Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2015-16

Nos encontramos ante una asignatura de primer curso y del segundo semestre. Va precedida en el primer semestre por la asignatura "Programación-I" en la cual se estudian los fundamentos básicos de la programación y va seguido en tercer curso en el segundo semestre por la asignatura "Algoritmia" en la cual se enseña al alumno los conceptos de complejidad temporal y espacial asi como el concepto de esquema algorítmico.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències específiques (CE)

  • CE5 : Interpretar el funcionament del codi font d'un programa. Definir els tipus de dades necessàries per a representar la informació. Dissenyar algorismes i codificar-los amb diferents tècniques de programació, especialment en sistemes robòtics. Verificar el correcte funcionament d'un programa.

 

Competències transversals

  • CT1 : Capacitats informàtiques i informacionals.
  • CT2 : Ser capaç de comunicar-se correctament tant de forma oral com escrita.
  • CT3 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CT4 : Capacitat d'organització i planificació.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Estudiar detalladament els requeriments d'un problema i identificar-ne els objectius i les dependències.
  • Dissenyar programes de grandària mitjana aplicant les tècniques i els esquemes necessaris per a obtenir un algorisme adequat.
  • Desenvolupar la capacitat d'abstracció i generalització per a cercar solucions alternatives en el disseny d'un programa.
  • Identificar els tipus de dades necessàries per a resoldre un problema i dividir adequadament un programa en funcions.
  • Identificar les alternatives més eficients per a reduir el cost computacional.
  • Desenvolupar programes amb un estil de programació adequat, comprensible i eficient.
  • Desenvolupar capacitat crítica per a verificar l'algorisme amb tots els casos possibles d'entrades de dades.
  • Saber programar sota el paradigma orientat a objectes en el desenvolupament d'aplicacions, identificant possibles estratègies de solució a problemes amb conceptes com l'herència, el polimorfisme o la genericitat.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16

  • Saber qué es un Tipo Abstracto de Dato (TAD)
  • Conocer los TAD básicos: listas, pilas, colas; así como TAD más complejos como Arboles y Grafos.
  • Conocer el paradigma orientado a objetos y saber aplicarlo en las aplicaciones desarrolladas.
  • Conocer y aplicar correctamente las relaciones entre objetos y entre clases.
  • Aprender a usar correctamente el enlace dinámico de métodos así como el uso de excepciones.
  • Aprender el concepto de patrón de diseño software. Aprender a usar el patrón RAII.
  • Estudiar el concepto de genericidad así como saber aplicarlo. Conocer la idea de metaprogramación.
  • Aprender a comparar la implementación del paradigma orientado a objetos en diversos lenguajes de programación.
  • Aprender a usar el paradigma orientado a objetos con lenguajes no orientados a objetos.
  • Conocer y saber usar mecanismos de paso de tests.

 

 

;

Dades generals

Codi: 33709
Professor/a responsable:
CORBI BELLOT, ANTONIO MIGUEL
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMÀTICS
    Àrea: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMÀTICS
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix