Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2016-17

En esta asignatura se pretende que el alumno tenga una visión general de la Química Orgánica y que sea capaz de relacionar los principios básicos y características generales de reactividad de los distintos grupos funcionales con sus propiedades y estructura. Asimismo, se darán a conocer los principios básicos de la química de polímeros, clasificación y distintas formas y mecanismos de polimerización

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències específiques (CE)

  • CE9 : Coneixements dels fonaments de ciència, tecnologia i química de materials. Comprendre la relació entre la microestructura, la síntesi o processament i les propietats dels materials.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB1 : Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio.
  • CB2 : Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio.
  • CB4 : Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado.
  • CB5 : Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía.

 

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT1 : Competències en un idioma estranger.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

Competències generals:>>Instrumentals

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG2 : Coneixements generals i bàsics de la professió.
  • CG4 : Resolució de problemes.
  • CG5 : Presa de decisions.

 

Competències generals:>>Interpersonals

  • CG11 : Raonament crític.
  • CG6 : Planificar, ordenar i supervisar el treball en equip.
  • CG9 : Habilitat en les relacions interpersonals.

 

Competències generals:>>Sistemàtiques

  • CG13 : Capacitat d'aplicar els coneixements en la pràctica.
  • CG14 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
  • CG15 : Capacitat d'adaptació a noves situacions.
  • CG16 : Habilitat per a treballar de manera autònoma.
  • CG17 : Creativitat en tots els àmbits de la professió.
  • CG20 : Motivació per la qualitat.
  • CG21 : Sensibilitat cap a temes mediambientals.

 

Competències de professió regulada

  • CPR11 : Capacitat per a aplicar els principis i mètodes de la qualitat.
  • CPR3 : Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capacite per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els dote de versatilitat per a adaptar-se a noves situacions.
  • CPR4 : Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial.
  • CPR5 : Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plànols de labors i altres treballs anàlegs.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Capacitat per a relacionar els principis bàsics i les característiques generals de reactivitat dels diversos grups funcionals amb les seues propietats i estructura.
  • Adquirir conceptes bàsics nous sobre l'estructura i estabilitat dels diversos intermedis, a través dels quals transcorren les transformacions orgàniques.
  • Conèixer els principis bàsics de la química de materials polimèrics, la classificació i les formes i els mecanismes de polimerització.
  • Capacitat per a predir les propietats fisicoquímiques d'un material polimèric, sobre la base de la seua estructura.
  • Ser capaç de resoldre problemes bàsics, desenvolupant de forma coherent mecanismes de reacció per a les reaccions fonamentals en química orgànica.
  • Ser capaç de resoldre problemes en relació amb les propietats físiques i químiques dels polímers orgànics, segons la seua composició i estructura.
  • Ser capaç de fer informes de laboratori adequadament.
  • Ser capaç de relacionar els processos químics duts a terme al laboratori amb les teories sobre mecanismes de reacció estudiades.
  • Adquirir hàbits respectuosos amb el medi ambient i conscienciar-se de la correcta manipulació dels residus generats en un laboratori químic.
  • Saber adquirir i utilitzar informació bibliogràfica i tècnica referida a la química orgànica i de materials orgànics.
  • Coneixement i aplicació de la terminologia anglesa per a descriure els conceptes corresponents a aquesta matèria.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17

Capacidad para relacionar los principios básicos y características generales de reactividad de los distintos grupos funcionales con sus propiedades y estructura
Adquirir nuevos conceptos básicos acerca de la estructura y estabilidad de los distintos intermedios a través de los cuales transcurren las transformaciones orgánicas.
Conocer los principios básicos de la química de polímeros, clasificación y distintas formas y mecanismos de polimerización.Capacidad para predecir las propiedades físico-químicas de un polímero en base a su estructura.
Ser capaz de resolver problemas básicos, desarrollando de forma coherente mecanismos  de reacción para las reacciones fundamentales en química orgánica.
Ser capaz de resolver problemas en relación con las propiedades físicas y químicas de los polímeros orgánicos según su composición y estructura.
Ser capaz de elaborar informes de laboratorio de forma adecuada.
Ser capaz de relacionar los procesos químicos llevados a cabo en el laboratorio con la teorías acerca de mecanismos de reacción estudiadas.
Adquirir hábitos respetuosos con el medio ambiente y concienciar sobre la correcta manipulación de los residuos generados en un laboratorio químico.
Saber adquirir y utilizar información bibliográfica y técnica referida a la química orgánica y de polímeros.
Conocimiento y aplicación de la terminología inglesa empleada para describir los conceptos correspondientes a esta materia

 

 

;

Dades generals

Codi: 34513
Professor/a responsable:
BAEZA CARRATALA, ALEJANDRO
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,72
Crèdits pràctics: 1,68
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: QUÍMICA ORGÀNICA
    Àrea: QUÍMICA ORGÀNICA
    Crèdits teòrics: 0,72
    Crèdits pràctics: 1,68
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix