Competencias y objetivos

 

Contexto de la asignatura para el curso 2016-17

Aquest mòdul té com a objectiu que l’alumnat dispose d’unes referències generals sobre els contextos socioculturals, l’evolució dels moviments estètics, de la diacronia lingüística i de les tradicions literàries, tant en la llengua pròpia com en les altres llengües de cultura de l’àmbit europeu.
Les activitats formatives es realitzaran durant les hores presencials (classes teòriques, pràctiques i seminaris), que constituïran el 20% de la dedicació del mòdul (50 hores). La resta, que representa el 80% (200 hores), es dedicarà a l’estudi i al treball autònom, individual o en grup de l’estudiant. Les activitats concretes es detallaran a la guia docent de cada contingut, tenint en compte les competències
El tipus d’activitats del mòdul es vinculen a la preparació de les classes a partir de la lectura, síntesi i anàlisi de la bibliografia, a la preparació i elaboració dels controls de lectura de la bibliografia bàsica, i a les pràctiques o treballs de recerca bibliogràfica, d’anàlisi crítica de repertoris bibliogràfics, de comentari historicofilològic de textos antics i d’edició crítica de textos, atenent al context educatiu i a l’aprofitament didàctic i a un ús adequat de les TIC.
S’evitarà una metodologia de l’ensenyament basada en la lliçó magistral i s’usarà un mètode participatiu que permeta una interacció entre professorat i alumnat. En aquest sentit, adquireixen gran importància les activitats pràctiques, que tenen una gran rellevància en els continguts relacionats amb la cerca bibliogràfica, documentació anàlisi textual i edició crítica de textos dels diferents períodes històrics.
Amb aquestes activitats l’alumnat es formarà en l’aplicació dels continguts teòrics. A més, les activitats tenen com a objectiu fomentar les competències del mòdul. Entre aquestes volem destacar l’aprofundiment en el coneixement dels recursos bibliogràfics, documentals i metodològics per a la detecció, anàlisi i interpretació de textos de diferents períodes historicoculturals, així com en l’edició de textos en diferents canals de comunicació, tenint en compte els factors lingüístics i extralingüístics. Aquestes activitats, a través del domini de les TIC, els serà de gran ajuda com a editors o com a investigadors en història de la llengua i en cultura literària. A més, l’esperit crític i la capacitat de reflexió davant de problemes d’índole diferent faran possible que puguen treballar de manera autònoma, que sàpien resoldre problemes no prevists i que siguen capaços de comunicar les seues decisions o propostes de manera clara i convincent.

 

 

Competencias de la asignatura (verificadas por ANECA en grados y másteres oficiales)

Competencias Generales del Título (CG)

  • 1 : Saber aplicar los conocimientos adquiridos y ser capaces de resolver problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio.
  • 2 : Ser capaces de integrar conocimientos lingüísticos y culturales de esta área de estudio para enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios, desde una perspectiva de género.
  • 4 : Poseer las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar progresando en el área de estudio del asesoramiento lingüístico y la cultura literaria de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.

 

Competencias específicas del máster

  • nº 6 : Conocer los mecanismos y el proceso de creación y divulgación de la cultura literaria en contextos de enseñanza.
  • nº 9 : Saber gestionar de manera operativa los recursos documentales, de personal, infraestructura y logística en empresas de comunicación, servicios lingüísticos e instituciones educativas en diferentes contextos sociopolíticos, administrativos y legales.

 

 

 

Resultados de aprendizaje (Objetivos formativos)

  1. Conocer la bibliografía y la documentación de la cultura y la literatura medieval.
  2. Conocer la bibliografía y la documentación de la cultura y la literatura moderna.
  3. Conocer la bibliografía y la documentación de la cultura y la literatura contemporánea.
  4. Dominar la edición crítica de textos en la era digital.
  5. Aplicar los conocimientos adquiridos para la realización de comentarios histórico-filológicos.

 

 

Objetivos específicos indicados por el profesorado para el curso 2016-17

1. Conéixer la bibliografia i la documentació de la cultura i la literatura medieval.
2. Conéixer la bibliografia i la documentació de la cultura i la literatura moderna.
3. Conéixer la bibliografia i la documentació de la cultura i la literatura contemporània.
4. Dominar l’edició crítica de textos en l’era digital.
5. Aplicar els coneixements adquirits per a la realització de comentaris historicofilològics.

 

 

;

Datos generales

Código: 40402
Profesor/a responsable:
ESPINOS FELIPE, JOAQUIM
Crdts. ECTS: 10,00
Créditos teóricos: 2,00
Créditos prácticos: 2,00
Carga no presencial: 6,00

Departamentos con docencia

  • Dep.: FILOLOGÍA CATALANA
    Área: FILOLOGIA CATALANA
    Créditos teóricos: 2
    Créditos prácticos: 2
    Este dep. es responsable de la asignatura.
    Este dep. es responsable del acta.

Estudios en los que se imparte