • 1 : Saber aplicar els coneixements adquirits i ser capaços de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • 2 : Ser capaços d'integrar coneixements lingüístics i culturals d'aquesta àrea d'estudi per a enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis, des d'una perspectiva de gènere.
  • 4 : Posseir les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar progressant en l'àrea d'estudi de l'assessorament lingüístic i la cultura literària d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.

 

Competències específiques del màster

  • nº 3 : Aplicar coneixements de lingüística i antropologia cultural, així com mètodes de gestió de la diversitat cultural, a fi de resoldre eventuals conflictes interculturals i contribuir a l'augment de la creativitat, la innovació, l'eficàcia i la sostenibilitat del conjunt social.
  • nº 4 : Conèixer el context legal, cultural i sociolingüístic i la seua incidència en el procés d'ensenyament/aprenentatge del valencià en l'entorn comú de la llengua catalana.
  • nº 5 : Conèixer els diferents tipus i formats editorials i saber dissenyar i practicar l'edició de textos en diferents canals de comunicació, amb una atenció especial als factors lingüístics i extralingüístics.
  • nº 7 : Practicar la traducció de documents de diferents àmbits i amb els recursos tecnològics adequats.
  • nº 8 : Saber avaluar, seleccionar i desenvolupar recursos i materials per a la docència de la llengua i la literatura catalanes, d'acord amb les prescripcions del sistema educatiu valencià, i amb una atenció especial a la diversitat cultural i lingüística i als nous formats de comunicació.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  1. Saber diferenciar els diversos nivells de cultura.
  2. Conèixer els fonaments teòrics i metodològics de la pragmàtica intercultural.
  3. Dominar els fonaments de la lingüística contrastiva.
  4. Distingir els diversos mètodes de la literatura comparada.
  5. Saber aplicar els diversos coneixements lingüístics a la teoria i la pràctica de la traducció.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17

Sense dades

 

 

;

Dades generals

Codi: 40403
Professor/a responsable:
FRANCES DIEZ, MARIA ANGELS
Crèdits ECTS: 10,00
Crèdits teòrics: 2,00
Crèdits pràctics: 2,00
Càrrega no presencial: 6,00

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA CATALANA
    Àrea: FILOLOGIA CATALANA
    Crèdits teòrics: 2
    Crèdits pràctics: 2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix