Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2017-18

La Teoría de Juegos se ha revelado como un instrumento esencial en el análisis económico moderno. En este sentido, desde un enfoque no cooperativo es útil para el diseño de mecanismos y, en consecuencia, para analizar las posibles consecuencias de diversas políticas económicas. De forma similar, el análisis del comportamiento de los agentes económicos en contextos no-competitivos, tiene un acomodo más realista desde la Teoría de Juegos.

En un contexto cooperativo, la Teoría de Juegos contribuye al análisis de diversas formas de asignar socialmente aceptadas. En esta línea, nociones de estabilidad en los acuerdos permiten evaluar la conveniencia de adoptar ciertos mecanismos de asignación y desechar el empleo de otros sistemas alternativos. De forma similar, valores asociados a una concepción cooperativa de los juegos, contribuyen a estimar el poder asociado a diversas coaliciones, permitiendo anticipar qué colaboraciones son esperables estre diversos agentes.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG3 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
  • CG5 : Capacitat per a la presa de decisions aplicant els coneixements a la pràctica.
  • CG8 : Analitzar els problemes amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG9 : Capacitat de síntesi.

 

Competències generals de la UA (CGUA)

  • CGUA1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglès.
  • CGUA3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Contribuir a la bona gestió de l'assignació de recursos tant en l'àmbit privat com en el públic.
  • CE10 : Tenir la capacitat per a aplicar el coneixement i les aptituds adquirides en la solució de problemes econòmics teòrics i aplicats.
  • CE11 : Habilitats analítiques per al desenvolupament de marcs teòrics que simplifiquen l'estudi de l'economia real i capacitat per a establir els nivells d'abstracció adients per a l'estudi de les diverses qüestions econòmiques.
  • CE12 : Ser capaç d'utilitzar les eines adequades per a analitzar, diagnosticar i solucionar qüestions i problemes de caràcter econòmic.
  • CE2 : Identificar i anticipar problemes econòmics rellevants en relació amb l'assignació de recursos en general, tant en l'àmbit privat com en el públic.
  • CE3 : Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica.
  • CE4 : Avaluar conseqüències de diferents alternatives d'acció i seleccionar les millors atenent els objectius.
  • CE9 : Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals sobre com funciona l'economia.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

- Entendre el pensament estratègic.

- Aprendre a trobar formes de cooperar amb els altres, encara que els altres tinguen una motivació purament egoista.

- Entendre els problemes derivats de l'asimetria d'informació entre els diferents participants en els mercats.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18

Entre los objetivos específicos destacamos:

  • Entender los fundamentos del comportamiento estratégico;
  • Analizar la compatibilización de las decisiones individuales, en un marco estratégico;
  • Conocer elementos básicos relacionados con el diseño de mecanismos;
  • Conocer soluciones para problemas asignativos específicos;
  • Aprender a conectar conceptos de solución hedonistas con otros asociados a decisiones colectivas (cooperativos).

 

 

;

Dades generals

Codi: 35029
Professor/a responsable:
ALCALDE PEREZ, JOSE
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,50
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Àrea: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Crèdits teòrics: 1,5
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix