Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2011-12
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
Context de l'assignatura per al curs 2011-12
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
GRAU EN FILOLOGIA CATALANA
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Capacitat de dominar les teories, perspectives i conceptualitzacions clau per a la construcció del marc teòric de les disciplines lingüístiques i literàries aplicades a la llengua i a la literatura catalanes com a expert en la matèria i en els diferents perfils professionals.
- CG2 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-lo amb la funció de l'individu en la societat.
- CG3 : Capacitat de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
- CG7 : Compromís social con la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.
Competències generals de la UA (CGUA)
- CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
- CGUA3 : Ser capaç d'una comunicació efectiva i un coneixement lingüístic en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua castellana o llengua catalana) en l'àmbit de la seua disciplina.
Competències específiques (CE)
- CE10 : Capacitat per a utilitzar els recursos i els materials pertinents per a l'autoaprenentatge (bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, obres terminològiques, tutories, noves tecnologies) i transmetre la informació en llengua catalana.
- CE11 : Ser capaç de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi; formular hipòtesis+B1782 de treball, demostrar-les amb arguments i arribar a conclusions, així com també reconèixer i aplicar la coherència textual (estructura del text, distribució de les idees, progressió de la informació, utilització de paraules clau), de manera que es desenvolupe explicativament i argumentativament qualsevol contingut relacionat amb la llengua i la literatura catalana, i poder així aconseguir el paper de coneixedor, transmissor i assessor dels coneixements adquirits.
- CE12 : Capacitat per a comprendre, valorar i aprofitar el plurilingüisme amb una actitud favorable al procés de normalització del català, per a participar de la diversitat cultural i lingüística, així com també potenciar-l+B1729o per a un millor desenvolupament social de la llengua.
GRAU EN ESPANYOL: LLENGUA I LITERATURES
Competències genèriques de grau
- CG1 : Ser capaç de dominar les teories, perspectives i conceptualitzacions clau per a la construcció del marc teòric de les disciplines lingüístiques i literàries aplicades a la llengua espanyola i a la seua literatura com a expert en aquesta matèria i en els diferents perfils professionals.
- CG2 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-ho amb la funció de l'individu en la societat.
- CG3 : Ser capaç de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
Competències genèriques de la UA
- CUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
- CUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament de manera oral i per escrit en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.
Competències específiques (CE):>>conceptuals
- CC5 : Capacitat per a comunicar en la llengua de l'especialitat (espanyol) i en una segona llengua en situacions orals i escrites per a fer viable la comunicació fluida en els mitjans professionals i acadèmics en els quals l'alumne exercirà la seua activitat en el futur.
Competències específiques (CE):>>procedimentals
- CP18 : Ser capaç d'utilitzar el model estàndard de la llengua espanyola, així com els mecanismes de creació i innovació lèxica com a membre actiu d'una societat en constant evolució, per a adequar la llengua espanyola a les necessitats comunicatives dels seus parlants.
- CP20 : Capacitat per a utilitzar els recursos i materials pertinents (repertoris bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, edicions crítiques, traduccions i TIC) com un aprendiente autònom capaç de controlar el propi procés d'aprenentatge i de progressar-hi de manera independent.
Competències específiques (CE):>>actitudinals
- CA22 : Ser capaç de valorar i aprofitar el plurilingüisme i la multiculturalitat com a agent social partícip en la construcció d'una societat plural i tolerant a partir de la pròpia configuració multicultural del món hispànic.
- CA23 : Ser capaç de mostrar una actitud crítica i autocrítica en el procés d'aprenentatge.
- CA24 : Capacitat per a mostrar compromís social amb la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Conceptuals
- Conèixer les diverses propostes de discriminació disciplinàries, que s'han fet en l'àmbit de la pragmàtica, des dels punts de vista objectual, subjectual, interdisciplinària i intradisciplinar.
- Reconèixer l'objecte d'estudi de la pragmàtica, diferenciant les nocions de situació, esdeveniment i acte de parla.
- Valorar críticament les diverses propostes teòriques que s'han fet al llarg de la història en l'àmbit de la pragmàtica.
- Entendre la proposta metodològica d'organització temàtica del curs i diferenciar-ne les diferents vies, postures i perspectives d'apropament objectual.
- Aprehendre la importància del context de l'acció en la interpretació dels enunciats, coneixent la teoria dels actes de parla, les principals taxonomies i els elements fonamentals per a fer-ne l'anàlisi.
- Comprendre els fonaments teòrics de la psicopragmática i la teoria de la rellevància, familiaritzant-se amb els aspectes fonamentals del principi de cooperació, les màximes conversacionals, les implicatures i les pressuposicions.
- Entendre els pressupòsits bàsics de l'anàlisi del discurs, aplicant les nocions d'adequació, coherència i cohesió, tècniques retòriques, connectors i marcadors discursius, etc.
- Valorar la importància de l'etnografia de la comunicació i l'etnometodologia en l'àmbit de la pragmàtica, a més de conèixer les teories de l'interaccionalisme simbòlic i les diverses propostes d'anàlisi conversacional.
Procedimentals
- Preparar-se per a analitzar dades lingüístiques produïdes per parlants reals en contextos reals.
- Estar capacitat per a traure profit d'aquests coneixements a l'hora de reflexionar sobre l'estructura de les llengües humanes, els usos lingüístics i les diferències entre les llengües.
- Saber analitzar un text des del punt de vista de les seues característiques discursives.
- Saber establir el tipus d'acte de parla en diferents usos lingüístics.
- Aprendre el funcionament de les màximes conversacionals de Grice.
- Saber distingir els tipus de significat inferit.
- Aprendre les claus de les propostes derivades de la concepció griceana.
- Saber analitzar els diversos tipus de conversa.
Actitudinals
- Demostrar la capacitat d'aplicar els coneixements lingüístics adquirits a la pràctica interlingüïstica.
- Transmetre els coneixements lingüístics adquirits en forma oral i escrita.
- Demostrar la capacitat de diàleg i debat constructiu amb els companys de classe.
- Integrar els coneixements lingüístics adquirits en una perspectiva interdisciplinària.
- Mostrar-se favorable a localitzar, fer servir i aprofitar la informació continguda en diverses fonts de referència.
- Participar de manera activa en el desenvolupament de l'assignatura, defensant amb arguments els plantejaments personals i acceptant els aliens.
- Aplicar determinades pautes d'actuació a situacions noves.
- Avaluar críticament el desenvolupament de l'assignatura i el procés de l'aprenentatge.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
Sense dades
;