Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2016-17


La asignatura Estructura de Mercados trata de profundizar en el estudio de los elementos conceptuales y herramientas de análisis económico necesarias para abordar el estudio del turismo como actividad económica; incidiendo además en la importancia de la aplicación de los conceptos económicos a las particularidades del sector de turismo. Se pretende aproximar al alumno en el conocimiento de a realidad económica del sector turístico, mediante la aplicación de las técnicas de análisis económico aplicado al estudio de la estructura del mercado turístico, su evolución, las variables que la determinan y los procesos económicos que en él operan, desde aspectos institucionales y empresariales hasta la interrelación entre el turismo con el resto de sectores económicos o con el entorno físico en el que se desenvuelve, de forma que el futuro profesional sea capaz de interpretar los acontecimientos económicos de su entorno y tomar decisiones razonadas y fundamentadas.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals de la UA (CGUA)

  • CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
  • CGUA3 : Competències en comunicació oral i escrita: ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Comprendre els principis del turisme, la seua dimensió espacial, social, cultural, jurídica, política, laboral i econòmica.
  • CE2 : Analitzar la dimensió econòmica del turisme.
  • CE23 : Analitzar els impactes generats pel turisme.
  • CE24 : Analitzar i utilitzar les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC) en els diferents àmbits del sector turístic.
  • CE3 : Comprendre el caràcter dinàmic i evolutiu del turisme i de la nova societat de l'oci.
  • CE4 : Conèixer les principals estructures politicoadministratives turístiques.
  • CE5 : Convertir un problema empíric en un objecte d'investigació i elaborar conclusions.
  • CE7 : Reconèixer els principals agents turístics.
  • CE8 : Avaluar els potencials turístics i l'anàlisi prospectiva de la seua explotació.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Cercar, recopilar i utilitzar informació econòmica per a l'anàlisi del sector i extraure'n conclusions.
  • Valorar la dimensió econòmica del turisme a diferents escales i d'analitzar la interrelació entre aquestes.
  • Utilitzar les variables que determinen l'oferta de serveis turístics i l'organització dels mercats turístics.
  • Identificar la demanda, l'evolució i les principals característiques econòmiques dels mercats turístics.
  • Analitzar els mercats turístics i els canvis produïts per variacions en les variables que n'afecten la demanda o l'oferta.
  • Analitzar les principals variables que afecten la competitivitat de les destinacions turístiques i el paper que exerceixen el sector públic i les inversions en el turisme.
  • Valorar el potencial de desenvolupament econòmic del creixement turístic i ser capaç de relacionar desenvolupament econòmic i sostenibilitat.
  • Identificar l'estructura del mercat turístic espanyol, els desafiaments, els reptes, les oportunitats i el paper que exerceix en l'estructura econòmica nacional.
  • Usar amb habilitat les TIC per a trobar informació sobre el sector turístic.
  • Expressar opinions raonades, exposar idees, consensuar i debatre.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17

 Buscar, recopilar, manejar y extraer conclusiones de la información económica para el análisis del sector (CE5)
b) Valorar la dimensión económica del turismo a diferentes escalas y de analizar la interrelación entre ellas (CE2 y CE3)
c) Manejar las variables que determinan la oferta de servicios turísticos y la organización de los mercados turísticos (CE2)
d) Identificar la demanda de los mercados turísticos, su evolución y principales características económicas (CE2)
e) Analizar los mercados turísticos y los cambios producidos por variaciones en las variables que afectan a su demanda y/u oferta. (CE2 y CE3)
f) Analizar las principales variables que afectan a la competitividad de los destinos turísticos y el papel que desempeña el sector público y las inversiones en turismo (CE2 y CE8)
g) Valorar el potencial de desarrollo económico del crecimiento turístico y también ser capaz de relacionar desarrollo económico y sostenibilidad (CE2, CE8)
h) Identificar la estructura del mercado turístico español, sus desafíos, retos y oportunidades y el papel que desempeña en la estructura económica nacional (CE23)
i) Manejar con habilidad las TIC para encontrar información sobre el sector turístico (CE24 y CGUA2)
 j) Expresar opiniones razonadas, exponer ideas, consensuar y debatir. (CGUA3)

 

 

;

Dades generals

Codi: 23522
Professor/a responsable:
LILLO BAÑULS, ADELAIDA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,60
Crèdits pràctics: 0,80
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ANÀLISI ECONÒMICA APLICADA
    Àrea: ECONOMIA APLICADA
    Crèdits teòrics: 1,6
    Crèdits pràctics: 0,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix