Ficha asignatura

Universidad de Alicante. Página principal
Ficha de la asignatura: LLENGUA ANGLESA I
Saltar idiomas
Castellano | Valencià | English
Saltar iconos
  • PDF
  • Imprimir
  • Inicio
Saltar cabecera
Universidad de Alicante. Página principal
Ficha de la asignatura

31011 - LLENGUA ANGLESA I (2011-12)

Codi31011
Crdts. ECTS.6


Departaments i àrees
DepartamentsÀreaDept. respon.Respon. acta
FILOLOGIA ANGLESAFILOLOGIA ANGLESA


Estudis en què s'imparteix
GRAU EN ESTUDIS ANGLESOS


Context de l'assignatura (2011-12)

 


Teoría y práctica del inglés enfocadas a la obtención del nivel B1 (MCERF).


 



Professor/a responsable
BELL . , DAVID BENJAMIN


Professorat (2011-12)
Grup Professor
TEORÍA DE 310111BELL ., DAVID BENJAMIN
PROFESOR/A ASOCIADO/A LOU
 2BELL ., DAVID BENJAMIN
PROFESOR/A ASOCIADO/A LOU
PRÁCTICAS CON ORDENADOR DE 310111CALDUCH MANSILLA, JUAN IGNACIO
 2CALDUCH MANSILLA, JUAN IGNACIO
 3BELL ., DAVID BENJAMIN
PROFESOR/A ASOCIADO/A LOU
PRÁCTICAS DE PROBLEMAS DE 310111BELL ., DAVID BENJAMIN
PROFESOR/A ASOCIADO/A LOU
 2CALDUCH MANSILLA, JUAN IGNACIO


Matriculats (2011-12)
Grup (*)Nombre
1: TEORIA DE 31011 72
2: TEORIA DE 31011 59
TOTAL 131


Grups de matrícula (2011-12)
Grup (*)SemestreTornIdiomaDistribució
1  (PRÀCTIQUES AMB ORDINADOR DE 31011) 1er. M CAS des de NIF - fins a NIF -
1  (PRÀCTIQUES DE PROBLEMES DE 31011) 1er. M CAS des de NIF - fins a NIF -
1  (TEORIA DE 31011) 1er. M ANG des de NIF A fins a NIF M
2  (PRÀCTIQUES AMB ORDINADOR DE 31011) 1er. M CAS des de NIF - fins a NIF -
2  (PRÀCTIQUES DE PROBLEMES DE 31011) 1er. M CAS des de NIF - fins a NIF -
2  (TEORIA DE 31011) 1er. M ANG des de NIF N fins a NIF Z
3  (PRÀCTIQUES AMB ORDINADOR DE 31011) 1er. M CAS des de NIF - fins a NIF -
(*) 1:1 - CAS
(*) 2:2 - CAS
(*) 1:1 - CAS
(*) 2:2 - CAS
(*) 3:3 - CAS
(*) 1:1 - ANG
(*) 2:2 - ANG


Consulta gràfica d'horari
   Més informacióFeu clic ací


Horari (2011-12)
ModeGrup (*)Data d'iniciData de finalitzacióDiaHora d'iniciHora de finalitzacióAula 
CLASSE TEÒRICA 1 19/09/2011 12/01/2012 L 09:00 10:00 FI/2-10M 
  2 19/09/2011 12/01/2012 L 12:00 13:00 FI/1-01G 
PRÀCTIQUES AMB ORDINADOR 1 19/09/2011 12/01/2012 L 08:00 09:00 GE/1-06I 
  2 19/09/2011 12/01/2012 L 13:00 14:00 ES/INF1 
  3 19/09/2011 20/11/2011 L 13:00 14:00 FI/2-09P 
  3 21/11/2011 12/01/2012 L 13:00 14:00 FI/2-08P 
PRÀCTIQUES DE PROBLEMES 1 19/09/2011 12/01/2012 X 10:00 12:00 FI/2-10M 
  2 19/09/2011 12/01/2012 X 10:00 12:00 FI/3-11M 
(*) CLASE TEÓRICA
 1: 1 - ANG
 2: 2 - ANG
(*) PRÁCTICAS DE PROBLEMAS
 1: 1 -
 2: 2 -
(*) PRÁCTICAS CON ORDENADOR
 1: 1 -
 2: 2 -
 3: 3 -


Competències de l'assignatura

GRAU EN ESTUDIS ANGLESOS

Competències generals del títol (CG)
  • CG1: Capacitat d'anàlisi, síntesi i raonament crític.
  • CG4: Capacitat de treball i lideratge en equip.
  • CG6: Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-ho amb la funció de l'individu en la societat.
  • CG7: Coneixement teòric i pràctic i apreciació de la diversitat i la multiculturalitat en l'àmbit nacional o internacional.

Competències transversals bàsiques de la UA
  • UA2: Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.

Competències específiques (CE)
  • CE1: Ser capaç de dominar instrumental i teòricament la llengua anglesa.
  • CE5: Ser capaç d'aprendre i utilitzar de manera adequada la gramàtica de l'anglès.
  • CE22: Ser capaç de redactar textos de diferent tipus.
  • CE23: Ser capaç de traduir textos de tipus diferents.


Objetius formatius
  • Desenvolupar les competències comunicatives de l'alumne en el nivell B1.1 segons el marc comú europeu de referència (MCER) en llengua anglesa.
  • Consolidar els coneixements adquirits en l'ensenyament secundari.
  • Començar a  comprendre les idees principals quan el discurs és clar i normal i es tracten assumptes quotidians que tenen lloc en el treball, en l'escola, durant el temps d'oci, etc.
  • Utilitzar el Campus Virtual amb totes les seues utilitats bàsiques (materials, debats, enllaços, etc.) com a plataforma d'aprenentatge virtual.
  • Utilitzar processadors de textos i altres utilitats bàsiques d'ofimàtica en les tasques individuals o grupals assignades.
  • Saber utilitzar el laboratori d'idiomes per a millorar l'aprenentatge.
  • Reflexionar sobre el propi aprenentatge per a poder establir i reconèixer les debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats que s'hi presenten.
  • Treballar en parelles i individualment.
  • Col·laborar amb l'esforç per a aconseguir un resultat o finalitat comuna, siga un treball escrit, una presentació oral, un debat o una conversa.
  • Utilitzar la llengua anglesa com a instrument de comunicació.
  • Ser conscient de les diferències culturals entre la cultura nadiua i la dels països de parla anglesa.
  • Conèixer els costums diaris dels països de parla anglesa: horaris, àpats, TV, premsa, etc.
  • Conèixer les bases de la gramàtica anglesa.
  • Conèixer i començar a practicar les eines bàsiques d'anàlisi lingüística, com l'anàlisi sintàctica, les classes de paraules, etc.
  • Usar la traducció com a eina d'aprenentatge i de contrast entre llengües.
  • Començar a escriure textos senzills i ben enllaçats sobre temes coneguts o d'interès personal.
  • Expressar-se creativament en les presentacions i comunicacions orals.
  • Comprometre's a treballar per la igualtat entre homes i dones i valorar la múltiple conformació de la societat actual, amb una actitud de respecte cap als drets fonamentals de les persones.


Objectius de l'assignatura / competències (2011-12)

 

  1. Desarrollar las competencias comunicativas del alumno en el nivel B1 según el marco común europeo de referencia (MCER) en lengua inglesa.

  2. Empezar a comprender las ideas principales cuando el discurso es claro y normal y se tratan asuntos cotidianos que tienen lugar en el trabajo, en la escuela, durante el tiempo de ocio, etc.
  3. Reflexionar sobre el propio aprendizaje para poder establecer y reconocer las debilidades, amenazas, fortalezas y oportunidades que se presentan.
  4. Conocer las bases de la gramática inglesa.
  5. Utilizar la lengua inglesa como instrumento de comunicación.
  6. Desarrollar habilidades profesionales en lengua inglesa: presentación de una idea, técnicas de debate, desarrollo de un argumento, etc.
  7. Empezar a participar espontáneamente en una conversación que trate temas cotidianos (por ejemplo, familia, aficiones, trabajo, viajes, etc.).
  8. Conocer y comenzar a practicar las herramientas básicas de análisis lingüístico, como el análisis sintáctico, las clases de palabras, etc.
  9. Empezar a desenvolverse en situaciones habituales en países de habla inglesa.
  10. Utilizar Campus Virtual con todas sus utilidades básicas (materiales, debates, enlaces, etc.) como plataforma de aprendizaje virtual. Utilizar procesadores de textos y otras utilidades básicas de ofimática en las tareas individuales o grupales asignadas.
  11. Saber utilizar el laboratorio de idiomas para mejorar el aprendizaje.
  12. Utilizar los conocimientos, materiales y recursos para poder aprender de manera autónoma
  13. Expresarse creativamente en las presentaciones y comunicaciones orales.
  14. Usar la traducción como herramienta de aprendizaje y de contraste entre lenguas.
  15. Colaborar con el esfuerzo para lograr un resultado o fin común, sea un trabajo escrito, una presentación oral, un debate o una conversación.
  16. Ser consciente de las diferencias culturales entre la cultura nativa y la de los países de habla inglesa.
  17. Comprometerse a trabajar por la igualdad entre hombres y mujeres y valorar la múltiple conformación de la sociedad actual, con una actitud de respeto hacia los derechos fundamentales de las personas.


Continguts. Breu descripció

Comprensió Oral: Instruccions, discursos breus amb vocabulari freqüent sobre temes d'interès personal en llengua estàndard encara que es requerisca, en molts casos, la repetició d'una paraula o frase. Compressió lectora: textos molt breus, senzills i quotidians, textos redactats en una llengua d'ús habitual, quotidià o relacionada amb el treball (cartes comercials simples, faxos, notes, cartells, etc.). Interacció oral: Intercanvis socials breus, en el que es comença a comprendre prou per a poder mantenir una conversa. Expressió oral: Descripcions o presentacions breus amb termes senzills sobre temes quotidians (la família i altres persones, les condicions de vida, l'origen educatiu i el treball). Expressió escrita: notes, missatges breus, cartes personals senzilles i narracions breus, així com petits assajos de caràcter argumentatiu. Llengua en ús: frases fetes, expressions idiomàtiques, preposicions, verbs amb partícula i formació de paraules. Gramàtica: el nom i el sintagma nominal, els noms comptables, incomptables i col·lectius, el nombre i el gènere i el cas possessiu. Vocabulari: general i quotidià (vida diària, oci, salut, viatges, menjar, compres, etc.). Aspectes sociolingüístics i culturals.



Continguts teòrics i pràctics (2011-12)

BLOQUE TEMÁTICO 1.- La gramática inglesa


TEMA 1. Sustantivos (I): su función y formación


TEMA 2. Sustantivos (II): contable y no contable


TEMA 3. Sustantivos (III): número y género


TEMA 4. Sustantivos (IV): posesivos


TEMA 5. Adjetivos: su función, formación y posición


TEMA 6. Determinantes (I): los artículos


TEMA 7. Determinantes (II): otros determinantes


TEMA 8. Pronombres: categorías y uso de los pronombres




BLOQUE TEMÁTICO 2.- El uso del inglés


 



  1. TEMA 1. El uso de las preposiciones inglesas

  2. TEMA 2. Construcciones verbales: infinitivos y gerundios

  3. TEMA 3. Frases idiomáticas


 


 



Tipus d'activitats (2011-12)
Activitat docentMetodologiaHores presencialsHores no presencials
CLASSE TEÒRICA150
PRÀCTIQUES DE PROBLEMES300
PRÀCTIQUES AMB ORDINADOR150
TOTAL600


Desenvolupament setmanal orientatiu de les activitats (2011-12)
SetmanaUnitatDescripció treball presencialHores presencialsDescripció treball no presencialHores no presencials
01Nouns I

Clases teóricas (1), Prácticas de problemas (2), Prácticas ordenador (1), Prácticas de laboratorio (1)

5

Trabajo individual (2,3); trabajo cooperativo (1,3) estudio y elaboración de materiales (1,3) Otras actividades (0,46)

5,46
02Nouns I

 

Clases teóricas (1), Prácticas de problemas (2), Prácticas ordenador (1)

 

4

 

Trabajo individual (2,3); trabajo cooperativo (1,3) estudio y elaboración de materiales (1,3) Otras actividades (0,46)

 

5,46
03Noun classes

 

Clases teóricas (1), Prácticas de problemas (2), Prácticas ordenador (1), Prácticas de laboratorio (1)

 

5

 

Trabajo individual (2,3); trabajo cooperativo (1,3) estudio y elaboración de materiales (1,3) Otras actividades (0,46)

 

5,46
04Noun classes

 

 

Clases teóricas (1), Prácticas de problemas (2), Prácticas ordenador (1)

 

 

4

 

Trabajo individual (2,3); trabajo cooperativo (1,3) estudio y elaboración de materiales (1,3) Otras actividades (0,46)

 

5,46
05Number and Gender

 

Clases teóricas (1), Prácticas de problemas (2), Prácticas ordenador (1), Prácticas de laboratorio (1)

 

5

 

Trabajo individual (2,3); trabajo cooperativo (1,3) estudio y elaboración de materiales (1,3) Otras actividades (0,46)

 

5,46
06Number and Gender

 

 

Clases teóricas (1), Prácticas de problemas (2), Prácticas ordenador (1)

 

 

4

 

Trabajo individual (2,3); trabajo cooperativo (1,3) estudio y elaboración de materiales (1,3) Otras actividades (0,46)

 

5,46
07Possessives

 

Clases teóricas (1), Prácticas de problemas (2), Prácticas ordenador (1), Prácticas de laboratorio (1)

 

5

 

Trabajo individual (2,3); trabajo cooperativo (1,3) estudio y elaboración de materiales (1,3) Otras actividades (0,46)

 

5,46
08Possessives

 

 

Clases teóricas (1), Prácticas de problemas (2), Prácticas ordenador (1)

 

 

4

 

Trabajo individual (2,3); trabajo cooperativo (1,3) estudio y elaboración de materiales (1,3) Otras actividades (0,46)

 

5,46
09Adjectives

 

Clases teóricas (1), Prácticas de problemas (2), Prácticas ordenador (1), Prácticas de laboratorio (1)

 

5

 

Trabajo individual (2,3); trabajo cooperativo (1,3) estudio y elaboración de materiales (1,3) Otras actividades (0,46)

 

5,46
10Adjective

 

 

Clases teóricas (1), Prácticas de problemas (2), Prácticas ordenador (1)

 

 

4

 

Trabajo individual (2,3); trabajo cooperativo (1,3) estudio y elaboración de materiales (1,3) Otras actividades (0,46)

 

5,46
11Determiner I

 

Clases teóricas (1), Prácticas de problemas (2), Prácticas ordenador (1), Prácticas de laboratorio (1)

 

5

 

Trabajo individual (2,3); trabajo cooperativo (1,3) estudio y elaboración de materiales (1,3) Otras actividades (0,46)

 

5,46
12Determiners 1

 

 

Clases teóricas (1), Prácticas de problemas (2), Prácticas ordenador (1)

 

 

4

 

Trabajo individual (2,3); trabajo cooperativo (1,3) estudio y elaboración de materiales (1,3) Otras actividades (0,46)

 

5,46
13Determiners II

 

Clases teóricas (1), Prácticas de problemas (2), Prácticas ordenador (1), Prácticas de laboratorio (1)

 

5

 

Trabajo individual (2,3); trabajo cooperativo (1,3) estudio y elaboración de materiales (1,3) Otras actividades (0,46)

 

5,46
14Determiners II

 

 

Clases teóricas (1), Prácticas de problemas (2), Prácticas ordenador (1)

 

 

4

 

Trabajo individual (2,3); trabajo cooperativo (1,3) estudio y elaboración de materiales (1,3) Otras actividades (0,46)

 

5,46
15Pronouns I

 

Clases teóricas (1), Prácticas de problemas (2), Prácticas ordenador (1), Prácticas de laboratorio (1)

 

5

 

Trabajo individual (2,3); trabajo cooperativo (1,3) estudio y elaboración de materiales (1,3) Otras actividades (0,46)

 

5,46
TOTAL68 81,9


Sistema general d'avaluació

Seran objecte d'avaluació tant els objectius i les competències comunes a les matèries del títol, com els específics de cada matèria o assignatura.

L'avaluació serà contínua i global, tindrà caràcter orientador i formatiu i haurà d'analitzar els processos d'aprenentatge individual i col·lectiu.

La qualificació, representació última del procés d'avaluació, haurà de ser reflex de l'aprenentatge individual, entès no solament com l'adquisició de coneixements, sinó com un procés.

La nota final serà la mitjana aritmètica de les qualificacions obtingudes en les diferents proves, i serà necessari ser qualificat en cadascuna d'aquestes proves. No es calcularà la mitjana amb qualificacions inferiors al 4,5 en alguna de les parts.

Instruments d'avaluació

Activitat

Qualificació

Competències avaluades

Participació en les activitats formatives presencials

10–20 %

UA1, UA2, CG2, CG7, CG8, CE2, CE4

Proves d'execució real

50 % (màx.)

UA1, UA2, CG2, CG3, CG4, CG6, CG7, CG8, CE2, CE4, CE10, CE25

Activitats acadèmicament dirigides

20–40 %

UA1, UA2, CG2, CG3, CG4, CG6, CG7, CG8, CE2, CE4, CE10, CE25



Instruments i criteris d'avaluació (2011-12)

 

  • Realización de todas las tareas

  • Nivel B1 (según criterios del MCERF)

TipusCriteriDescripcióPonderació
AVALUACIÓ CONTÍNUA

 

  • Asistencia a clase

  • Participación activa: Se valorarán la participación y la implicación durante las clases. También se valorarán la asistencia, la puntualidad y la preparación previa de materiales, así como las propuestas y respuestas lógicas y coherentes

 

Participación10
AVALUACIÓ CONTÍNUA

  • Resolución de ejercicios prácticos (15%)
  • Una entrevista oral (10%)
  • Presentaciones Oral en grupos (10%)
  • 8 horas de laboratorio + dossier (5%)
Trabajos40
EXAMEN FINAL

 

  1. Un examen parcial GG 1-4 (10%)
  2. Un examen final: GG 1-8; Use of English (40%)

 

Pruebas escritas y orales50
TOTAL100


Dates d'exàmens oficials (2011-12)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d'iniciHora de finalitzacióAules assignadesObservacions:
assignatures primer quadrimestre/semestrre 2 16/01/2012 12:00 15:00 FI/1-01G  -
assignatures primer quadrimestre/semestrre 1 16/01/2012 12:00 15:00 FI/1-03S 
FI/1-02M 
-
Període extraordinari Estudis de grau i Estudis en extinció (op. a) 2 04/07/2012 08:30 11:30 FI/2-10M  -
Període extraordinari Estudis de grau i Estudis en extinció (op. a) 1 04/07/2012 08:30 11:30 A1/0-02M  -
** La franja horària associada a l'examen només fa referència a la reserva de l'aula i no a la durada del propi examen **
(*) 1:1 - ANG
(*) 2:2 - ANG
(*) 1:1 - CAS
(*) 2:2 - CAS
(*) 1:1 - CAS
(*) 2:2 - CAS
(*) 3:3 - CAS


Enllaços relacionats
http://www.edufind.com/english/grammar/grammar_topics.php 
http://www.englishgrammar.org/ 
http://www.englishgrammarsecrets.com/ 


Bibliografia

Grammar in gobbets: a guide to English grammar and usage
Autors:CAMPOS PARDILLOS, Miguel Ángel; LILLO BUADES, Antonio; PINA MEDINA, Víctor Manuel
Edició:Alicante : Aguaclara, 2011.
ISBN:978-84-8018-347-5
Recomanat per: BELL ., DAVID BENJAMIN (*1)
 [ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]  [ Accés a les edicions anteriors

Morfosintaxis inglesa para hispanohablantes: teoría y práctica
Autors:ALCARAZ VARÓ, Enrique ; MOODY, Bryn
Edició:Alcoy : Marfil, 1984.
ISBN:978-84-268-0294-1
Recomanat per: BELL ., DAVID BENJAMIN
 [ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]  [ Accés a les edicions anteriors
(*1) Aquest professor ha recomanat el recurs bibliogràfic a tot l'alumnat de l'assignatura.
Aquest document pot utilitzar-se com documentació de referència d'aquesta assignatura per a la sol·licitud de reconeixement de crèdits en altres estudis. Per a la seua plena validesa ha d'estar segellat pel centre en el qual s'ha cursat l'assignatura o pel departament responsable de la seua docència


Document per a la sol·licitud de reconeixement de crèdits en altres estudis


Saltar pie
Servicio de informática
Saltar estándares
Condiciones de uso - Accesibilidad - Info Legal - © Universidad de Alicante 1996-2009