Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2016-17

La asignatura se imparte en el primer curso del grado de Primaria.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Identificar necessitats d'informació, buscar-la, analitzar-la, processar-la, valorar-la, usar-la i comunicar-la de manera eficaç, crítica i creativa.
  • CG2 : Planificar, organitzar i gestionar processos, informació, resolució de problemes i projectes. Tenir iniciativa, esperit emprenedor i capacitat de generar noves idees i accions.
  • CG3 : Mostrar habilitats lingüístiques orals i escrites per a ensenyar (llengües oficials de la Comunitat Valenciana i llengües estrangeres) i habilitats de comunicació en diferents nivells i registres.
  • CG4 : Fer ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació per a aprendre, comunicar-se i compartir coneixement.
  • CG5 : Treballar en equip, col·laborant i liderant quan siga necessari.
  • CG6 : Valorar la diversitat com un fet natural i integrar-la positivament.
  • CG7 : Exercir la crítica i l'autocrítica emetent judicis raonats, i adquirir un compromís ètic, personal i professional. Estar motivat per a millorar la qualitat.
  • CG8 : Entendre l'aprenentatge com un fet global, complex i transcendent. Autoregular el propi aprenentatge i mobilitzar sabers de tot tipus per a adaptar-se a situacions noves i connectar coneixements com a mètode per a elaborar-ne altres de nous.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Conèixer l'organització de les escoles d'educació primària i, si escau, els centres i aules de formació de persones adultes, i la diversitat d'actors i accions que implica el seu funcionament. Col·laborar amb els diferents sectors de la comunitat educativa i de l'entorn i treballar en equip amb els companys com a condició necessària per a millorar l'activitat professional, compartint coneixements i valorant experiències.
  • CE11 : Comprendre que el fet educatiu en general i els processos d'ensenyament i aprenentatge en particular són complexos. Assumir que l'exercici de la funció docent ha de millorar, actualitzar-se i adaptar-se als canvis científics, pedagògics, socials i culturals. Entendre la importància de participar en projectes d'innovació i d'investigació relacionats amb l'ensenyament i l'aprenentatge, i d'introduir propostes innovadores en l'aula.
  • CE12 : Expressar-se oralment i per escrit amb la fluïdesa i la correcció necessàries en llengua catalana i castellana per a desenvolupar l'ensenyament en l'etapa de primària, i també utilitzar la llengua estrangera com a llengua vehicular en algunes situacions de l'aula.
  • CE13 : Potenciar i liderar el desenvolupament i implementació, en el centre escolar al que pertanga, de propostes curriculars en alguna àrea curricular en la qual posseïsca una major qualificació i responsabilitzar-se de dinamitzar els processos de la millora de la qualitat en aqueixa àrea.
  • CE3 : Organitzar l'ensenyament en el marc dels paradigmes epistemològics de les matèries del títol, utilitzant de forma integrada els coneixements disciplinaris, transversals i multidisciplinaris adequats al respectiu nivell educatiu, mostrant la comprensió dels objectius d'aprenentatge de les àrees de coneixement que estableix el currículum d'educació primària.
  • CE4 : Motivar i potenciar el progrés escolar de l'alumnat en el marc d'una educació integral i promoure el seu aprenentatge autònom, partint dels objectius i continguts propis de cada nivell educatiu, amb expectatives positives del progrés de l'alumnat. Tot això renunciant als estereotips establits i externs a l'aprenentatge, i desenvolupant estratègies que eviten l'exclusió i la discriminació.
  • CE5 : Identificar i recolzar a l'alumnat amb el qual es treballa perquè no aconsegueix el seu potencial d'aprenentatge o té dificultats de comportament, emocionals o socials. També saber com sol·licitar assessorament als diferents serveis i especialistes per a atendre la diversitat de necessitats educatives especials.
  • CE6 : Potenciar en l'alumnat una actitud de ciutadania crítica responsable i poder dinamitzar la construcció participada de normes de convivència democràtica i enfrontar-se i resoldre de manera col·laborativa situacions problemàtiques i conflictes. Ser capaç d'analitzar les desigualtats socials en el marc de la complexa relació educació-escola i el paper del mestre per a reproduir-les o transformar-les.
  • CE7 : Dissenyar i desenvolupar projectes educatius, unitats de programació, entorns, activitats i materials, incloent-hi els digitals, que permeten adaptar el currículum a la diversitat de l'alumnat i promoure la qualitat dels contextos en què es desenvolupa el procés educatiu, de manera que es garantisca el seu benestar.
  • CE8 : Assumir la dimensió ètica de docent, actuant amb responsabilitat, prenent decisions i analitzant críticament les concepcions i propostes sobre educació procedents tant de la investigació i la innovació com de l'administració educativa.
  • CE9 : Integrar les tecnologies de la informació i comunicació en les activitats d'ensenyament i aprenentatge guiat i autònom.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Adquirir els coneixements a nivell lingüístic en la L2 necessaris que permeten desenvolupar la funció docent amb eficàcia, autonomia i creativitat.
  • Desenvolupar la competència lingüística i literària en la LE de la seua especialitat per a ser capaç de consultar diverses fonts d'informació, actualitzar els coneixements i usar la lectura en la LI com a font de plaer.
  • Usar amb desimboltura la L.I, oralment i per escrit, en l'àmbit privat, públic, educatiu i ocupacional. Per a aconseguir-ho, es necessitarà desenvolupar la competència comunicativa de manera que es puguen rebre i fer les classes en la L.I i usar-la com a mitjà d'instrucció.
  • Ser capaç de planificar, programar i impartir un currículum obert i flexible, de manera que satisfaça les necessitats dels futurs mestres i les exigències dels dissenys curriculars de la comunitat autònoma, estatal i del Marc de Referència Europeu.
  • Saber usar certa varietat de materials i de fonts d'informació incloent-hi les noves tecnologies i saber aplicar-les a l'ensenyament i l'aprenentatge de la LE en diversos contextos i nivells educatius.
  • Estudiar la naturalesa del procés d'ensenyament i aprenentatge de la llengua estrangera.
  • Conèixer les característiques de l'anglès en primària segons la legislació educativa vigent.
  • Conèixer diferents tècniques d'ensenyament de L2 adequades a l'educació primària.
  • Elaborar propostes didàctiques per a l'ensenyament de l'anglès en educació primària.
  • Introduir als alumnes en la lectura de literatura científica en llengua anglesa.
  • Construir una base de material juntament amb el seu desenvolupament didàctic per al seu posterior ús docent de la matèria.
  • Utilitzar tècniques d'expressió corporal i de dramatización com a recursos comunicatius en la L2.
  • Dissenyar activitats dirigides a aconseguir una comunicació oral suficient en la nova llengua “per part de tots els estudiants, i establir plans individuals per als estudiants que ho requerisquen”.
  • Desenvolupar una competència actitudinal (de motivacions, valors, creences i factors de personalitat) que afavorisca un bon exercici i desenvolupament professional. Aquesta competència s'ha de manifestar a través del gust per la LE i el seu ensenyament, la disposició per a investigar en l'aula d'idiomes, l'interès per la professió, la dedicació i l'esforç.
  • Fomentar la cooperació de treball en equip i relació interpersonal.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17

To use the L2 as the classroom language.
To foster a learning atmosphere that leads to greater understanding.
To create a didactic unit and a year program.

 

 

;

Dades generals

Codi: 17519
Professor/a responsable:
MATEO GUILLEN, COPELIA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: INNOVACIÓ I FORMACIÓ DIDÀCTICA
    Àrea: DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix