Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2016-17

Aquest mòdul té com a objectiu que l’alumnat dispose d’unes referències generals sobre els contextos socioculturals, l’evolució dels moviments estètics, de la diacronia lingüística i de les tradicions literàries, tant en la llengua pròpia com en les altres llengües de cultura de l’àmbit europeu.
Les activitats formatives es realitzaran durant les hores presencials (classes teòriques, pràctiques i seminaris), que constituïran el 20% de la dedicació del mòdul (50 hores). La resta, que representa el 80% (200 hores), es dedicarà a l’estudi i al treball autònom, individual o en grup de l’estudiant. Les activitats concretes es detallaran a la guia docent de cada contingut, tenint en compte les competències
El tipus d’activitats del mòdul es vinculen a la preparació de les classes a partir de la lectura, síntesi i anàlisi de la bibliografia, a la preparació i elaboració dels controls de lectura de la bibliografia bàsica, i a les pràctiques o treballs de recerca bibliogràfica, d’anàlisi crítica de repertoris bibliogràfics, de comentari historicofilològic de textos antics i d’edició crítica de textos, atenent al context educatiu i a l’aprofitament didàctic i a un ús adequat de les TIC.
S’evitarà una metodologia de l’ensenyament basada en la lliçó magistral i s’usarà un mètode participatiu que permeta una interacció entre professorat i alumnat. En aquest sentit, adquireixen gran importància les activitats pràctiques, que tenen una gran rellevància en els continguts relacionats amb la cerca bibliogràfica, documentació anàlisi textual i edició crítica de textos dels diferents períodes històrics.
Amb aquestes activitats l’alumnat es formarà en l’aplicació dels continguts teòrics. A més, les activitats tenen com a objectiu fomentar les competències del mòdul. Entre aquestes volem destacar l’aprofundiment en el coneixement dels recursos bibliogràfics, documentals i metodològics per a la detecció, anàlisi i interpretació de textos de diferents períodes historicoculturals, així com en l’edició de textos en diferents canals de comunicació, tenint en compte els factors lingüístics i extralingüístics. Aquestes activitats, a través del domini de les TIC, els serà de gran ajuda com a editors o com a investigadors en història de la llengua i en cultura literària. A més, l’esperit crític i la capacitat de reflexió davant de problemes d’índole diferent faran possible que puguen treballar de manera autònoma, que sàpien resoldre problemes no prevists i que siguen capaços de comunicar les seues decisions o propostes de manera clara i convincent.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

General Competences (CG)

  • 1 : Ability to apply the knowledge acquired and solve problems in new or little-known settings within broader (or multidisciplinary) contexts related to one's area of study.
  • 2 : Ability to integrate linguistic and cultural knowledge of this field of study to face the complexity of giving opinions on the basis of information, being incomplete or limited, includes reflections on the social and ethical responsibilities associated with the application of one's knowledge and opinions, from a gender perspective.
  • 4 : Possess the learning skills that allow one to continue progressing in the study of linguistic and literary culture consultancy in a way that is mainly self-guided and autonomous.

 

Specific Competences of the Master's Programme

  • nº 6 : Understand the mechanisms and process of creation and dissemination of literary culture in educational contexts.
  • nº 9 : Know how to manage documentary, personnel, infrastructure and logistical resource operations in communication and linguistic services companies and educational institutions in different sociopolitical, administrative and legal contexts.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2016-17

No data

 

 

;

General

Code: 40402
Lecturer responsible:
ESPINOS FELIPE, JOAQUIM
Credits ECTS: 10,00
Theoretical credits: 2,00
Practical credits: 2,00
Distance-base hours: 6,00

Departments involved

  • Dept: CATALAN STUDIES
    Area: CATALAN STUDIES
    Theoretical credits: 2
    Practical credits: 2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught