Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2016-17

La asignatura “Sistemas y Procesos en Publicidad y en Relaciones Públicas” trata de profundizar en el funcionamiento y relaciones entre los diferentes agentes que operan en la actividad publicitaria y de relaciones públicas. Es decir, pretende realizar una descripción, análisis e investigación de las interrelaciones y procesos existentes entre: anunciantes, agencias de publicidad, agencias de relaciones públicas, instituciones, centrales de medios, medios de comunicación y receptores

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
  • CGUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua catalana o llengua castellana) en l'àmbit de la seua disciplina.

 

Competències generals:>>Instrumentals

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG2 : Capacitat de posar en pràctica coneixements.

 

Competències generals:>>Interpersonals

  • CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.
  • CG14 : Habilitats crítiques i autocrítiques.

 

Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)

  • CES12 : Estudi del departament de comunicació dins de les empreses i institucions i de les habilitats i tècniques necessàries per a la seua adreça.Estudi del departament de comunicació dins de les empreses i institucions i de les habilitats i tècniques necessàries per a la seua adreça.
  • CES5 : Estudi i anàlisi de la naturalesa i interrelacions entre els subjectes de la comunicació persuasiva (comercial i institucional): empreses, institucions, agències de publicitat i de relacions públiques, mitjans, suports i públics.

 

Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)

  • CE10 : Capacitat per a la gestió econòmica i pressupostària en els diferents àmbits de l'activitat comunicativa.
  • CE17 : Habilitat per a adaptar-se als objectius organitzacionals.
  • CE6 : Capacitat d'anàlisi i investigació relativa als processos i estructures de la comunicació publicitària i de les relacions públiques.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer i usar adequadament els recursos que possibiliten les noves tecnologies de la informació i la informació.
  • Utilitzar adequadament les normes ortogràfiques i gramaticals en el llenguatge oral i escrit.
  • Comprendre, raonar i sintetitzar continguts de diversos àmbits de coneixement.
  • Emprendre accions i prendre decisions a partir dels coneixements teòrics adquirits.
  • Adquirir i implementar estratègies de col·laboració i habilitats que afavorisquen el treball cooperatiu i reconèixer les aportacions d'altres àmbits del saber com a factor enriquidor de l'exercici professional.
  • Emetre judicis i posicionar-se críticament davant les diverses situacions vitals i professionals, sense ometre la consideració crítica sobre les accions i opinions d'un mateix.
  • Conèixer i ser capaç d'aplicar el concepte de sistema i la teoria general de sistemes a l'activitat publicitària.
  • Distingir entre estructura, conjuntura i procés en l'àmbit de l'activitat publicitària.
  • Comprendre les relacions entre els subjectes de l'activitat publicitària i els processos operatius derivats de la interacció de tots.
  • Desenvolupar el pensament analític, sintètic i relacional aplicat al procés de treball de l'activitat publicitària i de relacions públiques.
  • Identificar i comprendre els processos operatius de cadascun dels subjectes de l'activitat publicitària.
  • Comprendre l'estructura organitzativa i l'operativa del departament de comunicació d'una empresa o institució.
  • Conèixer el funcionament intern del departament de comunicació d'una empresa anunciant o institució, les funcions i els processos de treball.
  • Conèixer la manera d'interactuar del departament de comunicació d'una empresa o institució amb la resta d'agents del procés publicitari: agències de publicitat, agències de mitjans, agències de relacions públiques, amb els mitjans i suports, etc.
  • Saber gestionar el departament de comunicació de l'anunciant quant a processos de treball interns (amb la resta de departaments) i saber dissenyar i implementar el pla de màrqueting o comunicació de l'empresa o institució.
  • Reconèixer les estructures internes i les funcions dels diversos agents que intervenen en el procés publicitari.
  • Identificar els processos operatius interns de cadascun dels subjectes publicitaris.
  • Saber reconèixer els models teòrics vistos en l'assignatura en un entorn real, identificar-los i ser capaç d'analitzar-los.
  • Identificar els processos de l'activitat publicitària en un entorn real i ser capaç d'elaborar propostes de millora i d'assumir una participació activa en aquests.
  • Ser capaç d'analitzar críticament les estructures i els processos operatius dels agents de l'activitat publicitària i de relacions públiques.
  • Distingir entre objectius generals de l'empresa, objectius de mercat o màrqueting i objectius de comunicació.
  • Saber elaborar i formular correctament els objectius de comunicació d'una empresa o institució en funció dels productes, els serveis i les necessitats en el mercat de referència.
  • Demostrar capacitat suficient per a integrar les variables del màrqueting en el procés de planificació de la comunicació publicitària i de relacions públiques.
  • Conèixer el contingut, l'estructura, els objectius i la finalitat d'un pla de comunicació d'una empresa o institució.
  • Saber elaborar un pla de comunicació adaptat a una empresa o institució en funció dels productes, serveis, necessitats i objectius.
  • Coneixement per a gestionar el pla de comunicació, la implementació i els processos necessaris per a la correcta implantació.
  • Conèixer la implicació de cadascun dels agents del procés de comunicació comercial en el desenvolupament del pla de comunicació de l'anunciant, tant si és una empresa o una institució.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17

Objetivos que figuran en la ficha de la asignatura:
-Conocer y usar adecuadamente los recursos que posibiliten las nuevas tecnologías de la información y la información.
-Comprender, razonar y sintetizar contenidos de diversos ámbitos de conocimiento.
-Conocer y ser capaz de aplicar el concepto de sistema y la Teoría General de Sistemas a la actividad publicitaria.
-Comprender las relaciones entre los diferentes sujetos de la actividad publicitaria y los procesos operativos derivados de la interacción de todos ellos.
-Identificar y comprender los procesos operativos que se dan en el seno de cada uno de los sujetos de la actividad publicitaria.
-Comprender la estructura organizativa y la operativa del departamento de comunicación de una empresa/institución.
-Conocer el funcionamiento interno del departamento de comunicación de una empresa anunciante o institución, sus funciones y procesos de trabajo.
-Reconocer las estructuras internas y las diferentes funciones de los distintos agentes que intervienen en el proceso publicitario.
-Identificar los diferentes procesos operativos internos de cada uno de los sujetos publicitarios.
-Ser capaz de analizar críticamente las estructuras y los procesos operativos de los distintos agentes de la actividad publicitaria y de relaciones públicas.
-Distinguir entre objetivos generales de la empresa, objetivos de mercado o marketing y objetivos de comunicación.
-Utilizar adecuadamente las normas ortográficas y gramaticales en el leguaje oral y escrito.
-Emprender acciones y tomar decisiones a partir de los conocimientos teóricos adquiridos.
-Distinguir entre estructura, coyuntura y proceso en el ámbito de la actividad publicitaria.
-Conocer la forma de interactuar del departamento de comunicación de una empresa o institución con el resto de agentes del proceso publicitario: agencias de publicidad, agencias de medios, agencias de relaciones públicas, con los medios y soportes, etc.
-Saber gestionar el departamento de comunicación del anunciante en lo relativo a procesos de trabajo internos (con el resto de departamentos) y saber diseñar e implementar el plan de marketing o comunicación de la empresa/institución.
-Saber reconocer los distintos modelos teóricos vistos en la asignatura, en un entorno real, identificarlos y ser capaz de analizarlos.
-Saber elaborar y formular correctamente los objetivos de comunicación de una empresa o institución en función de sus productos, servicios y necesidades en el mercado de referencia.
-Demostrar la capacidad suficiente para integrar las diferentes variables del marketing en el proceso de planificación de la comunicación publicitaria y de relaciones públicas.
-Saber elaborar un plan de comunicación adaptado a una empresa o institución en función de sus productos, servicios, necesidades y objetivos.
-Conocer la implicación de cada uno de los agentes del proceso de comunicación comercial en el desarrollo del plan de comunicación del anunciante, ya sea ésta empresa o institución.

 

 

;

Dades generals

Codi: 22532
Professor/a responsable:
MONSERRAT GAUCHI, JUAN MIGUEL
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,50
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
    Crèdits teòrics: 1,5
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix