Competencies and objectives
- Course context for academic year 2016-17
- Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
- Learning outcomes (Training objectives)
- Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2016-17
Course context for academic year 2016-17
La informática adquiere un papel cada vez más importante en los sistemas industriales utilizados para el control y supervisión de instalaciones y procesos. Desde la programación de pequeños controladores, pasando por los autómatas programables, llegando a las grandes máquinas automatizadas las necesidades de comunicación, procesamiento, representación y almacenado de la información amplía las posibilidades de integración de expertos en sistemas informáticos. Existe, por tanto, demanda de incorporación de sistemas informáticos en los nuevos desarrollos para los sistemas industriales a nivel de planta o fabricación.
Como consecuencia aumenta la demanda de profesionales expertos en diseño y desarrollo de software con conocimientos en el ámbito industrial.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
Specific Competences (Specific Technology):>>Computer Engineering
- CEIC5 : Capacity to analyse, evaluate and select the correct hardware and software platforms to support embedded and real time applications.
- CEIC6 : Capacity to understand, apply and manage computer system guarantees and security.
- CEIC7 : Capacity to analyse, evaluate, select and configure hardware platforms to develop computer applications and services.
- CEIC8 : Capacity to design, deploy, administrate and manage computer networks.
Basic Competences
- CB3 : Students must be able to gather and interpret relevant data (usually within their area of study) in order to make judgements that include reflection on relevant social, scientific or ethical issues.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2016-17
No data
;