Competencies and objectives
- Course context for academic year 2013-14
- Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
- Learning outcomes (Training objectives)
- Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2013-14
Course context for academic year 2013-14
El éxito de un sitio web está muy relacionado con tres factores básicos: una correcta gestión de contenidos, un buen posicionamiento en los buscadores y un seguimiento y análisis adecuado del comportamiento de los usuarios con respecto al sitio web
En esta asignatura establecemos las bases que nos permiten comprender y analizar estos factores con la finalidad de ser capaces de tomar decisiones correctas, justificadas e informadas tanto en el desarrollo del sistema como en su posterior evolución.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
Specific Competences (Specific Technology):>>Information Technology
- CETI3 : Capacity to use user- and organisation-focused methodologies to develop, evaluate, and manage applications and systems based on information technologies that ensure the accessibility, ergonomics and usability of systems.
- CETI6 : Capacity to conceive systems, applications and services based on network technology, including Internet, web, e-commerce, multimedia, interactive services and mobile computing.
Basic Competences
- CB3 : Students must be able to gather and interpret relevant data (usually within their area of study) in order to make judgements that include reflection on relevant social, scientific or ethical issues.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2013-14
- Conocer las características de los principales sistemas de gestión de contenidos (CMS)
- Aprender a seleccionar el CMS que mejor se adapta a las necesidades de nuestro sistema
- Conocer en detalle un CMS típico y saber emplearlo y adaptarlo a nuestras necesidades
- Conocer los fundamentos y técnicas que emplean los motores de búsqueda en Internet.
- Conocer y saber aplicar las diferentes metodologías para lograr un buen posicionamiento en buscadores
- Ser capaz de analizar e interpretar los diferentes indicadores de uso de un sitio web.
- Conocer la estructura básica de una red social
- Conocer las técnicas más importantes para el tratamiento y análisis de información en redes sociales
- Aprender a utilizar herramientas para la recolección, análisis y visualización de datos en redes sociales
;