Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2015-16
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
Context de l'assignatura per al curs 2015-16
Nos encontramos ante una asignatura de primer curso y del segundo semestre. Va precedida en el primer semestre por la asignatura "Programación-I" en la cual se estudian los fundamentos básicos de la programación y va seguido en tercer curso en el segundo semestre por la asignatura "Algoritmia" en la cual se enseña al alumno los conceptos de complejidad temporal y espacial asi como el concepto de esquema algorítmico.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències específiques (CE)
- CE5 : Interpretar el funcionament del codi font d'un programa. Definir els tipus de dades necessàries per a representar la informació. Dissenyar algorismes i codificar-los amb diferents tècniques de programació, especialment en sistemes robòtics. Verificar el correcte funcionament d'un programa.
Competències transversals
- CT1 : Capacitats informàtiques i informacionals.
- CT2 : Ser capaç de comunicar-se correctament tant de forma oral com escrita.
- CT3 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CT4 : Capacitat d'organització i planificació.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Estudiar detalladament els requeriments d'un problema i identificar-ne els objectius i les dependències.
- Dissenyar programes de grandària mitjana aplicant les tècniques i els esquemes necessaris per a obtenir un algorisme adequat.
- Desenvolupar la capacitat d'abstracció i generalització per a cercar solucions alternatives en el disseny d'un programa.
- Identificar els tipus de dades necessàries per a resoldre un problema i dividir adequadament un programa en funcions.
- Identificar les alternatives més eficients per a reduir el cost computacional.
- Desenvolupar programes amb un estil de programació adequat, comprensible i eficient.
- Desenvolupar capacitat crítica per a verificar l'algorisme amb tots els casos possibles d'entrades de dades.
- Saber programar sota el paradigma orientat a objectes en el desenvolupament d'aplicacions, identificant possibles estratègies de solució a problemes amb conceptes com l'herència, el polimorfisme o la genericitat.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
- Saber qué es un Tipo Abstracto de Dato (TAD)
- Conocer los TAD básicos: listas, pilas, colas; así como TAD más complejos como Arboles y Grafos.
- Conocer el paradigma orientado a objetos y saber aplicarlo en las aplicaciones desarrolladas.
- Conocer y aplicar correctamente las relaciones entre objetos y entre clases.
- Aprender a usar correctamente el enlace dinámico de métodos así como el uso de excepciones.
- Aprender el concepto de patrón de diseño software. Aprender a usar el patrón RAII.
- Estudiar el concepto de genericidad así como saber aplicarlo. Conocer la idea de metaprogramación.
- Aprender a comparar la implementación del paradigma orientado a objetos en diversos lenguajes de programación.
- Aprender a usar el paradigma orientado a objetos con lenguajes no orientados a objetos.
- Conocer y saber usar mecanismos de paso de tests.
;