Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2016-17

Esta asignatura pertenece a la materia de Física que se dicta en el primer año del módulo básico. Tiene como objetivo general promover el desarrollo de la capacidad de análisis y el pensamiento crítico de los alumnos y pone énfasis en la resolución práctica de problemas. Da continuidad a la asignatura de Física I del primer semestre y guarda estrecha relación con todas las asignaturas del módulo básico en el primer curso: matemáticas, química, biología, geología. Se nutre de las matemáticas para desarrollar mejor sus contenidos y brinda el marco necesario para que el alumno pueda comprender mejor los fenómenos estudiados en química, biología o geología. También sirve cómo base para los laboratorios de las demás asignaturas y para la asignatura de ciencias de materiales del 4º año.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències genèriques de grau

  • CG1 : Desenvolupar la capacitat d'anàlisi, síntesi i raonament crític.
  • CG3 : Resoldre problemes de forma efectiva.

 

Competències específiques:>>de coneixement

  • CE21 : Conèixer i aplicar els conceptes fonamentals de la física.

 

Competències específiques:>>d'habilitat

  • CE25 : Resoldre problemes qualitatius i quantitatius segons models desenvolupats prèviament.
  • CE26 : Reconèixer i analitzar nous problemes i planejar estratègies per a solucionar-los.
  • CE28 : Reconèixer i implementar bones pràctiques científiques de mesurament i experimentació.
  • CE35 : Interpretar les dades procedents d'observacions i mesures en el laboratori.
  • CE36 : Elaborar, presentar i defensar informes científics tant per escrit com oralment davant d'una audiència.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer i aplicar les lleis fonamentals de l'electromagnetisme.
  • Comprendre i aplicar els principis de l'òptica.
  • Plantejar i resoldre problemes d'electromagnetisme.
  • Plantejar i resoldre problemes senzills amb circuits RCL.
  • Plantejar i resoldre problemes senzills d'òptica.
  • Adquirir seguretat en la modelització i resolució de models físics senzills.
  • Realitzar i comprendre experiments senzills d'electricitat i òptica al laboratori.
  • Adquirir la capacitat de redactar un informe d'un treball realitzat al laboratori.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17

Grado de Química

 

Conocer y aplicar las leyes fundamentales del electromagnetismo. CE21

Comprender y aplicar los principios de la óptica. CE21

Plantear y resolver problemas de electromagnetismo. CE25, CE26

Plantear y resolver problemas sencillos con circuitos RCL. CE25, CE26

Plantear y resolver problemas sencillos de óptica. CE25, CE26

Adquirir seguridad en la modelización y resolución de modelos físicos sencillos. CE26

Realizar y comprender experimentos sencillos de electricidad y óptica en el laboratorio. CE28, CE35

Adquirir la capacidad de redactar un informe de un trabajo realizado en el laboratorio. CE36

 

Grado de Geología

 

Conocer y aplicar las leyes fundamentales del electromagnetismo.

Comprender y aplicar los principios de la óptica.

Plantear y resolver problemas de electromagnetismo.

Plantear y resolver problemas sencillos con circuitos RCL.

Plantear y resolver problemas sencillos de óptica.

Adquirir seguridad en la modelización y resolución de modelos físicos sencillos.

Realizar y comprender experimentos sencillos de electricidad y óptica en el laboratorio.

Adquirir la capacidad de redactar un informe de un trabajo realizado en el laboratorio.

 

 

;

Dades generals

Codi: 26016
Professor/a responsable:
VILLALVILLA SORIA, JOSE MOISES
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FÍSICA APLICADA
    Àrea: FÍSICA APLICADA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
  • Dep.: FÍSICA APLICADA
    Àrea: FÍSICA DE LA MATÈRIA CONDENSADA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix