Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2017-18
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
Context de l'assignatura per al curs 2017-18
La historia clínica digital es considerada, en la actual sociedad globalizada, como un recurso imprescindible para garantizar una adecuada, rápida e integrada atención sanitaria a los ciudadanos. Para que este recurso asistencial logre su finalidad debe estar ajustado a las normas y a las recomendaciones internacionales y nacionales, así como recoger las demandas de los profesionales sanitarios para reflejar su trabajo diario. Sin olvidar su sincronización con los avances y las restricciones con las que trabajan los ingenieros, en el desarrollo de las aplicaciones tecnológicas que le dan forma.
Esta asignatura pretende desarrollar los conocimientos y las destrezas del alumnado orientadas en el desarrollo de sistemas de información y de las estructuras informativas de la historia clínica digital, con la intención de limitar los actuales problemas de comunicación entre los diferentes profesionales que intervienen en su diseño y en su desarrollo, posibilitar el intercambio y el acceso a la información sanitaria entre diferentes profesionales, dispositivos asistenciales y organizaciones sanitarias, independientemente de su ubicación geográfica.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG11 : Adquirir un compromís ètic amb la millora de la salut.
- CG2 : Dissenyar, desenvolupar, avaluar i assegurar l'accessibilitat, ergonomia, usabilitat i seguretat dels sistemes biomèdics, serveis i aplicacions del sector sanitari i de la informació que gestionen.
- CG5 : Conèixer, comprendre i aplicar els estàndards i les normes tècniques sobre l'ús de tecnologies d'informació i comunicacions en l'àmbit de la salut.
- CG8 : Participar i liderar equips multidisciplinaris i ser capaç de comunicar coneixements, procediments, resultats i idees relacionats amb la enginyeria biomèdica i l'aplicació que tenen en l'àmbit de la salut.
Competències específiques (CE)
- CE15 : Saber utilitzar estratègies i habilitats tecnològiques per a millorar la comunicació entre usuaris d'enginyeria biomèdica, professionals i pacients, així com la difusió d'informació de salut.
- CE20 : Identificar problemes de seguretat i confidencialitat en l'àmbit de l'enginyeria biomèdica i saber aplicar solucions seguint recomanacions i estàndards nacionals i internacionals.
- CE25 : Identificar, integrar i relacionar les dades de valoració, priorització de problemes/diagnòstics, proves diagnòstiques, procediments terapèutics i dades de seguiment en les diverses etapes del cicle vital.
- CE6 : Conèixer el concepte de sistema de salut i les seues implicacions a nivell local, autonòmic, nacional i internacional.
- CE7 : Dissenyar, desenvolupar, administrar, mantenir i avaluar sistemes d'informació que gestionen dades relacionades amb la salut.
Competències transversals bàsiques de la UA
- CT1 : Adquirir capacitats informàtiques i informacionals.
- CT2 : Ser capaç de comunicar-se correctament tant de forma oral com escrita.
- CT3 : Adquirir capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CT4 : Adquirir capacitat d'organització i planificació.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
- Identificar las funciones y las modalidades de la historia de salud electrónica (HSE) para la atención integrada en relación a la historia clínica en soporte papel.
- Reconocer los módulos básicos y los complementarios que constituyen una HSE de acuerdo a las necesidades de información de los profesionales sanitarios, niveles de atención y responsables sanitarios.
- Diferenciar el uso de la información registrada en una HSE para los objetivos asistenciales, de gestión-económica, investigación y determinación de políticas sanitarias.
- Conocer y aplicar los estándares y normas técnicas ligadas a la HSE.
- Diseñar y modelar propuestas de registros de una HSE que integren las funcionalidades y las normas de desarrollo para facilitar el intercambio de información interoperable entre instituciones o niveles de atención.
;