Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2017-18
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
Context de l'assignatura per al curs 2017-18
El Treball de finalització de Màster en l'ensenyament de les Ciències Socials suposa un projecte de recerca educativa destinat a les aules d'Educació Secundària i Batxillerat. Haurà d'estar relacionat amb el període de pràctiques docents de l'alumnat en els centres educatius i, per tant, té un caràcter pràctic i experimental.
Existeixen dues opcions a l'hora de realitzar el TFM: una proposta d'innovació docent o l'anàlisi d'una problemàtica en l'aula. En qualsevol dels dos casos, l'experiència de l'alumne/a en el seu període de pràctiques haver de veure's reflectida en el treball, analitzant els subjectes participants, la proposta didàctica a aplicar en l'aula i també els resultats d'aprenentatge de l'alumnat.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG17 : Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del posterior exercici professional.
- CG18 : Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
- CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
Competències específiques:>>pràcticum (CP)
- CP2 : Acreditar un bon domini de l'expressió oral i escrita en la pràctica docent.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
Els objectius que es pretenen aconseguir a través del TFM seran els següents:
- Iniciar una recerca en l'àmbit de l'ensenyament de les Ciències Socials
- Aprofundir en l'ensenyament i l'aprenentatge en els continguts de: Història, Geografia, Història de l'Art i Ciutadania
- Proposar activitats d'innovació didàctica
- Utilitzar diferents metodologies i estratègies a l'hora d'aplicar la recerca educativa
- Avaluar els continguts i els resultats d'aprenentatge de l'alumnat
- Autoevaluar les activitats i metodologies proposades
- Analitzar una problemàtica d'aula i proposar solucions en l'àmbit de les Ciències Social
;