Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2017-18
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
Context de l'assignatura per al curs 2017-18
Las enseñanzas propuestas por el Área de Proyectos Arquitectónicos se agrupan en 9 asiganturas dispuestas a lo largo de todos los cursos del Grado en Fundamentos de la Arquitectura. En su conjunto, constituyen la espina dorsal en la formación del/a arquitecto/a.
Conforme a los objetivos del Espacio Europeo de Educación Superior, la pedagogía de Proyectos Arquitectónicos desarrolla un método de enseñanza centrado en el aprendizaje del alumnado con atención individualizada. A través del Talleres de Proyectos cada estudiante va imbricando sus intereses personales en los objetivos y sistemáticas propuestos por los enunciados de cada Taller. Este proceso potencia la investigación y el trabajo personal como las bases sobre las que cada estudiante construye una metodología que conlleva la idea de "educación a lo largo de toda la vida".
Más información sobre la asignatura, los perfiles propios de cada grupo/taller, y toda la información actualizada en el blog del área de proyectos arquitectónicos:
http://blogs.ua.es/proyectosarquitectonicos/
Dicho blog contiene enlaces a los distintos blogs de cada grupo de Proyectos Arquitectónicos 5.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG-1 : Conèixer la història i les teories de l'arquitectura, així com les arts, tecnologies i ciències humanes relacionades amb aquesta.
- CG-2 : Conèixer el paper de les belles arts com a factor que pot influir en la qualitat de la concepció arquitectònica.
- CG-3 : Conèixer l'urbanisme i les tècniques aplicades en el procés de planificació.
- CG-4 : Comprendre els problemes de la concepció estructural, de construcció i d'enginyeria vinculats als projectes d'edificis, a més de les tècniques de resolució d'aquests.
- CG-5 : Conèixer els problemes físics, les diverses tecnologies i la funció dels edificis, per tal de dotar-los de condicions internes de comoditat i protecció dels factors climàtics.
- CG-6 : Conèixer les indústries, organitzacions, normatives i procediments per a plasmar els projectes en edificis i integrar els plànols en la planificació.
- CG-7 : Comprendre les relacions entre les persones i els edificis i entre aquests i l'entorn, a més de la necessitat de relacionar els edificis i els espais situats entre aquests en funció de les necessitats i de l'escala humanes.
Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)
- CB 1 : Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
- CB 2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
- CB 3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
- CB 4 : Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat o no especialitzat.
- CB 5 : Que els estudiants hagen desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
Competències transversals pròpies:>>instrumentals cognitives
- CT-11 : Habilitat per a aplicar els coneixements a la pràctica. Habilitat de tecnificar, en processos aplicables a la realitat, qualsevol tipus de discurs conceptual.
Competències transversals bàsiques de la UA
- CT-5 : Capacitat de fer front a situacions reals en arquitectura. Capacitat d'afrontar, projectar i resoldre problemes reals demanats per la societat en l'àmbit de l'arquitectura.
Competències transversals pròpies:>>instrumentals lingüístiques
- CT-24 : Habilitat per a elaborar i expressar idees i discursos propis. Habilitat per a generar registres que caracteritzen un llenguatge propi i diferenciat, fins i tot reciclant les maneres ja conegudes i fixant-ne noves.
Competències transversals pròpies:>>interpersonals socials
- CT-28 : Habilitat per a dissenyar i gestionar propostes que incorporen responsabilitat social i mediambiental. Capacitat per a entendre el compromís amb l'entorn social i físic que impliquen els processos de transformació d'aquest.
Competències transversals pròpies:>>sistèmiques de capacitat emprenedora
- CT-30 : Habilitat per al diagnòstic i l'acció projectiva. Capacitat per a problematizar la realitat i implementar-hi mecanismes propositius i sostenibles d'acció.
Competències específiques:>>Bloc Projectual
- CE-34T : Aptitud per a suprimir barreres arquitectòniques.
- CE-35T : Aptitud per a resoldre el condicionament ambiental passiu, incloent-hi l'aïllament tèrmic i acústic, el control climàtic, el rendiment energètic i la il·luminació natural.
- CE-37T : Capacitat per a concebre, practicar i desenvolupar projectes bàsics i d'execució, croquis i avantprojectes.
- CE-39T : Capacitat per a concebre, practicar i desenvolupar la direcció d'obres.
- CE-40T : Capacitat per a elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans.
- CE-41T : Capacitat per a intervenir en el patrimoni construït, a més de conservar-lo, restaurar-lo i rehabilitar-lo.
- CE-42T : Capacitat per a exercir la crítica arquitectònica.
- CE-43T : Capacitat per a realitzar projectes de seguretat, evacuació i protecció en immobles.
- CE-48 : Coneixement adequat de les teories generals de la forma, la composició i els tipus arquitectònics.
- CE-50 : Coneixement adequat dels mètodes d'estudi dels processos de simbolització, les funcions pràctiques i l'ergonomia.
- CE-51 : Coneixement adequat dels mètodes d'estudi de les necessitats socials, la qualitat de vida, l'habitabilitat i els programes bàsics d'habitatge.
- CE-52 : Coneixement adequat de l'ecologia, la sostenibilitat i els principis de conservació de recursos energètics i mediambientals.
- CE-53 : Coneixement adequat de les tradicions arquitectòniques, urbanístiques i paisatgístiques de la cultura occidental, a més dels seus fonaments tècnics, climàtics, econòmics, socials i ideològics.
- CE-54 : Coneixement adequat de l'estètica, la teoria i la història de les belles arts i les arts aplicades.
- CE-55 : Coneixement adequat de la relació entre els patrons culturals i les responsabilitats socials de l'arquitecte.
- CE-56 : Coneixement adequat de les bases de l'arquitectura vernacla.
- CE-57 : Coneixement adequat de la sociologia, la teoria, l'economia i la història urbanes.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
A lo largo del curso, aplicados a contextos totales, los estudiantes deberán APRENDER A:
1/ Movilizar los afectos y recursos interpersonales en beneficio del conjunto del grupo, de la marcha del trabajo y de mi propia formación como arquitectx.
2/ Participar en las distintas actividades docentes de clase que innovan herramientas proyectuales.
3/ Articular los objetivos de aprendizaje propuestos por las asignaturas de proyectos arquitectónicos anteriores en los contenidos de la asignatura actual.
4/ Consolidar un campo de intereses que anticipan la estructura de investigación del porfolio.
5/ Valorar nuevos patrones de organización social mediante la vinculación de la producción con el consumo, reconociendo cómo se construyen los diferentes artículos, desde la materia prima hasta el producto final.
6/ Identificar las relaciones con los distintos ámbitos de la sociedad para cuestionar los límites de la disciplina de la arquitectura.
7/ Interpretar el referente arquitectónico y detectar la oportunidades para generar un proyecto arquitectónico en distintos contextos.
8/ Integrar con solvencia las distintas áreas de la Titulación en el proyecto.
9/ Generar datos que permitan contrastar el proyecto con la comunidad especializada en la investigación, a partir de los cuales se creen documentos garantistas del mismo.
10/ Elaborar documentos precisos y garantistas que definan la respuesta arquitectónica, introduciendo para ello la figura del Experto externo capaz de ayudar a establecer una investigación arquitectónica cualificada desde la especialización.
;