Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2016-17
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17
Context de l'assignatura per al curs 2016-17
La asignatura pretende proporcionar a los alumnos una introducción teórica y práctica de los conocimientos básicos necesarios para comprender los aspectos históricos, sociales y culturales de la alimentación humana desde una visión interdisciplinar, y abordar los elementos que condicionan la alimentación desde una perspectiva relativista y fuera de etnocentrismos. En el acto de la alimentación, el ser humano biológico y el ser humano social, cultural e histórico, están estrechamente ligados y recíprocamente implicados.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències específiques (CE)
- E16 : Descriure i argumentar les desigualtats culturals i socials que poden incidir en els hàbits de l'alimentació.
Competències transversals específiques de titulació:>>competències en un idioma estranger
- CT1 : Llegir i comprendre textos en un idioma estranger.
Competències transversals específiques de titulació:>>competències informàtiques i informacionals
- CT2 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionals.
Competències transversals específiques de titulació:>>competències en comunicació oral i escrita
- CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.
Competències generals del títol (CG):>>Mòdul de formació bàsica
- 10 : Descriure els fonaments antropològics de l'alimentació humana. Descriure i argumentar les desigualtats culturals i socials que poden incidir en els hàbits d'alimentació.
- 5 : Conèixer l'evolució històrica, antropològica i sociològica de l'alimentació, la nutrició i la dietètica en el context de la salut i la malaltia.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Introduir l'alumnat en la diversitat de factors biològics, científics, culturals, econòmics, polítics, socials, etc., que han determinat i condicionat històricament el binomi alimentació-nutrició.
- Tractar els aspectes socials i culturals de l'alimentació humana, des de la perspectiva de l'antropologia social i cultural.
- Tractar el significat social del comportament alimentari de l'ésser humà.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17
Objetivos
- Introducir al alumno en la diversidad de factores biológicos, científicos, culturales, económicos, políticos, sociales, etc., que han determinado y condicionado históricamente el binomio alimentación/nutrición.
- Introducir al alumno en los aspectos sociales y culturales de la alimentación humana desde la perspectiva de la Antropología Social y Cultural y de la Sociología.
Competencias
Competencias generales:
- Conocer la evolución histórica, antropológica y sociológica de la alimentación, la nutrición y la dietética en el contexto de la salud y la enfermedad.
- Adquirir habilidades de trabajo en equipo como unidad en la que se estructuran de forma uni- o multidisciplinar los profesionales y demás personal relacionado con la evaluación diagnóstica y tratamiento en dietética y nutrición.
Competencias específicas:
- Explicar, con la ayuda del método histórico, la diversidad de factores que inciden en los diferentes sistemas de producción y consumo de alimentos.
- Conocer los fundamentos antropológicos de la alimentación humana.
- Acercar al alumno a la comprensión del hecho alimentario desde una perspectiva estructural y sistémica.
Competencias transversales:
- Leer y comprender textos en un idioma extranjero.
- Demostrar destrezas y habilidades en informática y sistemas informacionales.
- Demostrar habilidades en comunicación oral y escrita.
;