Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2016-17

Esta asignatura trabaja el nivel B1 de la lengua inglesa (según el Marco Europeo de Referencia). Sus contenidos se enmarcan dentro del contexto de la comunicación oral y escrita en publicidad y relaciones públicas.

La asignatura proporciona un conocimiento del contexto, las funciones y las actividades en el ámbito de la publicidad y las relaciones públicas, desde una perspectiva internacional y utilizando el inglés como lengua franca de comunicación oral y escrita. El alumno se familiariza con el vocabulario y las destrezas que pueda llegar a necesitar en situaciones propias de su futuro ámbito laboral como por ejemplo son: el marketing, la publicidad, la creación de anuncios tanto en el medio escrito como audiovisual, las diferencias culturales en comunicación intercultural, etc.

Se trata de una asignatura optativa que trabaja competencias transversales a otras asignaturas más específicas del Grado de Publicidad y Relaciones Públicas y ayuda al alumnado a perfeccionar y a adquirir el nivel de inglés necesario para titularse. 

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

UA Basic Transversal Competences

  • CGUA1 : Understand and express oneself in a foreign language in the discipline concerned.

 

General Competences:>>Instrumental

  • CG2 : Capacity to put theoretical knowledge into practice.
  • CG5 : Understand a second language.

 

Specific Competences:>>Knowledge (theoretical)

  • CES31 : Understand the state of the world and its cultural manifestations, as well as their evolution, seeking the reflection of its basic paradigms (political, economic and cultural) in advertising and public relations.

 

Specific Competences:>>Professional (practical)

  • CE15 : Ability to recognise and use basic professional terminology.
  • CE40 : Capacity to communicate fluently and richly in a professional context (orally and in writing).
  • CE48 : Capacity to interpret the cultural implications and effects of advertising communication and public relations.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2016-17

No data

 

 

;

General

Code: 22535
Lecturer responsible:
PACHECO BALDO, ROSA MARIA
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 0,90
Practical credits: 1,50
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: ENGLISH STUDIES
    Area: ENGLISH STUDIES
    Theoretical credits: 0,9
    Practical credits: 1,5
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught