Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2016-17

Con esta asignatura se pretende que el alumno adquiera unos conocimientos de Química Orgánica generales necesarios para su adecuada formación como químico. Se realizará un examen general de la Química Orgánica siguiendo un orden lógico por grupos funcionales. En relación con las distintas funciones, y a medida que se progresa en su estudio, se introducen conceptos y se establecen las diferencias entre los distintos tipos de reacciones, como adiciones, sustituciones, eliminaciones, oxidaciones y reducciones. De esta forma, el alumno irá relacionando las reacciones que posean características comunes, construyendo así un esquema que englobe y simplifique los procesos, agrupándolos según su tipo. El alumno deberá conocer los grupos funcionales en moléculas orgánicas, su nomenclatura, las reacciones en las que participan y los mecanismos a través de los cuales transcurren. Además, deberá demostrar su capacidad de aplicar los conceptos, principios y teorías en los que se basa la Química Orgánica para resolver problemas y para interpretar, generar y evaluar de manera adecuada hechos experimentales. En esta asignatura el alumno debe adquirir las habilidades necesarias para realizar experimentos de síntesis y purificación de compuestos orgánicos, prestando atención al empleo y manipulación de manera segura de los reactivos y aparatos en el laboratorio. Por último, se pretende que el alumno sea también capaz de estudiar y planificar sus actividades de cara al aprendizaje de manera individual y en grupo, haciendo uso de la bibliografía a su alcance.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències genèriques de grau

  • CG1 : Desenvolupar la capacitat d'anàlisi, síntesi i raonament crític.
  • CG8 : Adquirir una preocupació permanent per la qualitat i el medi ambient i la prevenció de riscos laborals.

 

Competències específiques:>>de coneixement

  • CE1 : Adquirir els fonaments de la terminologia química, nomenclatura, convenis i unitats.
  • CE10 : Deduir les propietats dels compostos orgànics, inorgànics i organometàl·lics.
  • CE4 : Conèixer els tipus principals de reacció química i les seues principals característiques associades.
  • CE7 : Conèixer les lleis de la cinètica del canvi químic i les seues aplicacions, incloent-hi la catàlisi i els mecanismes de reacció.
  • CE8 : Estudiar els elements químics i els seus compostos, la seua distribució en la natura, obtenció, estructura, reactivitat i aplicacions.
  • CE9 : Reconèixer la naturalesa i comportament dels grups funcionals en molècules orgàniques. Conèixer les principals rutes de síntesis en química orgànica.

 

Competències específiques:>>d'habilitat

  • CE24 : Demostrar el coneixement i comprensió dels fets essencials, conceptes, principis i teories relacionades amb les àrees de la química
  • CE25 : Resoldre problemes qualitatius i quantitatius segons models desenvolupats prèviament.
  • CE26 : Reconèixer i analitzar nous problemes i planejar estratègies per a solucionar-los.
  • CE27 : Interpretar, avaluar i sintetitzar dades i informació química.
  • CE28 : Reconèixer i implementar bones pràctiques científiques de mesurament i experimentació.
  • CE30 : Utilitzar amb seguretat reactius, instruments i dispositius d'aplicació en química.
  • CE31 : Dur a terme procediments estàndards de laboratoris implicats en treballs analítics i sintètics, en relació amb sistemes orgànics i inorgànics.
  • CE32 : Utilitzar instrumentació química estàndard per a identificació, quantificació, separació i determinació estructural.
  • CE33 : Monitoritzar mitjançant l'observació i mesura de les propietats químiques, successos o canvis, recopilant la informació adequada.
  • CE35 : Interpretar les dades procedents d'observacions i mesures en el laboratori.
  • CE37 : Valorar els riscos en l'ús de substàncies químiques i procediments de laboratori, així com gestionar adequadament els residus que es generen.
  • CE38 : Utilitzar correctament els mètodes inductiu i deductiu en l'àmbit de la química.
  • CE39 : Reconèixer i valorar els processos químics en la vida diària.
  • CE40 : Relacionar la química amb altres disciplines.

 

Competències genèriques de la UA

  • CGUA2 : Expressar-se correctament, tant de manera oral com per escrit, en qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer els grups funcionals en molècules orgàniques, la nomenclatura, les reaccions en què participen i els mecanismes a través dels quals transcorren.
  • Demostrar la capacitat d'aplicar els conceptes, els principis i les teories en què es basa la química orgànica per a resoldre problemes i per a interpretar, generar i avaluar adequadament fets experimentals.
  • Fer experiments de síntesi i purificació de compostos orgànics, atenent especialment a la manipulació i l'ús segur dels reactius i aparells al laboratori.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17

 

Conocer los grupos funcionales en moléculas orgánicas, su nomenclatura, las reacciones en las que participan y los mecanismos a través de los cuales transcurren.
Demostrar la capacidad de aplicar los conceptos, principios y teorías en los que se basa la Química Orgánica para resolver problemas y para interpretar, generar y evaluar de manera adecuada hechos experimentales.
Realizar experimentos de síntesis y purificación de compuestos orgánicos, prestando atención al empleo y manipulación de manera segura de los reactivos y aparatos en el laboratorio.

 

 

 

;

Dades generals

Codi: 26020
Professor/a responsable:
GUILLENA TOWNLEY, GABRIELA
Crèdits ECTS: 9,00
Crèdits teòrics: 2,40
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 5,40

Departaments amb docència

  • Dep.: QUÍMICA ORGÀNICA
    Àrea: QUÍMICA ORGÀNICA
    Crèdits teòrics: 2,4
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix