Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2016-17
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17
Context de l'assignatura per al curs 2016-17
Introducción:
Esta asignatura pretende abordar los recursos de la didáctica de la música en referencia a los métodos didácticos más importantes. A través de ellos, ofrecemos al alumnado recursos didácticos para su aplicación en el aula y su relación con las nuevas tecnologías. En esta asignatura se realizarán unas actividades on-line mediante trabajos, exposiciones y búsquedas de materiales específicos a través de bases de datos concretas (JSTOR y RILM).
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent.
- CG2 : Conèixer el cos de coneixements didàctics entorn dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions.
- CG3 : Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que faciliten l'adquisició de les competències pròpies dels ensenyaments respectius, atenent el nivell i la formació prèvia dels estudiants, així com la seua orientació, tant individualment com en col·laboració amb altres docents i professionals del centre.
- CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
- CG6 : Desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants.
- CG9 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i dominar destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar l'aprenentatge i la convivència en l'aula i abordar problemes de disciplina i resolució de conflictes.
Competències específiques:>>mòdul específic (CE)
- CE6 : Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer el valor formatiu i cultural de la didàctica de la música.
- Conèixer els diferents mètodes i el seu desenvolupament recent i, alhora, les seues perspectives per a poder transmetre'n una visió dinàmica.
- Utilitzar les TIC per a cercar, obtenir, processar i seleccionar informacions i documents adequats als continguts didàctics per a l'ensenyament aprenentatge de la matèria.
- Conèixer els desenvolupaments teoricopràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de la didàctica de la música.
- Adquirir i utilitzar criteris de selecció i elaboració de materials didàctics educatius.
- Adaptació dels currículums en programes d'activitats i de treball en funció als nivells educatius.
- Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge d'aquestes matèries i plantejar alternatives i solucions.
- Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre-les com un
- instrument de regulació i estímul a l'esforç.
- Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital i multimèdia) per a transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge de la didàctica de la música.
- Dissenyar i desenvolupar unitats didàctiques sobre l'ensenyament-aprenentatge dels diferents mètodes didàctics.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17
;